تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۱۷۵۵۷
اندر نکوهش فرصت طلبان؛

رضا توفیقی: دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست / تا ندانند حریفان که تو منظور منی

۵
۱
رضا توفیقی: دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست / تا ندانند حریفان که تو منظور منی
کبنا ؛«سید ضیاء رضا توفیقی» چهره شاخص سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی از اصلاح طلبان خواسته است که از مسیر اصیل اصلاح طلبی خارج نشود و نوشت:
امیرالمؤمنین (ع) در فرازی از خطبه‌ی ۱۰۸ نهج البلاغه می‌فرماید: أَینَ تَذْهَبُ بِکمُ الْمَذَاهِبُ وَ تَتِیهُ بِکمُ الْغَیاهِبُ وَ تَخْدَعُکمُ الْکوَاذِبُ وَ مِنْ أَینَ تُؤْتَوْنَ وَ أَنَّی تُؤْفَکونَ = روش‌های گمراه کننده شما را به کجا می‌کشاند تاریکی‌ها و ظلمتها، تا کی شما را متحیر می‌سازد دروغ پردازیها تا چه زمانی شما را می‌فریبد؟
خیلی ساده و بدون تکلف و عبارت پردازی به دوستان اصلاح طلب می‌گویم که در هر سه حوزه‌ی انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد هر اصلاح طلب شاخصی از هر کاندیدای اصولگرایی، چه به صورت صریح و آشکار و چه به طور ضمنی و پنهان، حمایت کند سقوط کرده است و دیگر نمی‌توان او را اصلاح طلب نامید یا به حساب آورد. استحکام و استواری یا تذبذب و تزلزل شخصیت ِهر کسی از مواضع او در شرایط دشوار و سخت مشخص می‌شود. بی ثباتی‌ها و ناپایداری‌ها و تزلزل‌های ناشی از ترس و طمع و منافع باعث بی اعتمادی در جامعه و رشد جریان اپورتونیست و فرصت طلب و حزب باد در میان جریان‌های سیاسی و بدنه‌ی مدیریت کشور و استان شده است که خود پیامدهای ناگواری برای مردم و کشور داشته است. اصلاح طلبان نمی‌توانند افرادی را که اسم و رسمی در جریان اصلاح طلبی به هم زدند یا پست و مقامی از قِبَلِ این جریان به دست آوردند، اگر اکنون پشت اصلاح طلبان را خالی کردند، ببخشند یا جایگاهی برای آنان در آینده قائل شوند. اصولگرایان ممکن است امروز قدرت را با ابزارهایی که در دست دارند قبضه کنند اما بی آینده‌ترین جریان سیاسی ایران هستند که در سمت اشتباه تاریخ و آینده ایستاده‌اند. هر فرد تحصیل کرده و شاخصی در هر جریان سیاسی حضور داشت باید بر مبنای اخلاق، مرد و مردانه ایستادگی کند.
 آشکارا نام یک جریان را بر خود نهادن و پنهانی با جریانی دیگر نرد عشق باختن صفت مردان ِ مرد نیست.
دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست
تا ندانند حریفان که تو منظور منی
همان که فرزدق به امام حسین (ع) در راه کوفه گفت: قلوب الناس معک و اسیافهم علیک. دل‌های کوفیان با تو اما شمشیرهایشان علیه توست. اگر برای امام چنین افرادی مفید واقع شدند برای این یا آن جریان سیاسی یا برای مردم هم سودی خواهند داشت. اگر کسی بر مبنای عقل و استدلال و اخلاق به این نتیجه رسید که که حضور و حمایتش از جریان سیاسی اصولگرا یا اصلاح طلب یا هر دو جریان موجه نیست و توجیه عقلانی و اخلاقی ندارد، حق دارد که موضع عوض کند اما از آن پس باید نسبت به هدایت عقل ِخود بر موضع خویش پایدار بماند، نه اینکه بر مبنای منافع و فرصت طلبی هر بار به سمتی غش کند. دو رویی و دو رنگی و ریاکاری آفتی ست که بنیان اعتماد را در جامعه مترلزل کرده است.
ظاهرش چون بوذر و سلمان بود
باطنش همچون ابوسفیان بود.
  ما باید به مردم بگوییم که به هر کاندیدایی قول حمایت دادید صادقانه بر قول خود پایدار بمانید نه اینکه مانند برخی‌ها امشب با این کاندیدا شام بخورید و فردا با آن یکی صبحانه. بعضی مردم قابل نقدند، بعضی از مردم اگر چه در مواردی قابل ستایش‌اند اما تنها قابل ستایش نیستند، بر رفتارهای آنها یقیناً نقد وارد است، به عنوان مثال همین بازگشت به طایفه گرایی در همه‌ی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و کم ارزش کردن مرز بندی‌های فکری و گفتمانی و سیاسی باید زشت شمرده شود و هشدار داده شود که اَین تذهبون، به کجا می‌روید؟ سیاستمداران فریبکار، بخاطر رأی و جلب نظر، تنها از مردم تعریف می‌کنند، در حالیکه نخبگان و فرهیختگان و دلسوزان باید در جاهایی که اشتباه وجود دارد نقد کنند و هشدار بدهند که اگر به قول و وعده و پیمان خود با دیگران نمانید نه تنها کار غیر اخلاقی کردید بلکه اعتماد را که مایه‌ی قوام جامعه است از میان خواهید برد. کاندیداها باید به مردم بگویند اگر به رقیب من قول دادید بر قول و قرار خود محکم بمانید زیرا بر عهد و پیمان ماندن مهمتر از پیروزی من است. مردم باید به یکدیگر راست بگویند، از دروغ همه ضرر می‌کنند، باید به عهد و پیمان خود پایبند باشند، از پیمان شکنی همه‌ی مردم زیان می‌بینند. باید اهل مروّت و مدارا باشند، از ستیزه و نزاع همه آسیب می‌بینند، باید اهل گذشت و محبت باشند تا همه از کینه و دشمنی آسیب نبینند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار به غیر از اصلاح طلبان هیچ اصولگرای همچین کاری که شما میفرماید را انجام نمدهد ونخواهد داد
Iran, Islamic Republic of
جناب رضا توفیقی
شما این تذهبون؟ اصلاح طلبان نان مردم را آجر کردند
هنوز هم دست بردار نیستید واصلاح طلبی را همچنان. این تذهبون؟
حاج احسان
Iran, Islamic Republic of
زنده باددد
ali
Romania
درود بر بزرگ مرد اصلاحات جناب رضا توفيقي مردي ازجنس مردانگي اسوه شجاعت واخلاق
کهگلو
Iran, Islamic Republic of
بابا تو رو خدا .خسته شدیم از حرفاتون ول کن نیستین شما آقای رضا توقیفی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1