تاریخ انتشار
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۱۶۹۵۱
سرلشکر جعفری:

«مطالبه‌گری» مهمترین عرصه جهاد جنگ نرم است

۰
«مطالبه‌گری» مهمترین عرصه جهاد جنگ نرم است
کبنا ؛فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله(عج) گفت: موضوع مطالبه گری، شفاف سازی و اطلاع رسانی، مهم ترین و سخت ترین عرصه جهاد جنگ نرم و مورد اشاره رهبری است و امروز این جهاد کمتر از جهاد در عرصه دفاعی و امنیتی نیست.
 سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله(عج) درجمع فعالان مردمی مطالبه گری و عدالتخواهی، اظهار داشت: خیلی ها می خواهند حاج قاسم بشوند ولی باید به شما ها که عملا مکتب حاج قاسم را انتخاب کردید، تبریک گفت.
وی افزود: شما که موضوع جهاد واقعی و امروز و مورد نیاز انقلاب را یعنی همین مطالبه گری و عدالتخواهی را انتخاب کردید، کار مکتب حاج قاسم را انجام می دهید. وحدت و انسجام مردم بعد از شهادت حاج قاسم نشان دهنده زمینه حرکت بزرگ اجتماعی مردم در راستای گام دوم انقلاب است.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه جهاد در جنگ نرم و چهل ساله دوم انقلاب با مسائل و مشکلات داخلی، مفسدین و دشمنان داخلی است، ادامه داد: بعد از شهادت سردار اسلام شهید حاج قاسم این حرکت بزرگ اجتماعی، این وحدت و انسجامی که مردم نشان دادند، حتما یک نقطه عطفی در مسیر و حرکت انقلاب بوده و نشان دهنده آن است که زمینه حرکت بزرگ اجتماعی در راستای گام دوم (چهل ساله دوم انقلاب) و حرکت جهادی به سمت جامعه اسلامی در مردم ما وجود دارد. 
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله(عج) تاکید کرد: این احساسی که می بینید همه میخواهند حاج قاسم بشوند، خیلی ها این احساس را دارند و می خواهند حاج قاسم بشوند، ولی باید به شما تبریک گفت که عملا مکتب و راه حاج قاسم را انتخاب کردید.
وی با بیان اینکه در40 ساله اول، جهاد، علیه ناامنی در کشور و منطقه و جهاد دفاعی و امنیتی به عنوان ضرورت قطعی انقلاب بود، عنوان کرد: الحمدلله با حماسه هایی که آفریده شد و با خون هایی که ریخته شد نهایتا از تهدیدات امنیتی و دفاعی عبور کرده ایم. وقایع یکسال اخیر مانند ماجرای انهدام پهپاد آمریکایی، ماجرای توقیف کشتی و ماجرای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد آمریکایی ها هم شاهد همین ادعا است.
سرلشکر جعفری گفت: ما از تهدیدات سخت و حتی امنیتی با کمک مردم عبور کردیم. حضور مردم خیلی نکته مهمی است. تجربه ای که از حرکت چهل ساله اول انقلاب برداشت می کنیم این است که با مردم همه کار می‌شود کرد و بدون مردم هم هیچ کاری نمی شود انجام داد.
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله(عج) افزود: آن چه را که رهبر انقلاب مطابق بیانیه گام دوم در چهل ساله بعدی انقلاب می خواهند، به صورت چکیده در دیدار ماه رمضان دانشجویان اینطور بیان فرمودند که نقش آفرینی موثر مردم باید برای مقابله با هر تهدیدی وجود داشته باشد و در چهل سال دوم تهدیدات از جنس فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یعنی همان جنگ نرم است.
وی با بیان اینکه در جنگ نرم و چهل سال دوم با مسائل و مشکلات داخلی، مفسدین و دشمنان داخلی مواجهه و جهاد می کنیم، خاطرنشان کرد: روح بیانیه گام دوم، خودسازی، جامعه پردازی و حرکت به سمت تمدن اسلامی است. لذا اینکه می گوییم شما کار حاج قاسمی انجام میدهید، بر اساس مکتب حاج قاسم کار می کنید، این است که موضوع جهاد واقعی و امروز و مورد نیاز انقلاب را یعنی همین مطالبه گری و عدالتخواهی را انتخاب کردید.
سرلشکر جعفری خطاب به حاضرین با بیان اینکه جهاد واقعی امروز انقلاب همین است که شما انجام می دهید، تاکید کرد: البته کارهای جهادی خدمت رسانی هم لازم است و جهاد است، کار فرهنگی هم جهاد است حل مسائل مردم مثل مسائل معیشتی مردم هم جهاد است. اما  به نظر من موضوع مطالبه گری، شفاف سازی و اطلاع رسانی، مهم ترین و سخت ترین عرصه جهاد جنگ نرم و مورد اشاره رهبری است. امروز این جهاد کمتر از آن جهاد در عرصه دفاعی و امنیتی نیست. 
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله(عج) با تاکید بر اینکه رهبری واقعا به جوانها برای این حرکت بزرگ اجتماعی یعنی قیام مردم به قسط، عدالت و پرداختن به جامعه پردازی امید بسته اند و می خواهند که این حرکت بزرگ اجتماعی انجام بشود، اظهار داشت: البته این حرکت وجود دارد و باید تسریع شده و گسترش پیدا کند. بنابراین از شما که جزء پیشتازان این عرصه هستید می‌خواهند که برای برپا داشتن و گسترش این جهاد قیام کنید. یعنی همانطور که طبق دستور قرآن وظیفه داریم در کنار خواندن نماز های واجب خودمان، نماز را برپاداریم و نمازخوانی جمعی را حفظ کرده و گسترش دهیم، اینجا هم باید در کنار عدالتخواهی خودتان، همین عدالتخواهی و قیام مردم به قسط را گسترش دهید. مکتب حاج قاسم همین است. بدانید این کارها یک جهاد است و یک زندگی معمولی نیست. 
وی در پایان گفت: البته رهبری این تذکر را دادند که مواظب باشید اگر فساد دیدید، نا امید نشوید! حتی اگر صد برابر بیشتر هم فساد دیدید، نباید نا امید شوید. ایشان فرمودند این مثل مبارزات زمان طاغوت است، کتک خوردن هم دارد، ممکن است محرومیت از شغل هم داشته باشد ولی یک جهاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1