تاریخ انتشار
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۱۸۳۳۸
پیام معنا دار «مهدی روشنفکر» در اولین جمعه بعد از پیروزی؛

همه را به مسابقه خدمت دعوت می‌نمایم / به همه محتاجیم / بینش و نگرش ما تعهد، تخصص و داشتن انگیزه کار در لوای قانون است / تعامل حکیمانه

۱۵
۷
همه را به مسابقه خدمت دعوت می‌نمایم / به همه محتاجیم / بینش و نگرش ما تعهد، تخصص و داشتن انگیزه کار در لوای قانون است / تعامل حکیمانه
کبنا ؛«مهدی روشنفکر» منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در اولین جمعه بعد از پیروزی خود پیام معناداری را صادر کرده است.
 به گزارش کبنا از یاسوج، در این پیام آمده است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
إِنْ یَنْصُرْکمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکمْ وَإِنْ یَخْذُلْکمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ (آل عمران– آیه 160)
 ملت شریف ایران
مردم غیرتمند و همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد و آحاد مردم عزیز شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
سلام علیکم؛
جبهه سپاس بر آستان ذات لایزال الهی می‌گذارم که اگر الی‌الابد شکرگذار نعمات بی‌پایان آن هستی بخش بی منت بر خود باشم، کم است؛ چه اینکه حیات این بنده ناچیز خود را در دوره‌ای قرار داد که بزرگترین معجزه تاریخ را به چشم مشاهده کنم و آن نیست جز امتی که امام امت آنها را برتر از مردم عصر حضرت رسول (ص) دانست و حقیقتاً تعبیری به این دقت در مورد شما امت همیشه در صحنه و آگاه و با بصیرت وجود ندارد.
ملت ایران نمونه بی‌نظیر جامعه از خود رسته و به خدا پیوسته و نماد و نشانه مردم عصر حاضر در ایستادگی و پایمردی بر آرمان‌های والای اسلامی و انسانی است و شما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه در تاریخ، به عزت شهره بودید و عدم تمکین شما در مقابل تمام حکومت‌ها در طول تاریخ زبانزد است، اینک نه تنها با حکومت اسلامی همراهی محض داشته‌اید، بلکه بیشترین شهید به نسبت جمعیت را تقدیم کرده‌اید و برای ایثار در مسیر این حکومت الهی از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اید و هرجا حضورتان لازم بود از راهپیمایی، تظاهرات و انتخابات چشم دنیا مقهورتان بوده است، درود بی‌پایان و رحمت واسعه الهی بر شما باد که مایه مباهات تاریخید.
  هم‌اکنون اینجانب مفتخر به نمایندگی شما از سوی مردم فهیم و شریف بویراحمد، دنا و مارگون انتخاب شده است تا ردای خادمی بر تن نماید و چند صباحی با توکل و استعانت از ذات رحمت‌گر باری‌تعالی و توسل و مدد از حضرات معصومین علیهم السلام و تحمل شداید و دشواری‌های این امر خطیر و با مشورت جامعه نخبگان و برگزیدگان و مؤثرین، فارغ از روش‌ها و منش‌ها و با نگرش به پیشرفت ملی و منطقه‌ای، فرصت خدمت را مغتنم دانم، ان‌شاالله.
 بر خود لازم می‌دانم ضمن تقدیر مجدد و سپاس بیکران از حضور بی‌شائبه و اثرگذار شما در حماسه تاریخی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه 1398 از تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و همه کسانی که تلاش کردند تا رأی و نظر مردم در این انتخابات به صندوق ریخته شود، خاضعانه قدردانی می‌کنم.
 همچنین از حضور همه رقبای عزیز و ارزشمند که حضور و بروزشان گرمابخش تنور انتخابات و زمینه‌ساز خلق حماسه انتخابات گردید، خالصانه سپاسگزاری کرده و از هواداران گران‌سنگ آنها برای همفکری و ارائه ایده‌های ارزشمند در مسیر خدمت‌گذاری و عزت روزافزون حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون دعوت می‌نمایم.
