کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا خبر می دهد:

تلاش راهداری بویراحمد برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی در هوای برفی

21 دی 1398 ساعت 14:03

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان بویراحمد با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و برف گیری مناطق، راهداری منطقه کمی سخت تر است گفت: بنابر اولویت برای بازگشایی این مسیرها اقدام خواهیم کرد.


مهران مسعودی رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار کیلومتر محور در شهرستان بویراحمد دارد که بخشی از این محورها؛ بزرگراه و بخشی جاده های اصلی و بخشی راه های روستایی خاکی هستند.
مسعودی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و برف گیری مناطق، راهداری منطقه کمی سخت تر است گفت: بنابر اولویت برای بازگشایی این مسیرها اقدام خواهیم کرد.
مسعودی ابراز کرد: در محورهای مواصلاتی بعد از بازگشایی بزرگراه ها و راه های اصلی به بازگشایی راه های فرعی و روستاها اقدام خواهیم کرد.
رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان بویراحمد تصریح کرد: بعد از پایان بارش ها، به مدت سه روز به وضعیت نامناسب جاده های خاکی و خشک کردن زمین مبادرت خواهیم کرد.
مسعودی گفت: در مورد مسیر روستاها؛ تا صدمتر مانده به روستا حوزه نگهداری جاده با راه و شهرسازی است، ساخت جاده نیز برعهده راه و شهرسازی است، همینطور جاده روستا برعهده روستا و دهیاران است.
وی در رابطه با بازگشایی راه های روستایی بیان کرد: حجم محورهای مواصلاتی و راه های برون شهری زیاد است، اما حتی الامکان و تا جایی که در توان باشد همکاری می کنیم، منتها بازگشایی جاده روستا در وظیفه ما نیست، چون قانونگذار مشخص کرده است که راه و شهرسازی و روستاها و دیگران وظایفشان چیست.
مسعودی ابراز کرد: 4 راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار داریم، و بر اساس برنامه ریزی و آماده باش شروع عملیات راهداری انجام می شود.
مسعودی در انتها گفت:نمک پاشی، بازگشایی پل ها، هدایت آب های سطحی و ... را داریم. بعد از مساعد شدن هوا، عوامل باید در وضعیتی ورود پیدا کنند که یخ زدگی باعث لغزندگی و تصادفات نشود.
همچنین در رابطه با وضعیت محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شدت بارش برف در  محورهای مواصلاتی استان‌، هم استانی ها از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و تردد در این محورها تنها با بستن زنجیر چرخ میسر است.
محمد نصیری راد اظهار داشت: رانندگان تجهیزات ایمنی ، مواد غذایی خشک و لباس گرم در سفرهای ضروری به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی بر اساس داده های مرکز مدیریت راه های استان، افزود: بارش برف در محور های یاسوج-بابامیدان، یاسوج-شیراز ، یاسوج-سمیرم، یاسوج-سی سخت ،یاسوج-اقلید، یاسوج-نقارخانه ، یاسوج-دمچنار، پاتاوه-مارگون زیاد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده ارتباطی یاسوج-سپیدار-چرام نیز به سبب بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.
نصیری راد تصریح کرد: در صورت مسدود شدن دیگر محور های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی خواهد شد.

 


کد مطلب: 416469

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416469/تلاش-راهداری-بویراحمد-بازگشایی-مسیرهای-مواصلاتی-هوای-برفی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1