کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مطالبه‌گری بسیج دانشجویی مطرح شد

زینل‌زاده: من جعبه سیاه انتخابات نیستم، جعبه سفید و شفاف هستم / یک باب خانه و باغ دارم / سلیقه محوری می‌بینم نه برنامه‌محوری / شهرستان شدن دنا اشتباه بود / از تخریب تپه استانداری افسوس خوردم / انتخاب مدیران توسط نمایندگان اولین مفسده است

14 بهمن 1398 ساعت 15:25

زینل در ادامه دارایی‌های خود را عنوان کرد و گفت: بنده یک باب خانه، یک خودرو، و یک باغ دارم و تفریح من هم کوهنوردی است و میانه‌ای با وام گرفتن ندارم، و هیچ وقت نخواستم وارد کارهای اقتصادی شوم.


صبح امروز ( دوشنبه 14 بهمن ماه 98) اردلان زینل زاده نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت در نشست مطالبه بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد و به سئوالات آن‌ها پاسخ داد.
در ابتدای این برنامه سید مسعود پرهیزگار جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت این کار اشاره کرد و گفت: از همه نامزدهای انتخابات مجلس برای شرکت در این نشست‌های مطالبه گری دعوت کردیم، که بعضی از آنها برای حضور در این نشست‌ها پاسخ مثبتی ندادند.
 در ادامه اردلان زینل زاده نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به سئوالات مجری برنامه پاسخ داد و خودش را اینگونه معرفی کرد و گفت: «بنده متولد سال 51 و دارای مدرک فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستم.»
وی افزود: «در سن 31 سالگی با رأی مردم به عنوان شورای شهر دوگنبدان انتخاب شدم و بیش از 15 سال سابقه کار اجرایی دارم.»
 در ادامه زینل زاده نظارت بر اجرای دقیق قوانین را کار نمایندگان مجلس دانست و گفت: اما متأسفانه این روزها خروجی کارهای عمرانی و ... را از نمایندگان می‌خواهند که این بزرگترین ایراد ما است.
وی افزود: مجلس در رأس امور است و باید ناظر بر امور باشد، دستگاه‌های اجرایی وظایفشان مشخص است. یک نماینده وظیفه دارد که رصد کند، کجاها فعالیت‌های اقتصادی گره خورده و مشکل وجود دارد و قوانین مناسب مصوب کند. نمایندگان علاوه بر رصد و تصویب قوانین مناسب باید روی آدم‌ها یعنی بر روی مدیران، وزرا و رئیس جمهور هم نظارت کنند. اگر جایی ایراد و مشکل هست باید آن را مطالبه کنند. نماینده باید ادارت را وادار کنند که کارشان را انجام دهند و اگر خوب از عهده انجام کارها بر نمی‌آیند، باید عذرش خواسته شود.
زینل زاده گفت: چرا الان کسی همچنین نظارت‌های انجام نمی‌دهد، چون مدیران ماحصل انتخاب نمایندگان هستند و مدیر وقتی مدیر نماینده باشد، بر روی او نظارتی انجام نمی‌گیرد، بنابر این ما با چالش‌های نظارتی مواجه می‌شویم.
وی افزود: گاهی بیان می‌کنند که بحران مدیر داریم، نه اینطور نیست، بلکه مدیران با سواد و متخصص زیاد داریم، اما وقتی قرار است که انتخاب مدیران از نگاه‌های سیاسی بگذرد، باید شاهد این شرایط فعلی هم باشیم. مدیران باید در چارچوب‌های اصولی انتخاب شوند. و من با دخالت 100 درصد نمایندگان در امور دولت مخالف هستم. وقتی مدیران با نگاه نمایندگان مجلس انتخاب شوند، این اولین مفسده است که باید جلوی آن گرفته شود.
 این نامزد انتخابات مجلس در ادامه به نگاه‌های سلیقه‌ای در انجام کارها گریزی زد و گفت: این غلط است که نماینده پروژه‌های عمرانی را پیشنهاد بدهد، 15 سال کار مدیریتی در حوزه‌های مختلف کردم و حرف بدون حساب و کتاب نمی‌زنم. یکی شهردار می‌شود و می‌گوید من شهردار هستم و سلیقه شهردار باید اجرا شود، سلیقه استاندار و سلیقه نماینده مجلس باید پیاده شود که این درست نیست.
