تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۴۱۸۷۵۱
وزیر بهداشت:

استقبال سازمان بهداشت جهانی از طرح ایران در مقابله با کرونا/ سبقت خروج بیماران در قم و گیلان از ورودی‌ها

۰
استقبال سازمان بهداشت جهانی از طرح ایران در مقابله با کرونا
کبنا ؛وزیر بهداشت آخرین مصوبات بسیج ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد و گفت: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به‌شدت مورد استقبال کارشناسان ارشد سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت‌.
 سعید نمکی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره آخرین مصوبات طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: این طرح با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت راه‌اندازی شده است.
وی با ابراز اینکه "با 12 کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی طرح مقابله با کرونا را مطرح کردیم"، تصریح کرد: این طرح به‌شدت مورد استقبال آنها قرار گرفت و اعلام کردند این طرح می‌تواند به‌عنوان الگوی موفق در ایران ثبت شود. اگر بتوانیم از چرخش افراد مشکوک در جامعه پیشگیری و آموزش‌های لازم را ارائه کنیم زنجیره انتقال را قطع کرده‌ایم.
وی ادامه داد: این طرح مبنی بر این است که بتوانیم سرعت تشخیص افراد را بالا ببریم، در همین راستا تعداد آزمایشگاه‌های کشور را از سه آزمایشگاه به 50 واحد رساندیم و تا هفته بعد تعداد این آزمایشگاه‌ها به 70 واحد خواهد رسید.
نمکی خاطرنشان کرد: به‌خلاف روزهای اول که هجمه سنگین مردم به‌دلیل ترس از کرونا باعث شد افراد مشکوک و آلوده کنار هم در بیمارستان‌ها قرار بگیرند، الآن با مسیر خاصی که تعریف کرده‌ایم ورود و خروج افراد مشکوک و آلوده جدا می‌شود و در بیمارستان‌ها با اجرای این طرح بار تراکم کاهش می‌یابد.
وزیر بهداشت  ادامه داد: بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهار استان از جمله گیلان و قم با مدیریت استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج اجرا شد که در این دو استان با اجرای این طرح موج خروجی نسبت به ورودی افزایش یافته است.
وی تشریح کرد: در دو روز گذشته حدود سه و نیم میلیون نفر را ارزیابی و از این میان حدود 1200 نفر را شناسایی کرده‌ایم که باید تحت مراقبت قرار بگیرند و از بین این افراد، فقط 270 نفر بستری شده‌اند و 2700 نفر افرادی که با افراد مبتلا در تماس بوده‌اند تحت مراقبت و نظارت قرار گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1