تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۱۷۱۰۶
در این روزهای نزدیک به پایان سال نیکوکاری را ترویج دهیم؛

تلاش بانوی نیکوکار گچسارانی برای بیمار فلج اندامی

۱
۰
تلاش بانوی نیکوکار گچسارانی برای بیمار فلج اندامی
کبنا ؛چه خوب است هر کسی در برابر هم نوع خود قدری حس مسئولیت داشته باشد، در حد توان از هم نوع خود دستگیری کند، بیاییم به مقدار خیلی کمی، از هزینه های زندگی خود را به نیازمندان کمک کنیم.
خداوند در سوره بقره فرموده است «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست».
نرگس احمدپور خبرنگار، فعال اجتماعی و موسس خیریه مهراندیش است که از تلاش برای برای یاری رساندن به نیازمندان دریغ نکرده است.
وی بیش از سه سال است در قالبی متفاوت از قلم و کلمه و به دور از هیاهوی داغ خبر و انتخابات به نیازمندان سرکِشی می‌کند.

احمدپور این بار به آرزوی یک کودک روستایی از توابع گچساران جامه عمل پوشاند، کودکی با دستانی کوچک که آرزوهای بزرگی دارد.
این فعال اجتماعی از تماس یک شهروند گچسارانی و وضعیت جسمانی نامطلوب دختری 10 ساله خبر داد.
وی ادامه داد: این دختربچه ساکن روستای باباکلان و در یک خانواده ای آبرومند زندگی می‌کند که پدر خانواده کارگر فصلی است.
احمدپور گفت: پدر این دختربچه در فصل‌های سرد سال به دلیل بیکاری روی به چوپانی می‌آورد و با درآمد چوپانی هر چند که ناچیز است امرار معاش و روزگار خود را سپری می‌کند.
این خیر گچسارانی ادامه داد: دختر 10 ساله این خانواده مبتلا به فلج اندامی در ناحیه دست و پاست و قادر به راه رفتن و تحرک نیست و به درخواست مادر این کودک مبنی بر تقاضای یک دستگاه ویلچر، به این مجموعه رسید.

نرگس احمدپور افزود: بلافاصله تقاضای این فرد با تحقیق از دهیار روستا و مشورت اعضای نیکوکار گروه مورد توجه قرار گرفت و در فاصله‌ کمی بهترین دستگاه ویلچر به ارزش ریالیِ 10میلیون ریال تهیه و جهت تحویل به خانواده‌ کودک به فرد معرف داده شد.
 وی ادامه داد: این میزان مبلغ توسط دو خیرگچسارانی تامین شد.
این نیکوکار گچسارانی خاطرنشان کرد:  این روزها مخارج زیادی صرف تریبونهای سیاسی و تبلیغات انتخاباتی می‌شود، کاش بخش عمده‌ این تبلیغات جایی برای توجه به چنین نیازهایی باشد، نیازی که یک کودک با دستانی کوچک و آرزوهایی بزرگ برای تامین آسایش حداقلی خود و خانواده که به حق باید برایشان تامین شود از کمترین خواسته‌های یک موکل از وکیل آینده‌اش است.
 وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سبد تبلیغاتی کاندیداها جای مردم و نیازشان با جای اثرانگشت اشاره عوض نشود و خدمت‌ها مردمی و بی‌منت باشد.

این خیر گچسارانی در ادامه به برخی از فعالیت‌های خود و مجموعه خیریه اشاره و افزود: درحال حاضر بیش از 80 شیرخوار معلول و نیازمند و11 کودک زیر ده سال با بیماری‌های خاص و 800 دانش آموز شهری روستایی عشایری تحت پوشش مهراندیش گچساران هستند.
احمدپور ادامه داد: تاکنون با حمایت اعضای این مجموعه مهربانی 2 کودک با بیماری قلبی مادرزادی در بیمارستان‌های خوزستان و دنایِ شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفتند که کمک‌های خیرینِ این مجموعه برای این دو جراحی برای هر کودک مبلغ 60 میلیون ریال و 70میلیون ریال جمع آوری و هزینه درمان را پرداخت کردند.
شماره تماس مسئول موسسه خیریه مهراندیش جهت کمک خیرین: 09170262990
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفا شماره تلفن و ادرس سایت اینترنتی این موسسه رو هم بنویسید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1