کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

هاشمی‌پور در سوق| سال 99 انقلاب گازرسانی در کهگیلویه بزرگ / ۳۴۹ میلیون مترمکعب حقآبه از مارون گرفتم / خدا همان‌جایی است که تو گره‌گشایی می‌کنی

26 بهمن 1398 ساعت 1:43

انسان وقتی به‌واسطه‌ی کاری، خیر انجام می‌دهد و از آن کار لذت می‌برد، بداند که خداوند همان‌جاست برخی‌ها دنبال خدا می‌گردند اما خدا همان‌جایی است که تو گره‌گشایی می‌کنی خدا همان‌جایی است که یک جوانی مشغول به کار می‌شود؛ که برای عروس و داماد جهیزیه پیدا می‌شود؛ که بتوانیم دست یک مستمند را بگیریم، دنبال خدا نگردید خدا اینجاست.


عدل هاشمی‌پور گفت: زمانی که آمدم 42 درصد از حوزه انتخابیه من گازرسانی شده بود الآن در حال حاضر به 90 درصد رسیده که سال آینده به 99 درصد خواهد رسید.
عدل هاشمی پور (جمعه ۲۵ بهمن‌ماه) در نطق انتخاباتی در شهر سوق و لیکک، اظهار کرد: مردم سوق در تمامی رشته‌ها و عرصه‌ها ازجمله علم پزشکی، مباحث حقوقی و قراردادی و هنری، برتر هستند اما صادقانه بگویم که متأسفانه سوق هنوز به‌عنوان یک خوابگاه است، سوقی که می‌توانست و می‌تواند پایگاه معنویت باشد چون افرادی همچون آ میر احمد تقوی (ره) داشت، حق سوق این نیست که امروز به‌عنوان یک خوابگاه بخواهیم از آن استفاده کنیم، حق سوق خیلی بالاتر از این است.
روز اول که برای اقدامات اساسی‌ و زیربنایی در شهر سوق شروع کردم خیلی‌ها گفتند که قول‌هایی که دادی، محال است که انجام بگیرد و گفتند که تو خودکشی سیاسی کردی!
من گفتم که سد مارون آماده‌باش آمدم؛ گفتند مگر می‌شود از پشت سد مارون آب گرفت و قانون نمی‌گذارد، گفتم که مگر ممکن است که آب رودخانه مارون تا تالاب شادگان و اطراف بهبهان برود اما زمین‌های حاصلخیز صحرای کلاچو و دشت چرام تشنه بمانند؟
من تعجب کرده بودم و خودم هم باورم شده بود تا اینکه به این موضوع ورود کردم‌.
می‌خواهم بگویم که این چهار سال که اعتماد کردید من کجا بودم و چه‌کارهایی کردم؛ در دوره (حاج‌آقا بزرگواری) برای تخصیص آب از سد مارون اقدام کردم و شناختی که از دولت و کشور داشتم به دنبال تخصیص رفتم، گفتم که باید از مارون آب بگیرم، حدود ۸۱ جلسه کاری برای تخصیص مارون برگزار شد.
 با رایزنی‌ها حدود ۳۴۹ میلیون مترمکعب برداشت آب از مارون تصویب شد، از مارون حقآبه و پروانه برداشت آب داریم.
همچنین علاوه بر آن حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب دیگر برای پروژه سد مارون (۲) اختصاص داده شد و جاده دسترسی و مطالعات سد هم انجام شد؛ همان سدی که گفتند نمی‌شود.
درد بی‌درمان همین کارهاست، اگر این کارها نشود کهگیلویه نجات پیدا نخواهد کرد تا این کارها انجام نشود کهگیلویه نجات پیدا نخواهد کرد تا این کارها نشود همچنان فرزندانمان باید به اطراف بهبهان دنبال کار و کارگری باشند؛ آبی که از بیخ گوششان به‌جای دیگر رفته است.
عزت باید به کهگیلویه برگردد، من نمی‌دانم شاید عزت اسم یک آدمی باشد این آدم مذکر یا مؤنث باشد، نمی‌دانم! شاید عزت قهر کرده و می‌خواهد دوباره برگردد من نمی‌فهمم.
حدود ۱۰ سال پیش پروژه آب دهدشت غربی شروع شد و حاج‌آقا بزرگواری بخشی از این پروژه را در ایستگاه پمپاژ انجام داد و این پروژه با مشکلات مالی گرفتار و متوقف‌شده بود امروز جهاد نصر با لوله‌گذاری در دشت سوق شروع‌شده و تا سال آینده آب به این مخزن منتقل کنیم و حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های اطراف سوق آبیاری شود و قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد، این پروژه به‌زودی انجام می‌شود و مردم دیگر نگرانی نداشته باشند.
هنوز به آب‌های شرب چشمه بلقیس بند هستیم و اگر به خشک‌سالی برخوریم شهر سوق، دهدشت و چرام با بحران بی‌آبی مواجه می‌شویم و همان‌طور که در خشک‌سالی‌های گَذشته مواجه شدیم.
