تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۱۷۷۹۱
اولین نطق انتخاباتی موحد در بین مردم چرام؛

عملکرد موحد در 16 سال حضورش در مجلس / آنچه موحد می‌خواهد انجام دهد

۱۳
۰
عملکرد موحد در 16 سال حضورش در مجلس / آنچه موحد می‌خواهد انجام دهد
کبنا ؛اولین نطق انتخاباتی حجت الاسلام سیدمحمد موحد نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در شهر چرام برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه 24 بهمن ماه 98) اولین نطق انتخاباتی حجت الاسلام سیدمحمد موحد نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ورزشگاه شهر چرام برگزار شد.
سیدمحمد موحد در جمع مردم چرام اظهار کرد: به محضر برادران و خواهران گرانقدرم مردم شریف، شجاع، فرهنگی، بصیر و بی بدیل شهرستان چرام مردم گرانقدر، سادات امام زاده علی (ع) سرفاریاب، مردم پشته زیلایی از این حضور بی بدیل و این حماسه‌ای که خلق کردید درود می‌فرستم تشکر می‌کنم.
بعد از چند سال مجدداً این توفیق نصیب شد که بتوانم در یک نطق انتخاباتی و اولین نطقم در محضر مردم گرانقدر چرام باشم.
سخنم را با محوری‌ترین شعار مردم ایران تحت عنوان استقلال، آزادی جمهوری اسلامی آغاز می‌کنم.
اجازه دهید برادران و خوهرانم، استقلال ما در شرایطی است که امروز تمامی دنیا انگشت حیرت گرفته است که بعد از 40 سال این انقلاب که این قوم و ملت چه جنسی هستند، در مقابل تمام دنیا ایستادند و سر ذلت در برابر هیچ کسی را نپذیرفتند و دنیا مجبور شد سر تسلیم در برابر این ملت فرود آورد.
شما مردم بی بدیل هستید، آزادی که امروز می‌بینید در عرصه‌های مختلف در جایگاه‌ها مختلف هر کسی به طرق‌های مختلف هر چه می‌گوید در نظام اسلامی به تمام معنا از یک آزادی کامل برخورد است.
جمهوری اسلامی با محوریت مردم سالاری تا جایی که از شخص مقام رهبری تا کوچکترین عضوی که در یک روستا بخواهد انتخاب شود با انتخاب مردم است و امروز این حضور شما یکی از نمادهای دموکراسی است.
شما برای یک امر حساس به نام انتخاب آمدید، انتخاب برای چه چیزی؟ برای مجلس شورای اسلامی که اگر به قانون اساسی مراجعه کنید خواهید دید که قسمت اعظم از قانون اساسی، جایگاه مجلسی که شما برای شکل‌گیری آن اینجا جمع شده‌اید را مشخص می‌کند.
  مجلسی که در تمام امور می‌تواند دخالت کند که امام فرمود در رأس امور است، مقام معظم رهبری فرمود ضمن اینکه در رأس امور است باید ریل‌گذار برای دولت باشد.
به نظر شما مجلس و نماینده مردمی که نماینده باید عصاره آن باشد باید دارای په ویژگی‌هایی باشد؟
باید وقتی که نماینده به پارلمان ورود می‌کند و پشت تریبون سؤال از وزیر قرار می‌گیرد وزیر باید لرزه بر اندامش بیافتد.
نماینده نباید کسی باشد که رسانه‌های دنیا فریاد برآوردند بر اقتدرا و توان و شجاعت و شهامت او و دولت احساس کند که یک نمایده و یک مجلس غیر رانتی و شجاع و به تمام معنا توانمند در مقابلش هست.
بنابراین برادران و خواهران شما برای یک انتخابی آمدید که از یک مسوولیت عمیق برخوردارید، دقت کنید که مسولیت شما هم به اندازه من سنگین است و باید انتخاب را به گونه‌ای رقم بزنید که تاریخ شما را به نام مردم بزرگ یاد کند.
شما به سمتی می‌روید که باید به حول و قوه الهی مجلسی شکل گیرد که در دنیا بی بدیل باشد.