 در خصوص جریان ندای وحدت، فرصت خدمت چهارساله و منشور ندای وحدت نکات و موارد زیر را به سمع و نظر همه مردم عزیز در حوزه انتخابیه می‌رسانم و امیدوارم که از نظرات ارزشمند همه صاحبان اندیشه و نظر مستفیض گردم تا با اصلاح خطاهای احتمالی، بهترین مسیر خدمت را طی دوره نمایندگی انتخاب نمایم.
 1- تعریف اینجانب از شاخص‌های نمایندگی مردم عزیز، همان شاخص‌های نماینده مطلوب از دیدگاه مقام عظمای ولایت است که در شاخص‌های زیر بصورت خلاصه عرض می‌نمایم و اُمید آن دارم که لایق این شاخص‌ها باشم: ایمان، انگیزه بالا، کارآمدی، شجاعت، وظیفه‌شناسی، داشتن روحیه جهادی، نداشتن چشم و دل حریص به مال دنیا، داشتن قدرت ایستادگی و اعتماد به نفس، وسیله قرار ندادن نمایندگی برای رسیدن به مال و امکانات، انقلابی و وفادار به انقلاب، وفادار به اسلام، وفادار به مردم و کشور، احساس ضعف و اظهار ضعف نداشتن در مقابل دشمن، نداشتن سابقه دلبستگی و انفعال در مقابل دشمن، سرسخت در مقابل دشمن و طرفدار عدالت بودن.
اینجانب، خود و خانواده‌ام مفتخر به وفاداری همیشگی به اسلام، امامین انقلاب و مردم بوده‌ایم و منش و روش تعامل ما با مردم و سوابق ایثارگری و حضور در عرصه‌های مختلف جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و تقدیم یک شهید با افتخار در این راه، سند گویای عهد پیشین ما است که از خداوند توفیق ادامه این مسیر و داشتن چنین روحیه‌ای در خدمت را خواهانیم و اینک با همین انگیزه و روحیه و نگرش به کار جهادی و سرلوحه قرار دادن عدالت، کارآمدی، نگرش دینی و مردم محوری ردای خادمی مردم بر تن کرده‌ام و امیدوارم در تشخیص اولویت‌ها و وظیفه‌شناسی در پرداختن به جا و به اندازه به آنها و نترسیدن از مشکلات و شرایط پیش رو در این مسیر توفیق خدمت داشته باشم.
 2- وظیفه خطیر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، قطعاً بار گرانی است که رساندن آن به مقصد بدون همراهی و همیاری همه مردم و صاحبان اندیشه‌های والا، نظرات ارزشمند، بزرگان ایلات، متنفذین و مؤثرین میسور نیست؛ فلذا دست استمداد به سوی همگان دراز می‌نمایم تا در این مسیر یاری‌گر این فرزند انقلاب باشند.
 3- منشور منتشر شده ندای وحدت بخش کوچکی از برنامه‌ریزی‌ها و نگرش‌های جامعه نخبگانی همراهان و یاوران جریان ندای وحدت بوده است که اینک با انتخاب اینجانب به عنوان خادم مردم و حضور همه نخبگان عزیزِ حوزه انتخابیه و همه آنهایی که دغدغه خدمت به مردم دارند، روز به روز کامل‌تر خواهد شد و به عنوان سندی بالادستی، بینش‌ها و نگرش‌های ما را در این مسیر نمایان خواهد کرد.
 4- تعامل حکیمانه
قانون مداری اصل اول منشور ندای وحدت است و قانون وظایف و اختیارات نماینده را تعریف و مشخص نموده است. سیاست کاری حقیر در این شرایط حساس تعامل حکیمانه با همه ارکان حاکمیت و همکاران گرانقدر در سطوح ملی و استانی است و استفاده از شرایط هم‌افزایی در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی و احقاق حق حوزه انتخابیه در شرایط لازم را در دستور کار قرار داده‌ام.
 5- فرصت‌های مغفول، فرصت‌های غیر فعال، فرصت‌های فعال و فرصت‌های طلایی.
