کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعترافات قطره چکانی پنتاگون درباره عین الاسد

28 دی 1398 ساعت 13:20

من از مسئولان، جویای وضعیت عین الاسد و پسرم شدم ولی کسی جواب گوی من نیست.رسانه های آمریکا مدام می گویند که (در این حمله موشکی) به کسی آسیبی نرسیده است ولی تنها فرزندم از یک هفته پیش دیگر به تماس های تلفنی من پاسخ نمی دهد، نمی دانم که زنده است یا مرده.


مقام های آمریکایی که بلافاصله پس از پاسخ کوبنده موشکی سپاه پاسداران و هدف قرار دادن اصلی ترین دژنظامی آمریکا در عراق  اعلام کرده بودند که حال همه سربازان آمریکایی  خوب است اندک اندک در حال ارائه قطره چکانی آمار خسارت های جانی در این پایگاه هستند و روز گذشته  از زخمی شدن 11 سرباز در این حمله سخن به میان آوردند  .در همین حال به گزارش رویترز جاناتان هافمن ، یک سخنگوی پنتاگون در ادعایی عجیب گفت : ماتازه روز پنج شنبه (یک روز بعد از حمله ایران) متوجه شدیم 11 نظامی به دلیل نشانه های ضربه مغزی از عراق خارج شدند! طی روز های گذشته برخی منابع عراقی  از بیش از 100 کشته در حمله موشکی سپاه به عین الاسد خبرداده بودند .
در همین حال سی ان ان هم با اشاره به این که ابهام‌ها درباره سرنوشت افراد(سربازان آمریکایی) بالا گرفته است، تصریح کرد که آن چه به ما گفته شده، همه‌ واقعیت نیست. به گزارش بی بی سی ،ارتش آمریکا  اعلام کرد  که در پی حمله موشکی روز ۸ ژانویه ایران به دو پایگاه محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ۱۱ خدمه نظامی این کشور به دلیل ضربه ملایم مغزی تحت درمان قرار گرفته اند. براساس این گزارش، ارتش آمریکا قبلا گفته بود کسی در این حمله مجروح نشده است.
بیانیه ارتش آمریکا همچنین می افزاید :"در روزهای بعد از این حمله، برای رعایت حداکثر احتیاط، بعضی از اعضای ارتش از پایگاه عین الاسد در عراق به مرکز پزشکی لاندستول در آلمان و سایرین به کمپ عریفجان در کویت منتقل شدند تا تحت بررسی های بیشتر قرار گیرند."پیشتر در تاریخ 19 دی ماه سایت مشرق  در خبری از  انتقال مجروحان حمله به عین الاسد به آلمان خبرداده و اعلام کرده بود: بررسی ها  حاکی از بروز تلفات گسترده در ارتش آمریکاست .در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی و در ساعات اولیه روز، یک فروند هواپیمای ترابری استراتژیک سی ۱۷ آمریکایی با شماره پرواز BNDGE53 و با ماموریت آمبولانس هوایی بغداد را ترک کرده و به سمت پایگاه هوایی رایمشتاین در جنوب آلمان رفته و در آن جا فرود آمده است.
بی بی سی :اطلاعات اولیه پنتاگون به ترامپ دقیق نبود
در همین حال روز گذشته خبرنگار بی بی سی در آمریکا در گزارشی درباره اخبار جدید از زخمی شدن چند نظامی آمریکایی در حمله موشکی سپاه به عین الاسد و افزایش انتقاد ها از پنهان کاری مقام های آمریکایی تاکید کرد : پس از انتشار این بیانیه برخی مقام های سابق وزارت دفاع  آن را سوال برانگیز دانسته و  گفته اند زمان انتخاب شده برای انتشار این بیانیه  یعنی 21 و 30 دقیقه شب هم برای  حداقل  توجه افکار عمومی بوده است . این منتقدان معتقدند که احتمالا پنتاگون در ساعات اولیه آمار های دقیقی از تلفات در عین الاسد در اختیار ترامپ قرار نداده  تا ترامپ به سمت درگیری بیشتر نرود .
گلپایگانی : ۱۰۰ کاور جسد از پایگاه عین الاسد خارج شده است
سردار حاجی زاده نیز در اولین کنفرانس خبری تشریح جزئیات حمله موشکی به عین الاسد اعلام کرده بود : پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحانشان به اردن و فلسطین اشغالی انجام شد و تعدادی بالگرد شینوک نیز مجروحان آن ها را به بیمارستانی در بغداد منتقل کرد.ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند. در همان روز حمله هم  فارس به نقل از یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه خبرداد: مطابق گزارش های دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه به بیرون انتقال یافته اند. آیت ا... محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز  روز گذشته در جمع نمازگزاران یاسوج گفت: حداقل ۱۰۰ کاور جسد از پایگاه عین الاسد خارج شده است. وی در عین حال افزود: فرمانده هوافضای سپاه نیز گفته که هدف ما کشته گیری نبوده و هدف زدن مراکز حساس بود و اگر می‌خواستیم کشته بگیریم، می‌توانستیم حداقل ۵۰۰ کشته بگیریم.
مادر نظامی آمریکایی:کسی درباره پسرم  خبری به ما نمی دهد
 در این میان مادر یکی از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه آمریکایی عین الاسد در تماس تلفنی با شبکه تلویزیونی CSPAN آمریکا مدعی شد که پس از حمله ایران به این پایگاه دیگر از پسرش خبری ندارد.مادر این نظامی آمریکایی در ادامه گفت وگوی خود به مجری برنامه گفت: من از مسئولان، جویای وضعیت عین الاسد و پسرم شدم ولی کسی جواب گوی من نیست.رسانه های آمریکا مدام می گویند که (در این حمله موشکی) به کسی آسیبی نرسیده است ولی تنها فرزندم از یک هفته پیش دیگر به تماس های تلفنی من پاسخ نمی دهد، نمی دانم که زنده است یا مرده.
دونالد ترامپ! خدا تو را لعنت کند. خدا دونالد ترامپ را لعنت کند.پیشتر   اسپوتنیک  گزارش داده بود: وب سایت شبکه ماهواره‌ای آفاق عراق سندی درباره نتایج حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد منتشر کرد که این سند پس از بررسی توسط تیم ویژه تحقیقاتی وزارت دفاع تدوین شده است. بر اساس این سند تلفات انسانی در نتیجه حمله موشکی سپاه  285 (139 متوفی، 146 مصدوم) بوده است .در این میان «کاترین شاکدام» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی طی گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی «سیتیزن تروث» نوشت:به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از صد نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق کشته شده‌اند.این وبگاه با بیان این که آمریکایی‌ها تاکنون هر گونه تلفات در حمله به پایگاه عین‌الاسد را تکذیب می‌کنند، مدعی شد به زودی ویدئوها و مدارک بیشتری از پایگاه عین‌الاسد را در دسترس عموم قرار می‌دهد.


کد مطلب: 416718

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416718/اعترافات-قطره-چکانی-پنتاگون-درباره-عین-الاسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1