وی افزود: تپه‌ای در یاسوج بود که به تپه استانداری معروف بود و بسیار هم زیبا بود. ساختمان خیلی خوبی داشت با درختان 100 ساله و گاهی 50 ساله که روزی همه آنها را قطع کردند و افسوس خوردم. به این می گویند، سلیقه محوری، و این نشان دهنده این است که ما برنامه محور نیستیم بلکه سلیقه محور هستیم و هر کس کار خودش را می‌کند.
وی ادامه داد: در کشور طرح‌های آمایشی داریم و هر هر منطقه هم باید طرح آمایشی داشته باشد و بر اساس آن طرح‌ها اقداماتی انجام دهیم.
وی گفت: ما باید بر اساس این طرح‌ها که محورهای توسعه را مشخص کرده‌اند، حرکت کنیم. در شهرستان بویراحمد محور توسعه گردشگری است و در این شهرستان باید این اولویت باشد. اما می‌بینیم که این طرح‌ها را برای زیبایی در قفسه‌ها می‌گذارند و سلیقه فردی که مدیر شده است را اجرا می‌کنند. فردی که مدیر می‌شود، فکر می‌کنیم که نظرات او درمان گر است، این غلط است. باید نظرات مدیران و تصمیمات آنها مطابق با برنامه‌های توسعه باشد. من رویکرد برنامه محوری در استان نمی‌بینم.
زینل زاده تصریح کرد: شهرستان شدن دنا به ضرر استان کهگیلویه و بویراحمد بود، شهر سی سخهت باید زنده باشد به بعد گردشگری و طبیعت بکر آن.
 زینل زاده نظرش را در باره تاجگردون هم داد و گفت: آقای تاجگردون یکی از نماینده‌های خوب جنوب ایران است که توانست خوب خودش را نشان بدهد و متفاوت بود و این انکارناپذیر است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من یک اصولگرا هستم، افزود: «به لحاظ اصلاح طلبی واصولگرایی نیروهای چپ، چپ و راست راست در جریان ما هست.» اما من اصولگرا منکر برخی حقایق نمی‌شوم.
وی در پاسخ به موضوع شفافیت در مجلس اشاره کرد و گفت: «من چیزی برای پوشیدن ندارم، و نمی‌شود مردم را خدای نکرده با نگفتن‌ها در حالت بی خبری نگه داشت. بنده موافق شفاف سازی هستم. اگر کسی چیزی برای پوشیدن نداشته باشد، نباید از شفاف سازی واهمه داشته باشد.»
زینل در ادامه دارایی‌های خود را عنوان کرد و گفت: بنده یک باب خانه، یک خودرو، و یک باغ دارم و تفریح من هم کوهنوردی است و میانه‌ای با وام گرفتن ندارم، و هیچ وقت نخواستم وارد کارهای اقتصادی شوم.
وی افزود: پدرم و مادرم فرهنگی هستند که برداران من تحصیل بالاتری از بنده دارند و زمانی آموزش و پرورش به پدرم 600 مترمربع زمین داد که 25 متر مربع آن را به من داد، تا توانستم خانه‌ای در آن بسازم.
زینل زاده عمده مشکلات جامعه را معیشت و اشتغال دانست و گفت: باید راهکارهایی برای عبور از این شرایط فراهم شود. مشکلات معیشتی به مشکلات روحی و روانی و حتی ساختار اداری ما ضربه می زند.
وی افزود: ایرادی که بنده از آقایان نماینده مجلس دارم، این است که آنها همیشه به فکر جمع کردند رأی هستند، و نمی‌خواهند اقدامات اصولی داشته باشند.
زینل زاده همچنین مطالبی در باره آموزش و پرورش، کلنگ زنی‌ها توسط نمایندگان و نظارت بیان کرد و گفت: «تضمین هر فردی برای خوب عمل کردن در مجلس، عملکرد او در گذشته است.»
وی با بیان اینکه عالی‌ترین حلفه نظارتی ما مجلس است، اظهار کرد: «هزینه انتخاباتی بنده را خانواده و بستگانم تأمین می‌کنند. هزینه غیرمتعارف انجام ندادیم و نخواهیم داد. و همیشه هم حرمت را نگه داشتیم و اخلاق راد رعایت کردیم.»