طبیعتاً شما بهتر از اینجانب از فرصت‌ها، تهدیدها و در عین حال تحدیدهای پیش رو آگاهی دارید و استحضار دارید که تبدیل تهدیدات و تحدیدها به فرصت از هنرهای جمهوری اسلامی ایران است که اینجانب نیز با استفاده از همین نگرش و ظرفیت‌های موجود و با کمک شما ولی نعمتان به دنبال شناخت فرصت‌های مغفول و فعالسازی هر چه سریع‌تر آن‌ها، تسریع در استفاده از فرصت‌های غیرفعال، قوت بخشی دو چندان به فرصت‌های فعال و در عین حال استفاده از فرصت طلایی نیروی انسانی بی بدیل و کارآمدِ جوان در حوزه انتخابیه بر اساس شرایط مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشم.
 6- گام دوم
اینک که با تدبیر و درایت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، افقی نو و مسیری جدید برای ملت ایران گشوده شده است و ملت بزرگ ایران و امت اسلام در حال گام برداشتن در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی هستند، حق مطلب در مورد استان حقیقتاً مظلوم کهگیلویه و بویراحمد این است که همه‌ی ظرفیت‌های آن فعال و استعدادهای نهفته و خفته آن بجای تنازع در مسیر نگرش‌های سیاسی در مسیر آینده‌ای نو، تعامل، همدلی و همزبانی داشته باشند.
 7- حضور با نگرش وحدت‌بخشی، به مثابه فرصتی نو.
طبیعتاً مهم‌ترین زیر ساخت این نگرش و این آینده حاکمیتی معتقد به تعاملات و همدلی‌ها و همزبانی‌ها است که امید آن دارم با ید توانای مردم حوزه انتخابیه، این فرصت فراهم آید، ان شاالله.
 8- فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها
حقیقتاً درد مشترک و بی درمان همه نخبگان استان و حوزه انتخابیه، فاصله بایدهای منطقه‌ای و واقعیت‌های آن می‌باشد که تنها با در کنار هم بودن ما و دست‌های در هم فشرده و نگرش در افق‌های بلند حاصل می‌آید و مردم عزیز نیک می‌دانند که مهمترین غصه و درد این سال‌ها، استفاده یک بعدی از ظرفیت‌ها و تعطیلی یک بخش از جامعه، نخبگان و تقسیم شهروندان به دو گروه و دو دسته بوده است که همت ما شکستن این سدها و خراب کردن این دیوارها و جمع شدن نخبگان حول حبل متین دین، مذهب، ملیت، قومیت و مشترکات ذیل فرمایشات رهبری فرزانه و قانون است.
 9- شناخت درست گذشته زمینه‌ساز حرکت موفق در آینده
اینک آگاهی‌بخشی از ضعف‌ها، دردها و علت این عقب ماندگی‌ها تکلیفی بزرگ و مهم‌ترین راه تشخیص درمان نیز می‌باشد که اُمید آن دارم زیرساختی مناسب برای چشم‌انداز آینده باشد.
 10- تجربه‌ای مانا و درخشان
اینک و با تجربه‌ای مانا و درخشان در سنگر با افتخار معلمی، شورای شهر، فرمانداری، آموزش و پرورش، عضویت هیات علمی دانشگاه و در نهایت و از همه مهمتر، با یارانی همراه و جریانی که سرلوحه کار خود را قانون، اخلاق‌مداری، بازگشت به مردم، مبارزه با فساد و بی‌عدالتی و در نهایت تشکیل مجلس برخواسته از انقلاب قرار داده‌اند، آمده‌ام تا صفحه‌ای مانا و درخشان از خدمت به مردم بویراحمد و دنا را با هم و در کنار هم رقم بزنیم.
11- دوگانه تعامل برای پیشرفت تحت لوای آرمان‌های انقلابی و نگرش یک بعدی
امروز روز تصمیمی دیگر برای نخبگان است؛ روز یک انتخاب بزرگتر که آیا در کنار هم برای مردم تلاش کنیم یا با تنازع نابجا و ضد وحدت، بخشی از ظرفیت‌های خودمان را به اشتباه، بی‌هدف و بی‌جهت از فرایند کار و خدمت خارج کنیم؟ دست یاری و استمداد من به سوی شما دراز است و برای آینده‌ای بهتر همه شما را به یاری فرا می‌خوانم...بسم الله الرحمن الرحیم...
