تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۱۹۸۰۴
کبنا گزارش می‌دهد

فعالیت جالب نهاد رهبری دانشگاه علوم‌ پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونا

۰
فعالیت جالب نهاد رهبری دانشگاه علوم‌ پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونا
کبنا ؛همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و استان بسیاری از گروه‌های مختلف جامعه دست به کار شدند و بدور از کوچکترین چشمداشت و هیاهوی رسانه‌ای در این میدان سخت و پر خطر در راه مبارزه با این بیماری گام برداشتند.
در خط مقدم این مبارزه بدون شک مجموعه زحمت کش و عظیم علوم‌پزشکی و بویژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی قرار دارد که در طی این مدت شبانه روز و بدون از خستگی لحظه‌ای از تلاش و کمک به بیماران دریغ نورزیده‌اند و بواسطه این زحمات و تلاش‌ها بارها مورد تقدیر از سوی مقام‌معظم رهبری و مردم قرار گرفته‌اند.
در کنار بخش‌های مختلف علوم‌پزشکی استان نباید از زحمات و تلاش‌های ویژه نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه بسادگی گذشت. مجموعه‌ای که از روز اول این بحران در کنار سایر بخش‌ها فعال بوده است و هم‌چنان نیز فعال می‌باشد و یک وظیفه و رسالت مهم و جدید را برای خود تعریف کرده است و انجام آن را بر عهده گرفته است.
موضوع کفن و دفن بیماران کرونایی بر اساس شرع اسلام و عرف از روز اول یکی از مهم‌ترین موضوعات و دغدغه‌های مردم بوده است. مردمی که عزیزان خود را از دست می‌دهند ولی مسائل پزشکی اجازه انجام ترتیبات مرسوم مرگ را نمی‌دهد و این موضوع خود سبب ناراحتی و غم بزرگتری برای مردم‌می شد.
اما در این حوزه سخت و دشوار نهاد نمایندگی با از خودگذشتگی دست به کار شد و با دعوت از طلاب و البته رعایت کامل اصول بهداشتی کفن و دفن بیماران کرونایی را بر عهده گرفته است و با از خودگذشتگی تاکنون کفن و دفن چند مورد قربانی کرونا در استان را به انجام رسانده است.
در این میان شخص حاج آقای داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان خود اولین کسی بود که پیش قدم شد و با دعوت از طلاب استان و پیگیری و برگزاری نشست‌های متعدد در این مورد امروز سبب شده است تا مردم و کسانی که متاسفانه عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند کمترین‌نگرانی را از بابت کفن و دفن عزیزان خود داشته باشند.
حجه الاسلام داستار علاوه بر این، تاکنون با هم اندیشی با نماینده ولی فقیه در استان و سایر علما و روحانیون یکی از فعالترین بخش‌ها در علوم‌پزشکی بوده است.
مردم تاکنون به طرق مختلف نشان داده‌اند که قدردان همه عزیزان و زحمت کشان مجموعه عظیم‌پزشکی هستند. آن‌ها هم چنین به خوبی می‌بینند که در خارج از مجموعه علوم‌پزشکی گروه‌های مختلف مردمی در بخش‌های مختلف خودجوش و با عشق و علاقه و کوچکترین‌مزدی یکی به تولید ماسک مشغول است، دیگری در کار ضدعفونی کردن خیابان و اماکن است و یکی نیز کار کفن و دفن‌مردگان را انجام‌می دهد.
بیماری کرونا دیر یا زود کنترل خواهد شد ولی آنچه در خاطره‌ها خواهد ماند تلاش‌های و مجاهدت‌های عاشقانه این عزیزان در بخش‌های مختلف است که روحیه کارجمعی با عشق و علاقه و انسان دوستی را به نمایش گذاشتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1