کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

همایش تجلیل از 16 نخبه شاهد و ایثارگر در کهگیلویه و بویراحمد

1 بهمن 1398 ساعت 7:00

۱۶ نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های مختلف تجلیل شدند. ​​​​​​​نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت: علم و قلم برخی‌ها در اختیار بیگانگان و نظام سلطه است که این مایه ننگ است.


با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر دانش پژوهان شاهد و ایثارگر مدیران استانی و خانواده شهدا از ۱۶ نخبه شاهد و ایثارگر تجلیل شد.
سید منصور موسوی با اشاره به حمایت از ۱۲۰ نخبه شاهد و ایثارگر در استان گفت: تعدادی از این افراد دارای آثار علمی و مقالات پژوهشی و تالیفات در سطح ملی و بین‌المللی هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای حمایت بیشتر از نخبگان شاهد و ایثارگر استان تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و بنیاد نخبگان منعقد شده است.


علم و قلم برخی‌ها در اختیار بیگانه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در این همایش، گفت: همه نخبگان علمی به ویژه نخبگان شاهد و ایثارگر مایه افتخار و مباهات هستند و عزت و افتخار و شکوه ایران اسلامی مرهون خون شهدا است و روز به روز هم به این شکوه و عظمت اضافه می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیریت صحیح نظام و انقلاب در ابعاد مختلف احتیاج به تلاش دانشمندان و نخبگان علمی دارد و هر کشوری که علم و دانش رشد کرده قدرتمند بوده و عکس این قضیه هم صادق است.
وی با بیان اینکه هر کشوری به علم کم‌توجهی کرده ضعیف و ناتوان و زیربار استکبار و ظلم بوده است، گفت: هر کشوری به علم دست یافته توانا شده است.



حسینی به نمونه بارز علم و دانش اشاره کرد و گفت: در همین چند روز اخیر یک جنگ تمام عیار در نهایت تکنولوژی با قدرتمندترین کشور جهان داشتیم اگر به تکنولوژی پیشرفته نظامی،الکترونیکی و موشکی دست نیافته بودیم پیروز جنگ نمی‌شدیم.
امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: دشمنان تلاش دارند ملت ایران را تحقیر علمی کنند و مانع پیشرفت علمی شوند هدف آنها رفتن ایران زیر بار سلطه بیگانگان استعمار و استکبار جهانی است اگر می‌خواهیم به عزت و شرافت دست‌ یابیم و از آنها حراست کنیم راهی جز پیشرفت علمی نداریم
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: بالاترین قدرت و زیربنایی ترین نوع پیشرفت در زمینه علم و دانش است و اگر تکنولوژی و صنعت پیشرفته موشکی نداشتیم باید قراردادهای ننگینی مثل ترکمنچای و گلستان می‌بستیم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید دین اسلام بر تحصیل علم و دانش برای توسعه و پیشرفت گفت: برخی‌ها می‌خواهند کشور را زیربار سلطه علمی دیگر کشورها قرار دهند علم، قلم و بیان برخی از نخبگان و اندیشمندن در اختیار دشمنان و نظام سلطه است که مایه ننگ است.
وی تصریح کرد: علم و دانش نخبگان شاهد و ایثارگر کشور در اختیار اسلام، کشور و امت اسلام است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم و دانش و تکنولوژی باید به بشر خدمت کند نه اینکه باعث خیانت و ضرر و زیان شود، افزود: در کنار رشد علمی باید رشد اخلاقی مدنظر باشد تا مایه پیشرفت و تعالی بشر شود در اینصورت علم مایه آرامش بوده و باعث اضطرار نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: علم و دانشی که بدون اخلاق باشد باعث توسعه فساد و فحشا و تباهی می‌شود.



تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر در هیات دولت
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید کشور گفت: آیین‌نامه حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر تصویب شده است.
عادل مهری در این مراسم گفت: آیین‌نامه حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر در هیات دولت تصویب و به زودی ابلاغ می‌شود.
مدیرکل دفتر دانش پژوهان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید کشور با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید حل مشکلات ایثارگران است، بیان کرد: در بنیاد شهید از نخبگان علمی به عنوان اتاق فکر نام برده می‌شود.



وی بیان کرد: بنیاد شهید علی‌رغم همه مشکلات توانسته به جایگاه خوبی برسد حتی فعالیت‌های نخبگان شاهد و ایثارگر بین‌المللی شده است.
گفتنی است؛ مجموعه دانش پژوهان تشکل‌های شاهد و ایثارگر موفق به جذب حدود ۸ هزار و ۷۱۲ نفر از عزیزان شاهد و ایثارگران شده است.


کد مطلب: 416810

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416810/همایش-تجلیل-16-نخبه-شاهد-ایثارگر-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1