کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واشنگتن پست:

تناقض ادعای ترامپ درباره سردار سلیمانی با یافته‌های نهادهای اطلاعاتی

21 دی 1398 ساعت 19:27

واشنگتن پست امروز گزارش داد: ادعای روز گذشته دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز مبنی بر اینکه سردار سلیمانی قصد حمله به چهار سفارتخانه آمریکا را داشت، نوشت که این ادعا با یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در این زمینه منافات دارد.


واشنگتن پست امروز گزارش داد: ادعای روز گذشته دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز مبنی بر اینکه سردار سلیمانی قصد حمله به چهار سفارتخانه آمریکا را داشت، نوشت که این ادعا با یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در این زمینه منافات دارد.
در این گزارش آمده است "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز ادعا کرد سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در حمله پهپادی نیروهای آمریکا در عراق ترور شد، مشغول طراحی حمله به چهار سفارتخانه آمریکا بوده است.
ترامپ در این مصاحبه ادعا کرد "افراد سردار سلیمانی به دنبال آن بودند که سفارتخانه ما را در  بغداد منفجر کنند".
او در بخشی دیگر از ادعاهایش گفت: سردار سلیمانی فعالانه داشت حملات جدیدی را طراحی می کرد و بطور جدی نه تنها به سفارت آمریکا در بغداد، بلکه حمله به چند سفارتخانه ما را در نظر داشت.... من می توانم افشا کنم که معتقدم احتمالا سلیمانی مشغول طراحی برای حمله به چهار سفارتخانه ما بوده است.
به نوشته واشنگتن پست، رئیس جمهوری آمریکا این فرضیه را برای توجیه تر سردار سلیمانی بیان کرده است. اما این مدعا با ارزیابی های اطلاعاتی مقامات بلندپایه آمریکا منافات دارد.
قانونگذاران از هردو جناح به ترامپ فشار وارد ‌آورده اند مستنداتی محکم برای اثبات مدعایش که می گوید سردار سلیمانی را به دلیل طراحی های او برای حمله به پرسنل آمریکا در خاورمیانه ترور کرده است، ارائه بدهد.
واشنگتن پست بدون اشاره به نام مقامات آمریکایی می‌نویسد: اما یک مقام بلندپایه دولت آمریکا و یک  مقام دفاعی گفته اند که اطلاعات مربوط به نقشه های ادعایی حمله به سفارتخانه آمریکا در بغداد کاملا مبهم و غیرقابل استناد است و این اطلاعات اصلا دلالت بر وجود توطئه ای برای حمله به سفارت ندارد.
براساس گزارش واشنگتن پست، برخی مقامات آمریکایی می گویند که ترامپ می‌ترسد ماجرای "بنغازی"‌ تکرار بشود و به همین خاطر سخت مراقب تامین حفاظت سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف است....و اما در ارتباط با نگرانی‌های ترامپ؛ سفارت آمریکا در بغداد هیچ اخطار امنیتی دریافت نکرده بود. این هشدارهای امنیتی فقط وقتی به سفارتخانه های آمریکا داده می شود که تهدیدی جدی علیه پرسنل سفارتخانه موجود باشد.


کد مطلب: 416476

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416476/تناقض-ادعای-ترامپ-درباره-سردار-سلیمانی-یافته-های-نهادهای-اطلاعاتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1