زینل زاده در پاسخ به سئوالی در باره اینکه شما را جعبه سیاه می‌دانند و می‌خواهیم که در باره پرونده خود در دستگاه قضا توضیح دهید، اظهار کرد: ایرادی که از من گرفتند کمک به اداره دارائی بود که ۴۰ میلیون به این اداره برای ساختمان کمک کردیم که هم در استانداری و هم فرمانداری گچساران طرح شده بود و دیگری اسکان و خوراک یک جلسه بود که قرار بود شهرداری دوگنبدان هم ۲۰ میلیون تومان هزینه کرده بود که آن را هم تحویل استانداری قرار داد؛ کارمان پاک بود اما یک پرونده کذائی علیه بنده انجام گرفت و در حکم برائت هم نوشته بود که استفاده شخصی نشده است. این‌ها را توضیح دادم که بدانید من جعبه سیاه نیستم، بلکه جعبه سفید و شفاف انتخاب هستم. این واژه جعبه سیاه اولین بار در اینجا برای من به کار برده شد.
وی در ادامه گفت: من مخالف اتحاد نیستم و باید مردم ما فکر نکنند که یک گام به عقب برگردند و اتحاد باید به نفع مردم باشد نه اینکه توافق شود مثلاً زینل زاده استاندار باشد و فلان شخص در پست مدیریتی و جایگاه‌های دیگر باشد.
  زینل زاده در ادامه گفت: در مجلس باید ساختاری باشد که ناظر بر رفتار نمایندگان باشد و به نظر من فیلتر شورای نگهبان باید سخت‌تر باشد.
 وی ادامه داد؛ هر چه بتوانیم نیاز به نهادهای حمایتی را در استان کهگیلویه و بویراحمد رفع کنیم در بحث هزینه در انتخابات نه خودم و نه خانواده‌ام هزینه‌ای که خلاف امر باشد انجام نداده‌ایم و وظیفه ما نیز شفاف سازی است.
زینل زاده گفت: گروه‌های سیاسی چه اصلاح طلب و اصول گرا خدماتی فقط به خواص انجام شده است و این دو گروه هر کدام نگاهشان به عامه مردم باشد وبه اقتصاد مردم باشد از آنها تعریف خواهیم کرد و من اگر گفتم اصول گرا هستم به این معنی که است که تغییراتی را نسبت به بقیه در دور قبل انجام دهیم درطیف اصلاح طلب هم افراد خوبی وجود دارد.
 وی با بیان اینکه 20 سال راهی را در گچساران اشتباه رفته‌ایم، ادامه داد: ۷۰۰ نفر در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند و در زمانی که که این پتروشیمی اقتتاح شود کلاً به ۳۵۰ نیرو نیاز است و این ۳۵۰ نفر اخراج می‌شوند، ۲۰ سال است این پتروشیمی هنوز افتتاح نشده است و این یعنی آزمون و خطا، ۲۰ سال در گچساران این راه ادامه دارد اما الان فهمیده‌ایم که این گرهی از مشکلات حل نمی‌کند، بیشترین بیکاران در سطح استان در شهرستان گچساران وجود دارد. و این نتیجه آن است که ما برنامه محور نیستیم. صنعت نفت هم خیلی برای اشتغال زایی در این منطقه کارآیی نداشت. اعتبارات باید در مسیر درست حرکت کند و خروجی آن هم مثبت باشد.
 این نامزد انتخاباتی گفت: بعضی برای رأی در خانه مردم را از پاشنه در میاورند، و عده‌ای هستند که به دنبال خدمت نیستند و برنامه‌ای هم ندارد و این سخت است.
  وی به بحث انتخابات طایفه‌ای اشاره کرد و گفت: به بعضی می گویند چرا وارد انتخابات شده‌اید که در جواب می گویند من از فلان قوم هستم یا از فلان طایفه هستم که این دردی را دوا نمی‌کند، مردم باید به این توجه داشته باشند که کدام نامزد برنامه دارد و برنامه‌اش برای استان مفید است و آن را انتخاب کنند.
