تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۶۵۲۷
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدک

وضعیت دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است/ ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در انتظار واحدهای تولیدی استان 

۰
۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در انتظار واحدهای تولیدی استان 
کبنا ؛پنجمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.
سید حشمت الله صمیمی دوست در این نشست به گزارش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال های ۹۷ و سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۹ طرح موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد ریال شدند.
معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر در جذب یارانه بانکی است، عنوان کرد: در زیرساخت بخش کشاورزی  مبلغ ۱۱.۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و پرداخت شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ۳۶ طرح معرفی شده به بانک در حوزه صنعت تعداد ۲۱ واحد صنعتی موفق به دریافت ۲۵.۷ میلیارد ریال یارانه شدند.
صمیمی افزود: در بخش زیرساخت صنعت و معدن در سال ۹۷ حدود ۳ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ، تخصیص و جذب شد.
وی بیان کرد: در بخش شهرک های صنعتی ۸ طرح و واحد صنعتی موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۵.۶ میلیارد ریال شده و حدود ۴.۴ میلیارد ریال نیز اعتبار برای زیرساخت ها جذب شد.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی این میزان اعتبار را به طور کامل جذب کرد.
وی با اشاره به گزارش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال ۹۸، اظهار داشت: باتوجه به نفت خیز بودن شهرستان گچساران و از محل اعتبارات ۲ درصد نفت مقرر شد بانک توسعه تعاون نسبت به انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی (سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی) نسبت به تامین یارانه سود و تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری آن شهرستان اقدام کند.
صمیمی افزود: در فاز نخست میزان تسهیلات در نظر گرفته شده ۲۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه تعداد ۴۲ طرح در بخش های کشاورزی و صنعت موفق به دریافت یارانه مورد نظر خواهند شد.
صمیمی تاکید کرد: با به بهره برداری رسیدن و تکمیل این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر فراهم می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به  تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد و افزود: مقرر شد ظرف ۱۵ روز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی یاسوج نسبت به رفع ایرادات شرح خدمات سند اقدام کنند.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به یک موضوع طرح گردشگری در منطقه سروک، گفت: مقرر شد بانک کشاورزی نسبت به آزادسازی مبلغ ۳ میلیارد ریال از تسهیلات باقی مانده جهت تکمیل بخشی از طرح اقدام نماید.
صمیمی از برگزاری نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع وابسته براساس تقویم نمایشگاهی در نیمه دوم بهمن ماه امسال در شهرستان کهگیلویه خبر داد.
به گزارش کبنا؛ دولت به همان میزان که در سال های اخیر با کمبود منابع و محدودیت های مالی مواجه شده و شرایط اقتصادی و تحریم ها و نوسانات ارزی نیز بر شدت این چالش ها افزوده اما برخی ظرفیت ها و شیوه های نوین و جدید مالی و تولید منابع برای گذر از تنگناهای اقتصادی را نیز در بودجه های سالانه ظرف سال های اخیر پیش بینی کرده که البته احصا و همچنین بهره مندی از این فرصت ها خلاقیت و پیگیری بیشتری می طلبد.
اگر چه امکان تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع و اعتبارات عمرانی مشخص استانی و یا ملی برای استان ها با توجه به کمبود منابع و شرایط حاکم اقتصادی تا حدودی از سال ۹۶ تاکنون برای دولت و سازمان برنامه و بودجه ممکن نبوده اما در این میان نیز تبصره ها و بندهایی را در بودجه سالانه پیش بینی کرده اند که تخصیص و یا جذب آنها منوط به تلاش ، عملکردها و کارکرد مثبت تیم اقتصادی  و مدیریتی هر استانی است.
استفاده از روش فاینانس داخلی برای پروژه های کلان عمرانی ، ظرفیت بند «و» تبصره پنج بودجه، اسناد خزانه اسلامی و همچنین تبصره ۱۸ قانون بودجه و کمک های فنی و اعتباری از جمله این ظرفیت ها و فرصت های قانونی مندرج در بودجه سالانه کل کشور بویژه ظرف سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1