گفتم سد کوثر آماده‌باش که ازت آب می‌گیرم، بازگفتند مگر می‌شود! الآن آب شرب را از سد کوثر همزمان برای شهر لیکک، سوق، دهدشت، لنده و چرام در مسیر با ۱۵ کیلومتر در حال اجراست.
به لطف خدا و برکت نظام این پروژه‌ای که می‌گفتند نمی‌شود، آخر شد.
 می‌خواستند که گاز را با cng به دیشموک بدهند، آمدم کل پروژه را با وزارت نفت و کمیسیون انرژی آوردم، مستندات پیگیری‌هایم موجود هست؛ گفتم که اگر می‌خواهید هرساله تنها چند کیلومتر گاز به دیشموک برسانید تا ۲۰ سال دیگر گاز به دیشموک نخواهد رسید مجوز گرفتم و موافقت کردند که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه گازرسانی برای لیراب، مورخانی، بناری، المور، گراب، اسفندون، درغک و روستاهای دشمن زیاری و چاروسا در حال شبکه‌های گازرسانی است.
خدایا تو شاهد باش اگر از من سؤال کنند در طول دوران خدمتت و سازندگی خوشحال‌ترین روزت چه روزی بود؛ میگویم خوشحال‌ترین روزم، روزی بود که آتراهای گاز در شهر دیشموک، قلعه‌رئیسی و دشمن زیاری جمع شد و خواهرانم در آن منطقه از دودهای آترا و این منابع طبیعی از اره‌ها آزاد شدند.
انسان وقتی به‌واسطه‌ی کاری، خیر انجام می‌دهد و از آن کار لذت می‌برد، بداند که خداوند همان‌جاست برخی‌ها دنبال خدا می‌گردند اما خدا همان‌جایی است که تو گره‌گشایی می‌کنی خدا همان‌جایی است که یک جوانی مشغول به کار می‌شود؛ که برای عروس و داماد جهیزیه پیدا می‌شود؛ که بتوانیم دست یک مستمند را بگیریم، دنبال خدا نگردید خدا اینجاست.
دو باره خواستند که به شیتاب، قیام، چهارراه آل طیب، سرآسیاب یوسفی و ممبی را با گاز cng بدهند، گفتم به این شکل نمی‌شود ما گاز پایدار و تصفیه‌شده می‌خواهیم؛ خط لوله این پروژه از قیام به سمت لنده رفته و در حال اجراست و در چند سال آینده مردم را نجات دهیم و برای همیشه جشن سبز گازرسانی به‌کل حوزه‌ی انتخابیه در سال آینده خواهیم داشت.
زمانی که آمدم 42 درصد از حوزه انتخابیه من گازرسانی شده بود الآن در حال حاضر به 90 درصد رسیده که سال آینده به 99 درصد خواهد رسید و الآن روستای بی‌بی زلیخایی و تراب در اطراف سوق در حال گازرسانی است و به‌زودی این اقدام صورت خواهد گرفت.
 درمانگاه سوق تجهیزات پیشرفته‌ای خریداری شد، درمانگاه تجهیز شد، هنوز به خدمات و تجهیزات اولیه برای درمانگاه‌هایمان مشکل داشتیم؛ تجهیزاتی وارد بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان دهدشت شده است.
اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نخبگان سیاسی کهگیلویه بدانند تا زمانی که خرد جمعی و کار تیمی انجام ندهیم نباید انتظار توسعه داشته باشیم.
اولین خواسته‌ای که از خدا داشتم این بود که یک روز فرهنگ ثلاث و بویراحمد را بشکنم؛ دیوار بتنی آرماتوربندی را شکستم با بولدوزر این بتن را هم شکستم.
سیاست را خوب می‌فهمم اما این سیاست‌بازی‌هایی که مانع توسعه می‌شود را قبول ندارم.
در طول چهار سال کسی بابت پتروشیمی، فسفات، جاده‌ها، بیمارستان و سالن‌های ورزشی و جاده‌های روستایی و سایر خدمات به من دست‌مریزاد نگفت، من آمده‌ام برای این کارها و منتی هم ندارم، از هر دروازه‌ای وارد شدم تا جوانی را مشغول کارکنم.
عزیزی که بنده ۲۰ سال در کنارش بودم؛ استقامت کردم؛ در مقاطع مختلف همراهش کردم؛ رفیق روزهای سخت بودم؛ حتی یک دوره تحملم نکرد.
اگر نمایندگان گذشته هر دوره یک کارخانه راه‌اندازی می‌کرد من مجبور نبودم برای جهیزیه جوانان حوزه انتخابیه رایزنی کنم.
جز کار کردن برای مردم هدفی از حضور در صحنه ندارم، پیغام دادم برنامه خود را ارائه دهد چه‌کار تکمیل‌نشده‌ای در ۱۶ سال داری که دوباره آمدی!

 
 
 


کد مطلب: 417847

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417847/هاشمی-پور-سوق-سال-99-انقلاب-گازرسانی-کهگیلویه-بزرگ-۳۴۹-میلیون-مترمکعب-حقآبه-مارون-گرفتم-خدا-همان-جایی-گره-گشایی-می-کنی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1