 اردلان زینل زاده اظهار داشت: ما برای خروج از تمام مشکلات مثلاً کار باید نوع نگاهمان به فرهنگ کار درست باشد یا در فرهنگ رانندگی ما کاملاً به نوع فرهنگ غلط در رانندگی رسیده‌ایم و هر نماینده‌ای بتواند این معضل را حل کند و از آمار تلفات رانندگی کاهش دهد این کار بزرگی انجام داده است به هر حال این گلنگ زنی را چه نماینده باشد و چه نباشد انجام خواهد شد.
 نامزد حوزه انتخابیه گچساران و باشت افزود: در بعضی جاها آمار طلاق بالاست در بعضی جاها هم پایین است اما آمار خود کشی و خود سوزی بالا است و این باید در مجلس بررسی شود که تاکنون به عنوان یک نهاد نظارتی مصوبه‌ای و قانونی درستی اجرا نشده است.
 وی در ادامه گفت: متاسفانه نماینده‌ها وارد کارهای اجرائی شده اندو به جای اینکه ناظر باشند در حال کار اجرایی هستند و به قول معروف راه رفتن خودشان را هم فراموش کرده‌اند.
 وی به کار فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی گستردگی خاص خودش را دارد. و در زمانی که در شهرداری دوگنبدان بودم، کارهای فرهنگی زیادی را انجام دادیم.
وی انتقادی از صدا و سیمای استان داشت و گفت: بعضی برنامه‌های صدا و سیما لهجه لری را مسخره کردند و من بعضی مواقع خجالت می‌کشم و تلویزیون را خاموش می‌کنم که دارد لهجه لری و لباس لری را مسخره می‌کنند.
 زینل زاده گفت: بعضی می گویند مسکن مهر خوب نیست اما من می گویم خوب است اما کارشناسی بهتری می‌توانست بشود تا کیفیت بهتری صورت گیرد.
 وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: من اگر روزی آمدم و گفتم که فلان پروژه را انجام داده‌ام دروغ است، چون وظیفه نماینده پروژه و جاده و مانند آن نیست، نماینده باید نظارت کیفی داشته باشد باید ناظر بر عوامل اجرائی باشد.
 این نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث قاچاق کالا که اکثراً شوتی‌ها هستند دو مورد است اینکه تصادف می‌کنند و حادثه‌ای ایجاد می‌شود این را کسی که دنبال نمی‌کنند و این یک فرهنگی است که در بین آنها وجود دارد اما می‌شود یه سازماندهی و راهکاری داشته باشد تا روزگار این افراد هم بچرخد.
وی افزود: اقتصاد ما مثل اقتصاد کشورهای اروپایی نیست و ما نمی‌خواهیم بگوییم که مثل آنها خواهیم شد اما می گویم همان که در کشور وجود دارد برای مردم هزینه شود، سرمایه گذاری هر جا که به خانم‌ها وا گذار شده است توفیق بهتری انجام شده است چون مدیریت خانم‌ها حساس‌تر و دقیق‌تر است و این در بنگاه‌ها و مشاغل خانگی دیده شده است.
 زینل زاده ادامه داد: در بعضی از جاها دفاتر بعضی از نمایندگان لیستی داده‌اند که که به فلان شخص وام بدهید و به دیگری چون به من رأی نداده است وام ندهید و این در اکثر شهرستان‌ها به وضوح دیده می‌شود و مردم با این قضیه برخورد کرده‌اند خوب این نماینده نمی‌تواند دیدگاه کلانی نسبت به عامه جامعه داشته باشد. عده‌ای متمکن شوند، اما اکثر مردم هم مانده‌اند و در معیشت آنها خللی به وجود آمده است.
وی به سئوالی در باره برجام هم پاسخ داد و گفت: نگاه صرف به بیرون کار درست نیست. 10 درصد مشکلات ما از بیرون است و ما می توانیم مشکلات مان را در داخل کشور برطرف کنیم.


کد مطلب: 417293

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417293/زینل-زاده-جعبه-سیاه-انتخابات-نیستم-سفید-شفاف-هستم-یک-باب-خانه-باغ-دارم-سلیقه-محوری-می-بینم-نه-برنامه-محوری-شهرستان-شدن-دنا-اشتباه-تخریب-تپه-استانداری-افسوس-خوردم-انتخاب-مدیران-توسط-نمایندگان-اولین-مفسده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1