کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر «مهدی روشنفکر» در باره شعار امسال؛

برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد ید واحد نبودیم و کنار هم قرار نگرفیتم

2 فروردين 1399 ساعت 18:30

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: راهی جز اولویت دادن به تولید و جهش تولید برای کشور وجود ندارد.


منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: راهی جز اولویت دادن به تولید و جهش تولید برای کشور وجود ندارد.

روشنفکر در این گفت‌و‌گو قبل از هر سخن با اشاره به مشکلی که در ماههای اخیر در بیشتر کشورهای دنیا و از جمله ایران حادث شد اظهار کرد: در حال حاضر همه‌ی کشور درگیر مبارزه و مقابله با ویروس کرونا هستند و باید قبل از هر چیز به پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و دستورات مسئولان عمل کنیم؛ چرا که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی و عدم رعایت توصیه‌ها و تدابیر، کشور را با معضل بزرگ و پیچیده‌ای مواجه خواهد کرد. لذا،  قبل از اشاره و پاسخ مختصر به سوال و موضوع مورد بحث، توصیه‌ی من عمل به توصیه‌های بهداشتی و با تاکید موکد پرهیز از سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه است.
منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه بخش‌ها از جمله حوزه سلامت و اقتصاد با هم در ارتباط هستند ادامه داد: در صورتی که به توصیه‌ها عمل کنیم و بتوانیم زودتر زنجیره‌ی انتشار و انتقال این ویروس را قطع کنیم، بی‌شک اقتصاد ما کمتر متضرر خواهد شد. اما در صورت بی‌توجهی‌ به هشدارهای بهداشتی و تدابیر مقامات، اقتصاد کشور متحمل خسارات زیادی می‌شود.
روشنفکر سپس به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری و پیام و نامگذاری نوروزی معظم‌له اشاره کرد و گفت: رهبری بیش از همه ما به مشکلات کشور آشنایی دارند و بهتر از ما می‌دانند که مشکل امروز کشور چیست و از کجاست و ریشه در چه دارد. لذا، به همین منظور اول هر سال نسخه‌ی کارشناسانه و راهگشایی جهت کمک به حل مشکلات دارند که اگر به تجویز و توصیه‌‌های ایشان با فراهم کردن مقدمات و لوازم کار توجه شود و مسئولان در عمل این نقشه‌ی راه را در اقتصاد به کار بندند و فقط درگیر شعار نشوند در آینده مشکلات امروزی ما بسیار کمتر خواهد شد. 
وی یادآور شد: توجه به تولید نشانه‌ی نگاه راهبردی و بلندمدت است. برای جهش تولید  البته ابتدا و به صورت جدی می‌بایست با سوداگری و رانت‌خواری، رباخواری و واسطه‌گری مبارزه کرد تا هزینه‌های مبادله کاهش پیدا کند،
وی با بیان اینکه ایجاد جذابیت و انگیزه برای ورود به تولید و تمهید تضامین بلندمدت برای تولیدکننده نیز از ملزومات کار است، ادامه داد: در مقام عمل و در شرایط فعلی نیز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و تمهید بیش از پیش مشوق‌ها و معافیت‌ها می‌تواند به بهبود تولید کمک کند. 
منتخب بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به داشته‌ها و سرمایه‌های استان اشاره کرد که بسیاری از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و بسترها مغفول مانده و اگر در این 10 سال اخیر به پیشنهادات رهبری در حوزه‌ی تولید عمل می‌شد شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد بهتر از وضعیت کنونی بود.
روشنفکر افزود: متاسفانه شاید یکی از دلایل اصلی این مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد به اختلاف نظرها و عدم وحدت رویه‌ها در امور مهم و اساسی برگردد. یعنی ما برای توسعه‌ی استان ید واحد نبوده‌ایم و  کنار هم قرار نگرفته‌ایم و به صورت جزیره‌ای عمل کرده‌ایم.
روشنفکر در ادامه با بیان این که راهی جز اولویت دادن به تولید و جهش تولید برای کشور وجود ندارد و این نامگذاری موضوعی نیست که فی‌البداهه توسط معظم‌له صادر شده باشد افزود: تجربه نشان داده که معظم‌له پیش‌بینی‌های لازم را برای اعتلای کشور داشته‌اند و دیده‌ایم که اگر ایشان از قبل موضوعی را پیش‌بینی کرده‌اند بعدها همان پیش‌بینی محقق شده است.
نماینده جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از بسترها و امکانات و تمهیدات برای جهش تولید در استان فراهم است؛ اما باید با همت و وحدت به دنبال عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌ها بود و فاصله‌ی بین نیت و نتیجه را با عمل پر کرد. استان ما استانی کوچک اما سرشار از نعمات‌ و مواهب الهی است از معدن و جنگل و رود و طبیعت گرفته تا نفت و گاز و آب و گیاهان دارویی و زمین مساعد کشاوری و اراضی مناسب باغداری اما برای جهش تولید در استان بیش از همه، ما به همت و عزم جهادی و پرهیز از سیاسی‌کاری و خلط مباحث اقتصادی و سیاسی نیاز داریم. ما هیچ راهی جز تولیدمحوری برای رهایی از بحران‌های اقتصادی نداریم.


کد مطلب: 419069

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419069/توسعه-کهگیلویه-بویراحمد-ید-واحد-نبودیم-کنار-هم-قرار-نگرفیتم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1