فراز دوم عرایضم تحت عنوان سوالی است که موحد در طول 16 سال چه کرده است؟
این‌ها را به شما عرضه بدارم که در مواجه با عزیزانی که آنها را در هاله‌ای از ابهام نگه داشتن برای بعضی از مطامع تا بتوانید پاسخ دهید؟
موحد وقتی کهگیلویه و گچساران را تحویل گرفت چه داشتند؟ این را پاسخ دهید، آب، جاده، برق، فضای آموزشی، دانشکده داشت، مخابرات داشت چه چیزی داشت؟
ممکن است بگویند کار دولت است، ما هم می گوییم آفرین دستتان درد نکند، چه طور وقتی نوبت به موحد می‌رسد کار دولت است ولی نوبت به بقیه که می‌رسد کار شاه غلام است! (تشویق حضار)
برادران و خواهران روزی که موحد کهگیلویه را تحویل گرفت در 8 سال کهگیلویه و گچساران بودیم، کهگیلویه با هزار و 130 روستا فاقد همه امکانات آموزشی، بهداشتی، جاده، آب، برق، گاز و هرچیزی که به ذهن شما خطور کند از همه آنها محروم بوده است.
حوزه گسترده‌ای بود که تنها سرکشی از آنها زمان زیادی را می‌طلبید، اما به حول و قوه الهی موحد پاشنه کفش خود را محکم بالا آورد و در 16 سال امان از زندگی خود گرفت برای خدمت به مردم.
اگر امروز می‌بینیم در جاده چرام به باشت حرکت‌هایی انجام گرفت این از زمان موحد مطالعه آن شروع شد و قسمتی از دوران موحد به بهره برداری رسید.
اگر می‌بینید امروز جاده دهدشت - چرام اگر می‌بینید جاده چاسخار به طسوج و قسمتی از مسیر این مردم محروم سامان دهی شد، بعد از موحد هم به همان حالت در آمده است از عملکرد آن زمان است.
اگر می‌بینید امروز جاده دهدشت به چرام حرکت‌های در آن آغاز شد کلید و آغاز و مطالعه اولیه ان در زمان موحد بوده است.
جاده‌های روستایی چرام به دلی بایک، چرام به ارند و بقیه موارد از حرکت‌هایی بود که در دوران موحد کلید خورد و برخی به بهره برداری رسید.
در حوزه کشاورزی لابد یادمان رفته، حافظه ما مشکل درست کرده است که با ورود موحد به مجلس طرحی که بعد از یک دوسال  در حوزه چرام در صحرای شمس اباد و بقیه موارد برای کشاورزی نوین و نجات مردم از این وضعیت اجرایی و عملی شده از یادگارهای موحد است.
طرح طوبی استان که در این شهرستان اجرایی شده از یادگارهای موحد است، طرح مرمت قنات‌ها و چشمه‌های روستایی از گرمسیر تا سردسیر در حوزه چرام از عملکرد موحد است.
در فضای آموزش و پرورش هم در اولین دوره نمایندگی موحد بیش از 90 مدرسه در چرام افتتاح و به بهره برداری رسید.
شما ملاحظه کنید یک مدرسه‌ای احداث می‌شود فضای مجازی چقدر مانور می‌دهند به نظرم اگر فضای مجازی در آن روز حاکم بود اصلاً دیگر جای مانور در فضای مجازی هم نبود!
ساخت بهترین مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش در چرام انجام گرفته است، اولین دانشکده دولتی در کهگلویه بزرگ در چرام انجام شد.
آن زمان، عزیزی از همین شهرستان در سازمان برنامه و بودجه در آن روز حضور داشت، همه می‌دانید از مخالفین فکری من بود اما آن روز آمد یک شهامت و مردانگی انجام داد و من تحسین کردم، وقتی در جلسه دولت آقای احمدی نژاد در یاسوج پیشنهادی داده شد برای یک دانشکده در گچساران، من هم پیشنهاد دادم برای دانشکده  صنعت، معدن در چرام، وزیر علوم در یک سمت من نشسته بود و وزیر نفت در طرف دیگر، وزیر علوم گفت مگر می‌شود در روستا استاد دانشگاه ببرم و نمی‌توانم زیر این بار بروم.
