تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۱۹۷۲۷
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آمار مبتلایان کرونا در ایران به 70029 نفر رسید / جان باختن ۴ هزار و ۳۵۷ نفر

۰
آمار مبتلایان کرونا در ایران به 70029 نفر رسید / جان باختن ۴ هزار و ۳۵۷ نفر
کبنا ؛رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.
کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.
جهانپور بیان کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی اظهار کرد: تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: هرگونه تردد و سفر غیرضروری شهری و بین شهری نباید انجام شود و صنوفی باید برای بازگشت به چرخه اقتصادی در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. بیش از ۸۰ پروتکل ابلاغی برای صنوف مختلف در سایت موجود است که رعایت آنها ضروری و قطعی بوده و اگر رعایت نشود، نقض حقوق عامه و سلامت عمومی محسوب شده و از طریق دستگاه قضایی قابل پیگیری خواهد بود.
وی ادامه داد: روند بهبودی بیماران کووید ۱۹ در کشور چشمگیر است. روند بیماری تا این لحظه مدیریت شده است، اما نمی‌توان در مورد ابتلا به کاهش محسوس اشاره کرد. البته در برخی استان‌ها روند کاهشی مشاهده شده و در ۶ تا ۸ استان از جمله تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، فارس و خراسان رضوی روند ابتلا با شیب قبلی ادامه دارد. مراکز این استان‌ها به نوعی کلانشهرها محسوب می‌شوند و این موضوع باید در ترددها و رفت و آمدها مورد نظر قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1