تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۱۷۴۶۴

مخالفت ۱۰۷ عضو کنگره آمریکا با معامله قرن

۰
مخالفت ۱۰۷ عضو کنگره آمریکا با معامله قرن
کبنا ؛ ۱۰۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به ترامپ طرح موسوم به «معامله قرن» را ناسازگار با صلح دانسته و مخالفت خود را با آن اعلام کردند.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه که روز گذشته به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته شد، "مخالفت شدید" خود را با طرح موسوم به معامله قرن که "هدف ادعایی آن پیشبرد صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است" اعلام کردند.
نمایندگان آمریکایی با بیان اینکه هم مفاد و هم زمان‌بندی رونمایی این طرح باعث نگرانی آن‌ها است، معامله قرن را غیرجدی و فاقد حسن نیت دانسته و تاکید کردند که این طرح راه رژیم صهیونیستی را برای اشغال همیشگی کرانه باختری هموار می‌کند.
این نمایندگان همچنین تاکید کردند که نقشه طراحی شده ازسوی ترامپ برای کشور فلسطین مجموعه‌ای از سرزمین‌های غیرمتصل است که در محاصره شهرک‌ها و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی است که هیچ شباهتی به یک کشور ندارد.
۱۰۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از تیمی که ترامپ برای تدوین این طرح تشکیل داده بود انتقاد کرده و آن‌ها را گروهی از دشمنان کشور فلسطین توصیف کردند.
اعضای کنگره آمریکا از اینکه از هیچ فلسطینی و هیچ یک از رهبران فلسطین در تدوین این طرح مشورت گرفته نشده است، ابراز نگرانی شدید کردند.
آن‌ها همچنین از رونمایی این طرح در آستانه سومین انتخابات رژیم صهیونیستی در یک سال و همچنین اتهام‌های مطرح شده در این رژیم علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن انتقاد کردند.
ترامپ روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با نتانیاهو در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.
بسیاری از کشورهای منطقه مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. طرحی که حق و حقوق مردم فلسطین را به طور کامل نادیده گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1