احمدی نژاد هم از گوشه‌ای یک پاسخ نامربوطی هم داد، بلند شدم بالافاصله یک یادداشتی برای احمدی نژاد نوشتم و گفتم به دلیل اینکه رییس جمهور هستید و مهمان من هستید جوابتان را نمی‌دهم ولی اینکار باید انجام شود و برگشتم سر جایم بین وزرای نفت و علوم نشستم.
 وزیر نفت بالافاصله گفت فرمایش موحد درست است، دانشکده صنعت معدن احداث می‌شود، ولی می‌توانم سوالی کنم؟ دانشگاه پیام نور چرام چرا تعطیل شد؟
اکثر روستاهای بالای 50 خانوار چرام خانه بهداشت برای آنها احداث شد در دوران موحد، تجهیز مرکز سلامت چرام و نیازمندی‌های ان روز حوزه چرام و روستاها و مناطق مربوط چرام در حد استاندارد آن روز اجرایی شده است.
اما یک سؤال دیگر هم دارم، بیمارستان چرام چه سالی کد دار شد و ردیف گرفت، بروید لایحه بودجه سال 96 و 97 مراجعه کنید بودجه بیمارستان چرام چه سالی ردیف دار شد.
من آنچه به یاد می اورم اعلام کردند بیمارستان چرام باشت یک جا  کد دار شدند، بیمارستان باشت الان پذیرش بیمار دارد با بهترین تجهیزات و امکانات، اما بیمارستان چرام امروز به فاتحه برخی از دوستان به علت سکته قلبی می‌رویم که می‌شد به راحتی از مرگ انها را نجات داد، اما با مرگ دست و پنچه نرم می‌کنند!
این را بپرسید چه شده است، پشت پرده آن چیست؟
مخابرات در چرام فراموش نکردید آن روزی که وارد این حوزه شدم باید خیلی‌ها می‌آمدند روی صف می‌مانند برای یک تماس.
ولی شاهدیم به لطف خدا چه حرکت‌های ارزشمندی با همت دولت در این زمینه هم فراهم شد.
در ورزش هم چمن همین استادیوم و ساخت سالن‌های ورزشی چرام، کمک به تیم‌های مختلف ورزشی این عزیزان سوابق مشخص است.
آنقدر روشن است که حضور این جوانان همه اینها حکایت از همین نکته دارد که به حول و قوه الهی اگر توفیقی حاصل شد بتوانم این جونان را به یک شادابی به تمام معنا برسانیم.
شهرستان شدن چرام که پیگیری‌های متعددی انجام گرفت و به همت برادر بزرگوارمان آقای حجت الاسلام بزرگواری نماینده وقت عملی و اجریی شد هم از پیگیریهای نماینده مظلوم 16 سال است. (تشویق حضار)
 یک سؤال دارم، فنی و حرفه‌ای که جز پروژه‌های بی بدیل است و تا موحد نماینده بود رسید به مراحل نسبتاً پایانی الان چه وضعیتی دارد؟ و چقدر می‌توانست اشتغال ایجاد کند.
نیروی انسانی، همه می دانیم یکی از شهرستان‌هایی که در حوزه کهگیلویه بزرگ از یک پتانسیل استثنایی برخوردار است شهرستان چرام است، الان مدیرانی از حوزه چرام داریم که ملی هستند و هم در جایگاه‌های مختلف و مهم هستند، در دوران نمایندگی حقیر زمینه ارتقای خیلی از نیرورهای مختلف این شهرستان و این حوزه در نظر گرفته شده است و در زمان نمایندگی بنده در یک دوران نزدک به 16 مدیرکل از حوزه کهگیلویه بزرگ مدیر کل بودند و همینجا هم عرض می‌کنم به انهایی که احساس می‌کنند فرهنگ مردم مشکل دارد که اقا اگر موحد آمد همه را قلع و قمع می‌کند مثل چه زمانی؟
موحد کسی بود که در دوران نمایندگی‌اش با دولت اصلاح طلب و اصولگرا کار کرد و آنچه برایش معیار و میزان بود و به آن اهمیت می‌داد معیارهای ارزشی نظام، انقلاب, رهبری بود با هر گرایشی اصولگرا، اصلاح طلب کارکرد و این معیار بود و الان هم معیار همین است و با همه کسانی که این دیدگاه را داشته باشند موحد در کنارشان است، و برای خدمت به مردم انجام وظیفه می‌کند.
