تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۱۶۴۶۹
کبنا خبر می دهد:

تلاش راهداری بویراحمد برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی در هوای برفی

۱
تلاش راهداری بویراحمد برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی در هوای برفی
کبنا ؛
مهران مسعودی رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار کیلومتر محور در شهرستان بویراحمد دارد که بخشی از این محورها؛ بزرگراه و بخشی جاده های اصلی و بخشی راه های روستایی خاکی هستند.
مسعودی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و برف گیری مناطق، راهداری منطقه کمی سخت تر است گفت: بنابر اولویت برای بازگشایی این مسیرها اقدام خواهیم کرد.
مسعودی ابراز کرد: در محورهای مواصلاتی بعد از بازگشایی بزرگراه ها و راه های اصلی به بازگشایی راه های فرعی و روستاها اقدام خواهیم کرد.
رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان بویراحمد تصریح کرد: بعد از پایان بارش ها، به مدت سه روز به وضعیت نامناسب جاده های خاکی و خشک کردن زمین مبادرت خواهیم کرد.
مسعودی گفت: در مورد مسیر روستاها؛ تا صدمتر مانده به روستا حوزه نگهداری جاده با راه و شهرسازی است، ساخت جاده نیز برعهده راه و شهرسازی است، همینطور جاده روستا برعهده روستا و دهیاران است.
وی در رابطه با بازگشایی راه های روستایی بیان کرد: حجم محورهای مواصلاتی و راه های برون شهری زیاد است، اما حتی الامکان و تا جایی که در توان باشد همکاری می کنیم، منتها بازگشایی جاده روستا در وظیفه ما نیست، چون قانونگذار مشخص کرده است که راه و شهرسازی و روستاها و دیگران وظایفشان چیست.
مسعودی ابراز کرد: 4 راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار داریم، و بر اساس برنامه ریزی و آماده باش شروع عملیات راهداری انجام می شود.
مسعودی در انتها گفت:نمک پاشی، بازگشایی پل ها، هدایت آب های سطحی و ... را داریم. بعد از مساعد شدن هوا، عوامل باید در وضعیتی ورود پیدا کنند که یخ زدگی باعث لغزندگی و تصادفات نشود.
همچنین در رابطه با وضعیت محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شدت بارش برف در  محورهای مواصلاتی استان‌، هم استانی ها از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و تردد در این محورها تنها با بستن زنجیر چرخ میسر است.
محمد نصیری راد اظهار داشت: رانندگان تجهیزات ایمنی ، مواد غذایی خشک و لباس گرم در سفرهای ضروری به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی بر اساس داده های مرکز مدیریت راه های استان، افزود: بارش برف در محور های یاسوج-بابامیدان، یاسوج-شیراز ، یاسوج-سمیرم، یاسوج-سی سخت ،یاسوج-اقلید، یاسوج-نقارخانه ، یاسوج-دمچنار، پاتاوه-مارگون زیاد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده ارتباطی یاسوج-سپیدار-چرام نیز به سبب بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.
نصیری راد تصریح کرد: در صورت مسدود شدن دیگر محور های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1