کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بین جمعی از مردم بویراحمد مطرح شد

تفکر بهرامی فرا منطقه‌ای است / مجلس قوی برای فرزندان در گهواره هم برنامه‌ریزی می‌کند

13 بهمن 1398 ساعت 2:04

هرجایی که نتوانستیم انسان‌ها را به‌خوبی تکریم کنیم شک نکنید که در آنجا جامعه با مشکل مواجه شدیم، هرجایی که سرمایه‌ی اجتماعی که مهم‌ترین سرمایه در هر کشوری هست، فارغ از رنگ، زبان، ملیت، دین و مذهب؛ سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه هست.


عنایت محمدپور از فعالین اجتماعی و سیاسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا به شمار می‌رود که او در جلسه همفکری جمعی از مردم مختلف این شهرستان‌ها با محمد بهرامی به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: «هر جا نمادی از غیرت در کشور باشد نام لُر در میان بوده است، لر به لحاظ فرهنگی و غیرت در تمام ایران زبان زد هست؛ اما تنها جایی که پای لرها می‌لنگد این هست که به مسائل قبیله‌ای و عشیره‌ای دامن می‌زنیم، درست هست که خداوند می‌فرماید که شما را در دسته‌های مختلف قراردادیم که همدیگر را بهتر بشناسید.»
به گزارش کبنا، متن صحبت‌های محمدپور به شرح زیر است؛
سال‌های گذشته می‌گفتند بویراحمد بالا و پایین؛ این موارد ساخته‌ی ذهن افرادی بود که می‌خواستند تفرقه بیندازند و عنان اختیار ما را به دست بگیرند اما دیگر بویراحمد بالا و پایین وجود ندارد؛ ایل بویراحمد یک ایل قاهری هست.
باید بگردید و بررسی کنید و کسی را انتخاب کنید که دارای بار علمی باشد که در مجلس و در مکان‌هایی که می‌خواهد از مردم بویراحمد سخن بگوید فردی باشد که دارای شور، شعور و حرارت باشد؛ فردی جسور، شجاع و نترس باشد و اگر در جایگاه قانون‌گذاری مجلس قرار گرفت خجل نشود.
از اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم این‌همه ثروت خدادادی در استان اما هنوز از محروم‌ترین استان‌های کشور هست، نباید شرمنده شویم که بگوییم استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های برخوردار نیست.
بعد از شمال کشور، دومین نقطه پرآب کشور هستیم اما در هر جای این منطقه قدم می‌زنید تشنگی را در مردم مشاهده می‌کنید؛ استانی که یک‌چهارم نفت و گاز کشور و مهم‌ترین نعمت خدادادی را در خودش دارد، اما بیشترین رتبه بیکاری را دارد و شاید اولین رتبه بیکاری را در سطح کشور داریم، به لحاظ آمارهای اجتماعی هم این استان جز 5 استان اول در آمار خودکشی است چرا به این شاخص‌ها توجه نمی‌شود؟ درصورتی‌که این استان دارای ثروت هست و افراد توانمندی در این استان وجود دارند.
میگویند که فلانی 8 سال در مجلس بود و دوباره باید بیاید؛ اما اگر این افراد هنر و استعداد داشتند به نمایش می‌گذاشتند، باید سراغ چهره‌های جدید برویم و فرزندانمان را امتحان کنیم؛ اگر امروز برخی از شما می‌گوید که محمد بهرامی سابقه‌ی مجلس ندارد و باید افرادی بروند که در مجلس سابقه‌دارند؛ فراموش نکنید که فرزندان شما هم می‌خواهند فردا روزی در مجلس حضور پیدا کنند.
توصیه می‌کنم که هیچ‌وقت از کسی بت نسازید چون اگر با دستان خودتان بت ساختید فردا نمی‌توانید این بت‌های دست‌ساخته را به‌راحتی منهدم کنید.
ثروت و قدرت باید به‌خوبی و متوازن توزیع شود بحث عدالت هست اما بنده اعتقاد به توازن دارم، وقتی می‌گویند عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش قرار می‌گیرد اما وقتی می‌گویند توازن؛ یعنی به هر کس به‌اندازه‌ی استعداد و نیازش بودجه تزریق شود و امکانات دهیم.
امروز باید برای فرزندان در گهواره برنامه‌ریزی کنیم برنامه‌ریزی دیگر برای نسل ما گذشته است. دیگر اشتغال برای نسل ما مفهومی ندارد. اگر کشور توانمندی باشیم افرادی که در رأس مجلس و قانون‌گذاری قرار می‌گیرند باید برای فرزندان در گهواره برنامه‌ریزی کنند، قطعاً اگر روزی توانستیم برای فرزندان که امروز متولد می‌شوند افق 20 ساله و سی‌ساله ترسیم کنیم آن‌وقت یک کشور توسعه‌یافته هستیم.
بقیه کاندیداها هم از جنس و تبار، ایل و طایفه و دوستان ما هستند اما گذشته و محافل افراد را رصد کنید محمد بهرامی به لحاظ جسارت، شهامت، علم و دانشی که دارند نگاهشان ملی است فردی هست که تفکرش از یک منطقه‌ی بسته و محصور فراتر هست و ایشان ملی و فراملی فکر می‌کنند اما به‌خوبی منطقه‌ای عمل خواهند کرد.
عملکرد گذشته ایشان در دوران چهار سالی که در شهرداری بودند به‌اندازه چهل سال در دوره‌ی کوتاه برای شهر یاسوج کار کرد، جایی که به یاسوج رنگ شهری داد؛ از سیمای یک دهکده آن را نجات داد و به‌نوعی رنگ شهری به این شهر پاشید.
مقاومت‌هایی هم در زمان ایشان بود زمانی که شهردار بودند مقامات استانی به لحاظ تفکرات سیاسی با ایشان مشکل داشتند و اگر خواستند اقدامی انجام دهند و نتوانست؛ به لحاظ همان تضاد فکری با دیگر مسئولین بود اما ایشان هم به لحاظ اخلاقی انسان اخلاق مدار هستند.
هرجایی که نتوانستیم انسان‌ها را به‌خوبی تکریم کنیم شک نکنید که در آنجا جامعه با مشکل مواجه شدیم، هرجایی که سرمایه‌ی اجتماعی که مهم‌ترین سرمایه در هر کشوری هست، فارغ از رنگ، زبان، ملیت، دین و مذهب؛ سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه هست.
وی این توانایی را دارند که به سرمایه اجتماعی ارجی دو باره ببخشند؛ با رفتن ایشان به جایگاه مجلس، عزت و هویت ملی بویراحمد قطعاً ارتقا پیدا خواهد کرد.
قول خواهم داد که دکتر بهرامی به‌عنوان فرزند محبوب و محجوب و از یک سعه‌صدر بالایی برخوردار هست. حتی اختلاف عقیده مخالفان خود را می‌پذیرید و مهم‌ترین مورد برای انسان این هست که به کسی باید تکیه کرد که تفکرات بقیه را بپذیرد ما برای یک هدف واحد می‌جنگیم و هدف همه‌ی ماها هم این هست که استان را به لحاظ آیتم‌های که سایر استان‌ها توسعه‌یافته‌اند، ما می‌خواهیم یک استان توسعه‌یافته داشته باشیم و از این ثروتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است به نحو احسنت استفاده کنیم.


کد مطلب: 417241

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417241/تفکر-بهرامی-فرا-منطقه-ای-مجلس-قوی-فرزندان-گهواره-هم-برنامه-ریزی-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1