فرایض آخر سخنانم این است که چه می‌خواهیم بکنیم، چشم انداز آینده ما برای برون رفتمان از این وضعیت و بیکاری از مشکلات عدیده‌ای که خانواده‌ها مخصوصاً زنها یا با آن دست و پنچه نرم می‌کنند بر می‌گردد به حوزه اشتغال بر می‌گردد به حوزه بیکاری و اقتصاد مریض و معیشت مردم، بنده برای آینده و برای چشم انداز آینده نکاتی را در نظر گرفتم و به حول و قوه الهی معتقدم می‌تواند یکی از راه‌های برون رفت این شهرستان از معضلات موجود باشد این باشد، اول ما حتماً باید به سمت مکانیزه کردن کشاورزی چرام برویم چون قطب کشاورزی حوزه کهگیلویه و بویراحمد است.
حمایت  از احداث کارخانه محصولات کشاورزی، که در کنار آن اشتغال عده زیادی ایجاد می‌شود، مهار آبهای سطحی از قبیل احداث سدهای خاکی و باید از افکار عزیزان استفاده کرد.        
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب موحد کاش در اون 16 سال با عمل نشون میدادی.متاسفم برای خودم که شما را زودتر نشناختم. پایان تو رسیده
تیفونی
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن نرود میخ آهنین در سنگ، کمی تفکر لطفا
ایران بانو
Iran, Islamic Republic of
بله موحد کارکرد ولی برای اشنایانش و پیمانکاران رفیق اش و طی 16 سال به کهگیلویه کرد وبس
بابکان
Iran, Islamic Republic of
سلام.دور قبلا خودم وکل خانوادم . رو خوردیم اما این دوره باتمام توان حمایتت میکنیم سناتورر بزرگ
اهل چرام
Iran, Islamic Republic of
چرا از فسفات نگفتی سناتر اطلاع داری 16 سال وعده دادی ولی 50 درصد کار معدن هاشمی انجام گرفته ومرحله اول ان 99به بهره برداری میرسه. دقیقا مثله همون گروهی هسی که می گفتن .
عباس
Iran, Islamic Republic of
شکستت نزدیکه سیانور
ایل بایاری
Iran, Islamic Republic of
تو برا خودم و ایلم و شهرم تو ۱۶ سال چکار کردی ک باز اومدی؟ کاروان ماشین از ابادان و اهواز و خوزستان و دهدشت.ک مثلا بگی چرام با موحده ن اینطوریا نیست
موحد🤞
Iran, Islamic Republic of
به یاری امام عصر،،ان شاالله ک پیروز خواهی شد،،دور از هر تعصب،، انسان دلسوز،،شریف،،باسوادشایسته مجلسه،،ملت عزیز بیدار شین
S98
Iran, Islamic Republic of
ما حریفان کهنسال جهان ازلیم،،،،طفل شش روزه ی عالم ندهد بازی ما⁦✌️⁩⁦✌️⁩⁦✌️⁩
16 سال
Iran, Islamic Republic of
شانزده سال رفتی ولی نه از جاده خبری شد ونه از صنعت وبهداشت و رفاه وامنیت شغلی ،در عوض با وجود جوانان مستعد وپرشور ولی از همه شهرهای استان عقب افتادیم
منصف
Iran, Islamic Republic of
ایشان که نام جاده سادات را می‌آورد این کار را با چ حقی انجام میدهد
رییس راه و شهرسازی وقت به من گفت که موحد گفته این راه را سادات میخواهد برای خود شخصی کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
با چه رویی اومدی چرام ؟ چکار کردی براش
ب
Iran, Islamic Republic of
پیامبر دنیاوقدرت گرایی وثروت اندوزی را نهی کرده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1