 12- بینش و نگرش مدیریت جهادی تنها راه پیشرفت
فرصت امکانات محدود و چه بسا بسیار محدودند و در مقابل شرایط بسیار خاص و خواسته‌ها و توقعات و مشکلات بسیار نامحدودند و راهی جز ایثار، از خودگذشتگی، مدیریت جهادی و در وسط میدان بودن نداریم. ما به سبک و مکتب حاج قاسم‌ها در این عصر بسیار محتاجیم و پیشرفتمان جز با این روش میسور نیست. باید از اتاق‌های سوپرلوکس و پیشرفته به وسط میدان جهاد و خدمت برویم و نگرشمان را تغییر دهیم.
 13- اعتقاد و اعتماد به اصل "ما می‌توانیم"
باید ذهنیت تأمین نیازها و امکانات و تجهیزاتمان از سوی هرکسی غیر از خودمان را کنار بگذاریم و به اصل اصیل انقلاب بازگردیم. باید به مردم و ظرفیت‌های مردم بازگردیم و توجه نماییم و اقتصاد، فرهنگ و سیاست را به مردم واگذار نماییم که اگر اینگونه نباشد گره بر گره می‌افزاییم و در بهترین حالت با سرعتی لاک پشتی پیش خواهیم رفت که مطلوب خودمان و مردم نیست. پس باید ایمان بیاوریم که "ما می‌توانیم".
 14- راه میانبر؛ علم، فناوری و اعتماد به جوانان نخبه
راه میانبر عبور از تمام مشکلات موجود، اعتماد به جوانان، مردم و راهکار آن و کار ویژه امروز ورود علم و فناوری بومی به میدان مبارزه با مشکلات است. باید راه ورود علم به حوزه کاربرد را گشود و همانند دفاع مقدس اجازه میدان‌داری به جوانان آگاه امروز داد، خواهید دید که چه معجزاتی چه بسا بزرگتر از کربلای 5 و والفجر 8 و هسته‌ای و نانو و موشکی رقم خواهد خورد.
 15- از امروز مسابقه خدمت‌رسانی آغاز شده است.
حقیر رقابت انتخابات را پایان یافته می‌دانم ولی اعتقاد راسخ دارم که رقابت خدمت آغاز شده است؛ پس همه رفقای امروز و رقبای دیروز را به مسابقه خدمت دعوت می‌نمایم. طبیعتاً ایده‌ها و نگرش‌های جمعی در خدمت به مردم اثر گذارتر هستند.
 16- استفاده از ظرفیت عدالت‌گستری جمهوری اسلامی
برای فرار از لقب به استان چسبیده محرومیت باید از ظرفیت قانون‌گذاری تعاملی با نگرش به فراکسیون‌های محرومین و دردمندان و مناطق کمتر توسعه یافته و امثالهم بهره برد و این نیازمند تعامل همه ما و همه ارکان است که بخشی بر عهده اینجانب و بخشی دیگر بر عهده اینجانب نیست. بنابراین، به یاری همه شما محتاجم.
 17- نقاط قوت و فرصت‌ها در مقابل نقاط ضعف و تهدیدها
ما در استان طی سال‌های متمادی متخصص سوزاندن فرصت‌ها و از بین بردن نقاط قوت شده‌ایم؛ در بهترین شرایط آنها را به حداقل استفاده مورد کاربرد قرار داده‌ایم. نیازمند نگاه نو هستیم، نیازمند تغییریم برای اینکه ایثار کنیم و اگر خدمتی به نام ما نبود و به سود مردم بود به نفع مردم از ناممان بگذریم و این همت عمومی را می‌طلبد. برای این همت عمومی و فرهنگ‌سازی هم به یاری و محبت همه مؤثرین، اصحاب نفوذ، نخبگان و متخصصین نیازمندیم.
