تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۴۱۹۸۰۷

چرا اصلاح طلبان دوباره سراغ تخریب قالیباف رفتند؟

۰
چرا اصلاح طلبان دوباره سراغ تخریب قالیباف رفتند؟
کبنا ؛اصلاح‌طلبان و شهرداری تهران با اتهام زدن به مدیریت قبلی شهرداری، صرفاً فرافکنی و از مسئولیت فرار می‌کنند.
 اصلاح‌طلبان بیش از دو سال است که سکان اداره تهران را در اختیار گرفته‌اند و در این مدت هر بار که شهروندان از بابت اقدامات صورت‌گرفته در پایتخت سوال کرده‌اند، مسئله بدهی‌های شهرداری تهران را مطرح کرده‌اند. در جدیدترین فرارهای رو به جلوی شهردار تهران در برنامه تهران ۲۰ در پاسخ به اظهارات مجری این برنامه گفت: یعنی شما نمی‌دانید ما در شهرداری با چه مشکلاتی مواجه هستیم؟ آقای دلاوری شما سوییس زندگی نمی‌کنید؟
حناچی در ادامه به ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران اشاره کرد که از دوره قبل باقی مانده و هر ماه شهرداری مجبور است سود بانکی این بدهی‌ها را بپردازد و همین امر موجب می‌شود تا کاری از پیش نرود. واقعیت میزان بدهی‌های شهرداری تهران روشن است ولی جریان اصلاحات نمی‌خواهد به آن توجه کند. مسئله بدهی در سازمان‌ها و ارگان‌ها و حتی دولت امری است که همیشه وجود داشته و در هر دوره مقدار بدهی مرتبط با وظایف و اقدامات انجام‌شده در آن مجموعه به دوره بعد منتقل می‌شود؛ اما نکته مهم این است که در قبال بدهی چه سرمایه‌ای برای آن مجموعه به وجود آمده است؟
در این حوزه نیز می‌توان به مثال‌هایی اشاره کرد که از قضا چند روز قبل از سوی آقای حناچی مورد اشاره قرار گرفته بود. هفته گذشته و زمانی که از آقای حناچی درباره فروش شهروند و شهرآفتاب از وی سوال ‌کردند، گفته بود که این دو سرمایه‌های شهر هستند و به خصوص شهروند برندی است که شهرداری نمی‌خواهد آن را بفروشد. نکته قابل تامل اینجاست که فروشگاه‌های شهروند در دوره ۱۲ ساله مدیریت شهری توانستند شعبات و کیفیت خدمات خود را گسترش داده و ارزش برند را بالاتر ببرند. همچنین مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهرآفتاب نیز فضا و محوطه‌ای ارزشمند است که اگر مدیریت علمی و اجرایی درستی می‌شد یا دستور بالادستی از سوی مدیران شهری وجود داشت، می‌توانست همانند دوره‌هایی که میزبان برگزاری نمایشگاه خودرو یا نمایشگاه کتاب بود همچنان محل فعالیت‌های اقتصادی باشد؛ حتی برای شهرداری درآمدزایی کند. از این دست مثال‌ها که موجب به وجود آمدن سرمایه‌های کلان برای شهر تهران شده‌اند، بسیار است.
شهروندان نیز به خوبی دورانی که اتوبوس‌های مدرن شهری وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران ‌شدند را به خوبی به یاد دارند. از سوی دیگر توسعه شبکه متروی تهران و ورود واگن‌های جدید اتفاق دیگری بود که در دوسال گذشته به فراموشی سپرده شده است. شاهد این مدعا نیز اظهارات سه شهردار اصلاح‌طلب در دو سال گذشته است که مدام از ورود ۶۰۰ واگن نو به ناوگان متروی تهران خبر داده‌اند. نکته مهم در این زمینه نیز همراهی تمام و کمال دولت با مدیریت شهری فعلی است که البته این همراهی و همبستگی سیاسی نیز نتوانسته دردی از دردهای زندگی شهری در تهران را برای مردم کاهش دهد. آقای محسن هاشمی‌رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران چندی قبل اظهار کرده بود شهردار تهران باید در زمینه خرید ۶۳۰ واگن مترو برای تهران به‌شدت پیگیر باشد که نیست. (جهان نیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1