کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

تحلیلی بر اظهارات اخیر غلامرضا پاکدل/ منظور از «وحدت» چیست؟

27 بهمن 1398 ساعت 0:19

امروز پس از کش و قوس‌های فراوان پشت پرده، برخی اصولگرایان نشان دادند نه از روی تفکر، بلکه به «آشناییت» رای می دهند.


امروز پس از کش و قوس‌های فراوان پشت پرده، برخی اصولگرایان نشان دادند نه از روی تفکر، بلکه به «آشناییت» رأی می‌دهند.
حدوداً یک سالی است جریانی جوان گرا در میان برخی جوانان در گچساران در حال رشد است، جریانی که از تفکرات اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرده است و تفکری نو را در حال رقم زدن است. این جریان سیاسی اردلان زینل زاده را به عنوان کاندیدای اصلح خود انتخاب کرد. طی یک سال و حتی بیشتر صحبت از ورود و حضور زینل زاده شهردار سابق، در فضای سیاسی شهرستان به گوش می‌رسید، و فعالیت‌های زیادی از سوی تیم زینل زاده به نام «جریان عبور» در این زمینه صورت گرفت. تا اینکه طی جلسات وحدت اصولگرایان زینل زاده یکی از 3 گزینه اصلی وحدت در میان اصولگرایان معرفی شد.
اما پس از کش و قوس‌های فراوان و تلاش تیم زینل زاده‌ی جوان، جریان سنتی اصولگرا در دو شهرستان تصمیم بر وحدت بر گزینه سیدقدرت حسینی گرفته است.
همه این گمانه‌ها و رایزنی‌ها صورت گرفت، تا اینکه غلامرضا پاکدل علناً موضع خود را مشخص کرده و نماینده و دوست دیرین خود سیدقدرت حسینی را اصلح معرفی کرد.
هر چند هر فردی به شخصه نظری دارد و باید برای رأی خود تصمیمی داشته باشد، اما پاکدل که تفکری جوان دارد و مقبول جناح‌های اصولگرا و برخی از اصلاح طلبان است و به دلیل تحصیلات، نقدهای اجتماعی و سیاسی و فعالیت خود وجهه خوبی در میان اقشاری دارد، و به عنوان یک «رهبر فکری» که طرفداران زیادی در فضای سیاسی و طایفه‌ای شهرستان دارد با این تصمیم خود شوکی به جریان وحدت وارد کرد.
اولین چیزی که به نظر می‌آید این است که آقای پاکدل به افکار عمومی توضیح دهند به چه دلیلی زینل زاده در بررسی‌های ایشان فردی اصلح نیست؟ چون گمانه‌های زیادی در این مورد ایجاد خواهد شد. زینل‌زاده و تیمش که تاکنون به دلیل بی‌حاشیه بودن مجالس و سخنرانی‌هایش مورد تحسین و تأیید همگان همه قرار گرفت و با وجود ویژگی‌هایی میانه رو و تفکر جوانی که از زینل‌زاده سراغ هست، چرا باید به پای سیدقدرت حسینی ذبح شود؟
زینل‌زاده در میان جوانان طرفداران زیادی دارد و به دلیل میانه رو بودن، تفکرات ولایت‌پذیری و بی‌حاشیه بودن، گزینه‌ای مناسب و اصلح در میان اقشار مختلف است، اما پاکدل اینگونه به وحدت اصولگرایان صدمه زده است.
تنها موضوعی که به ذهن می‌آید این است که اطرافیان و دوستان حسینی، به آشناییت با ایشان به صلاح آمده‌اند، همه اینها در حالی است که رهبر انقلاب در 40 سالگی انقلاب و در بیانیه خود به جوان گرایی تأکید داشتند. با این انتخاب جریان سیاسی، تغییر جریان و روند غیرعقلانی، تغییر فضای پیر و کهن سال، که تاکنون در گچساران و باشت وجود داشته، ایجاد نخواهد شد.
 


کد مطلب: 417877

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417877/تحلیلی-اظهارات-اخیر-غلامرضا-پاکدل-منظور-وحدت-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1