 18- تعهد، تخصص و داشتن انگیزه، مبنای کار است.
بر اساس اصول منشور ندای وحدت، استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های موجود خفته یا بیدار، مغفول و جامانده یا فراری و گریزان، زن، مرد، اصولگرا، اصلاح‌طلب و هر کسی که درد محرومین، مردم و مستضعفین دارد محتاجیم و در این مسیر بینش و نگرش ما تعهد، تخصص و داشتن انگیزه کار در لوای قانون است.
 19- نیاز امروز؛ سبک زندگی.
همه ما به نوعی از سبک زندگی متناسب و مناسب دور افتاده‌ایم و نیاز به تغییر داریم. چه زیبا بود روزهای قدیمی و سبک زندگی گذشته ما. مصادیق پیشرفت و صنعتی شدن بسیار در تسهیل زندگی ما خوب بوده‌اند ولی گاهی ما را به خدمت گرفته و از تعاون‌ها، همراهی‌ها، کمک، همیاری‌ها، دغدغه همدیگر داشتن و بسیاری آداب نیکو دور کرده است و برای این موضوع هم باید اندیشه‌ای نو داشت و تلاشی جهادی کرد. باید جهاد فرهنگی در مسیر این موضوع بر ما فرض باشد، ان شاء الله.
 یقیناً خود و همه همفکران، همراهان و یارانم را مبرای از تقصیر نمی‌دانم. به عنوان خادم شما از همه عزیزان درخواست بررسی و اظهارنظر برادرانه، عالمانه و اصلاحی در مسیر نگرش ما برای آینده را دارم و یقین بدانید هر آنجا که لازم باشد منعطف‌ترین برای تغییر خواهم بود.
 ------------------------------------------
فرزند انقلاب و خادم کوچک شما
مهدی روشنفکر
9 اسفند ماه 98
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصطفی نصرت زاده
Iran, Islamic Republic of
مطمعنم با توجه ب تیزهوشی و توانایی هایی ک داری و سیاست مداری ک داخل خون و ذاتت هست موفق خواهی شد
حسن
Iran, Islamic Republic of
من ای اوضاع کرونا بگه بشی فعلا
امیر
Iran, Islamic Republic of
امیدورام یک کاری کنی با آمدنت ویروس کرونا آمد ببینم عاقبت چه می شود
Iran, Islamic Republic of
قول و مردم بویراحمد ايم..
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
ای داد بیداد مارا ببین به همین خیال باشی سناتور کهگیلویه میر شکال گچساران امد به چه داشته باشیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام وتبریک خدمت شما
قطعاباانجام وظیفه وخدمت رسانی به همه مردم نه تنهایک دوربلکه دودوره بعدهم میتوانید به این جایگاه برسید همانطورکه تاجگردون توانست ولی هاشمی وزارعی نتوانستند وبااستفاده از نیروهای توانمندی که دراین انتخابات حضورداشتند ولی بجرم اصلاح طلبی ردصلاحیت شدندچون جناب ایزدپناه وحمایت شما ازاستعدادهای استان وجوانان توانمندمان به برترین هادرکشوربرسیم. امیدوارم آنطورکه مردم حمایتتان کردند همه مردم حتی مخالفینتان راحمایت کنید🌺
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آرزوی موفقیت براتون دا رم ولی وظیفه خطیر نمایندگی را نه در بیانیه ها بلکه در عملکردها می توان ار زیابی نمود آر زو میکنم بتوانید در عملکردتان نمره خوبی بگیرید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بشینی مطلب اصول بنویسی شاهکار نیست عملکردت را خواهیم دید.
