تاریخ انتشار
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۱۹۲۴۶
هشدار دادستان مرکز کهگیلویه بویراحمد:

ورود خودروها به شهر غیر محل سکونت‌شان ممنوع است/ با متخلفان قاطعانه برخورد می‎‌کنیم‌

۰
ورود خودروها به شهر غیر محل سکونت‌شان ممنوع است/ با متخلفان قاطعانه برخورد می‎‌کنیم‌
کبنا ؛دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری و تعامل مردم با مسئولان در احرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شد و گفت: با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنیم.
سید علی ملک حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراقبت و محافظت  از جان مردم  مهمترین مصداق صیانت از حقوق عامه بوده که شهروندان در هر جایگاه و شرایطی مکلف به رعایت الزامات قانونی در این زمینه هستند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ها و اقدامات حاکمیتی با هدف قطع زنجیره شیوع بیماری به صورت شرعی و قانونی اجرای مفاد آن الزامی است، عنوان کرد: ضمانت اجرای تمرد و عدم تمکین از مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی سختگیرانه و قاطع خواهد بود.
ملک‌حسینی مردم را ملزم به رعایت محدودیت‌های ناشی از  این طرح دانست و افزود: ورود به شهر غیر محل سکونت خود ممنوع بوده که در غیر این‌صورت وسیله نقلیه فرد توقیف و فرد متخلف به پرداخت 5 میلیون ریال جریمه نقدی الزام و هزینه‌های جانبی توسط نیروی انتظامی از متخلفان اخذ می‌شود.
وی تعطیلی خودجوش برخی صنوف توسط کسبه را ستودنی دانست و ادامه داد:  با توجه به الزامات قانونی طرح جدید، بازگشایی خودسرانه اماکن تجاری سبب پلمپ طولانی مدت آنها خواهد شد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اصنافی از جمله نانوایی‌ها،  سوپرمارکت‌ها و میوه فروشان که فعالیت آنها در زمان اجرای طرح مستثنی شده، ملزم به اجرای پروتکل بهداشتی بوده و در غیر این‌صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و پلمپ می‌شوند.
ملک حسینی هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی به تشخیص کارشناسان بهداشت را قابل تعقیب قضایی دانست و بیان کرد: مطابق ماده 688 قانون مجازات  اسلامی( تعزیرات) متخلفان به مجازات تا یکسال حبس محکوم می‌شوند.
وی یادآور شد: هرگونه عدم همکاری، مقاومت و تمرد از دستور پلیس ازسوی متخلفان محدود احتمالی را تحت عنوان مجرمانه «تمرد در مقابل مامورین دولت»، قابل پیگرد و مجازات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1