کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتبار ۳۰۰ میلیاردی سد آبریز در مصوبات دولت با تلاش نماینده مردم

آبریز تنها یک سد نیست

28 اسفند 1398 ساعت 2:48

با اجرای این طرح عظیم توسعه چشم‌گیری در بخش‌های صنعت و کشاورزی شهر‌های دهدشت و چرام ایجاد خواهد شد تا روند تسریع این طرح که نویددهنده توسعه کشاورزی با آبی شدن ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت‌های دهدشت و چرام، تولید ۱۶ تا ۳۰ مگاوات انرژی پاک، تأمین آب صنعت، شرب، توسعه گردشگری و از همه مهم‌تر اشتغال پایدار جوانان در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام با سرعت بیشتری انجام شود.


اگرچه سد مارون چشمه گاهش دره‌ها و رودهای جوشان و خروشان کهگیلویه بود اما به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر سربه‌زیر، سر از شهرستان‌های مجاور درآورد تا درواقع نسبت به تمام داشته‌هایمان بازبمانیم و در صنعت، کشاورزی و اقتصاد عقب‌مانده‌ای بیش نباشیم؛ اما مارون ۲ یا آبریز مرهمی بر آلام و دردهایی می‌شود که کهگیلویه سال‌ها به خود دید و‌ پیچید.
امروز و با پیگیری‌های سردار عدل هاشمی‌پور نماینده توانمند کهگیلویه بزرگ و با شروع سال ۹۹ مبلغ اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به سد آبریز از مصوبات بودجه دولت اختصاص یافت تا میخی دیگر به تابوت ناکامی‌های کهگیلویه کوفته شود؛
با اجرای این طرح عظیم توسعه چشم‌گیری در بخش‌های صنعت و کشاورزی شهر‌های دهدشت و چرام ایجاد خواهد شد تا روند تسریع این طرح که نویددهنده توسعه کشاورزی با آبی شدن ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت‌های دهدشت و چرام، تولید ۱۶ تا ۳۰ مگاوات انرژی پاک، تأمین آب صنعت، شرب، توسعه گردشگری و از همه مهم‌تر اشتغال پایدار جوانان در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام با سرعت بیشتری انجام شود تا به‌ پیشینیان و آیندگان اثبات شود آبریز تنها یک سد نیست.
مخزن ذخیره آب در سد بزرگ آبریز ۱۷۰ میلیون مترمکعب است که این آب از طریق دو تونل به نیروگاه منتقل می‌شود و از نیروگاه به‌وسیله خطوط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر به دشت دهدشت منتقل می‌شود.
معمار چهارساله کهگیلویه هر چه به پایان این دوره از خدمتش می‌رسد، یکی پس از دیگری آثار خدماتش بیشتر و پوزه عدم توسعه‌یافتگی را به خاک می‌مالد.
کارشناسان و صاحب‌نظران زیادی دوام خدمت در کسوت نمایندگی عدل هاشمی‌پور را پایانی بر عدم توسعه‌یافتگی این دیار زرخیز می‌دانستند، حال باید به تماشا نشست کهگیلویه در نبود معمار، چه سرانجامی در چهارساله‌ی پیش روی و طرح‌های نیمه اما توسعه محور هاشمی‌پور خواهد آمد.


کد مطلب: 418956

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418956/اعتبار-۳۰۰-میلیاردی-سد-آبریز-مصوبات-دولت-تلاش-نماینده-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1