منصف
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تبریک جهت انتخاب جنابعالی به عنوان نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی دکتر عزیز ما به افراد متخصص و پاک دست نیاز داریم چون اعتماد از مردم گرفته شده و باید اعتماد بازگردد
درود بر منتخب مردم
Iran, Islamic Republic of
دکترسلام/دراولین گام مالیاتهایی که اغنیا وگردن کلفتها بواسطه نفوذ ولابی نگذاشتند درمجالس قبلی تصویب بشه تصویب کنید/مالیلت از پزشکان/وکلا/پیمانکاران/مدارس غیرانتفاعی/موسسات اموزشب وناشران مانند قلم چی/ خیلی سبز /گاج/مبتکران مدرسان شریف/کانونهای زبان ریاضی و........./دوم اینکه یارانه سرمایه داران واستفاده کنندگان ازسوختها که ماشین وخانه لوکس دارند/همچنین بازیگران ورزش واهالی سینما/در درجه بعد مسافرتهای غیرضرور مسئولان به خارج از کشوروهمچنین سمینارها وکنفرانسه وهمایش های غیر ضروری حذف شوند/حقوقهای نجومی واختلاس گران حاشیه امن نداشته باشند/اونوقت مجلس انقلابی وخون شهدا پایمال نخواهد شد
عباس بابایی
Iran, Islamic Republic of
باسلام وتبریک مجدد به مناسبت انتخاب بصیرانه جناب حاج روشنفکر
ندای وحدت تحولی اساسی در فلسفه انتخابات برپایه ارزشهای انسانی واخلاقی وانقلابی در شهرستان بویر احمد ودنا ومارگون است.فارغ از تبعیض وجناح وخط سیاسی وجدا از منفعت طلبی به اسم ازادی وانحصار طلبی به اسم ارزشهای انقلاب ،که با وجود ان همه فشار وتخریب وتشویش وتهدید ازسوی مخالفینی که رقیب همدیگر بودند امابرعلیه ندای وحدت متفق بودند با تاسی از مرام حضرت امیرمومنین کرم الله وجهه جز صبر ومتانت ودعوت به وحدت واحترام ،حفظ امنیت با وجود معصومیت واقتدارش پاسخی نداد وشالوده ایدولوژی ندای وحدت علاوه برخروش انقلابی مردم و توان علمی و تعهدمداری وتجربه در ذات شخصیت ایشان ریشه دارد که برگرفته از بنیان خانواده ای است که حتی در دورا ن طاغوت ومحدودیت هایش،متکی ومتقی ومتعهد به ارزشهای انسانی،اخلاقی ودر راس ان انقلابی ومذهبی بوده است.خانواده ای که حتی در45سال پیش ذکات وخمس کوچترین عایده معیشتی را پرداخت میکردند.ودر دوران بعدی شهید وجانباز رزمنده نثار انقلاب ونظام کرده اند.ایشان نه لیدر پیمانکار وکارخونه دار دارند ونه سرمایه دار مالی ونه هیت ومرید انحصاری درجهت منافع سیاسی دارند.خدا ومردم انقلابی ودعای خیر انها پشتوانه ایشان بوده وهست.
تلزالی
Iran, Islamic Republic of
احسنت شایسته سالاری و مشارکت پذیری نشان از عدم قدرت طلبی یک نماینده دارد و این دو عامل به دپ اصل مهم شفافیت و پاسخگویی در برابر موکلین اشاره دارد که باعث رشد و تعالی و توسعه یک جامعه میشود انشاءاله با هماهنگی و همکاری رشد روزافزون استان افزایش یابد.
هلال احمر
Iran, Islamic Republic of
این آقا که الان ناطق ماهری شدن و این دوره تونستن بدون حمایت و حتی کمک مالی با این اختلاف رای پیروز انتخابات شوند فقط وفقط به برکت جوانانیست که دوره قبل شاگرد استاد بودند و این دوره مشاورروشنفکر شدند،این جوانان نام آشنا که از نوجوانی شاگرد استاد بودند وبا قهر سیاسی به سوی روشنفکر آمدند آنقدر از لحاظ سیاسی و مهمتر از آن بینش ونفوذسیاسی بر مردم ماهر هستند که نتیجه اش این شد که میبینید.آینده ای نه چندان دور عاقبت بخیر ی این گروه از جوانان را خواهیم دید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
اکه تا آخر با این طرز تفکر پیش بری خوبه . ولی تا سیل درخواست ها بیاید آن وقت اسمت را هم فراموش می کنی
گهگیلویه و بویراحمد
Romania
یا مهدی عج ادرکنا.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1