تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۱۹۲۳۳

ربیعی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به مبارزه با کرونا و پیامدهای آن اختصاص یافت

۰
ربیعی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به مبارزه با کرونا و پیامدهای آن اختصاص یافت
کبنا ؛ سخنگوی دولت با اشاره به پیامدهای اقتصادی کرونا و لزوم تجهیز مراکز بهداشتی و پزشکی از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای این امور در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.
علی ربیعی در پیامی روز پنج‌شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: امروز در جلسه اقتصادی کرونا به ریاست رییس‌جمهوری، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت. پایداری بنگاه‌های آسیب‌دبده از کرونا، تقویت معیشت ،کمک به اقشار فاقد درآمد، حمایت از خانوارها، حمایت از کارگران و تجهیز نظام سلامت سرفصلهای مهم این تصمیم بود.
وی از اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی برای بنگاه‌های آسیب دیده که اقدام به اخراج کارگران نکنند، خبر داد و نوشت: تقویت تجهیزات، افزایش تخت‌های آی‌سی یو، تامین  دارو و...  برای بیماران کرونایی در دستور کار قرار دارند.
منابع مالی جدید برای صندوق بیمه بیکاری جهت حفظ اشتغال و همچنین تداوم حمایت معیشتی از دهک‌های پایین اختصاص می‌یابد.
ربیعی تاکید کرد: ما، دولت و مردم، با عقلانیت، سخت‌کوشی، اعتماد و همراهی، قطعا می‌توانیم با تعداد کمتری از مرگ‌های جانسوز هموطنان‌مان و کاهش لطمه به زندگی معیشتی مردم و اقتصاد پویا در پساکرونا، این بحران را پشت سر بگذاریم.
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند. با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.
جهانپور افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1