تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۱۶۲۸۰

سردار دهقان: پاسخ ما به‌طور قطع یک اقدام نظامی علیه مراکز نظامی آمریکا خواهد بود

۰
سردار دهقان: پاسخ ما به‌طور قطع یک اقدام نظامی علیه مراکز نظامی آمریکا خواهد بود
کبنا ؛ مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی گفت که پاسخ ایران به شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا به‌طور قطع یک اقدام نظامی علیه مراکز نظامی آمریکا خواهد بود.
سردار حسین دهقان در گفت‌وگو با شبکه‌ سی‌ان‌ان تاکید کرد که پاسخ ایران به آمریکا به‌طور قطع اقدامی نظامی علیه مراکز نظامی آن خواهد بود.
وی که زمانی وزیر دفاع ایران بوده است، تصریح کرد: اجازه دهید یک چیزی را به شما بگویم: رهبری ما به‌طور رسمی اعلام کرده است که ما هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبوده‌ایم و به دنبال جنگ هم نخواهیم بود.
سردار دهقان ادامه داد: این آمریکاست که جنگ را آغاز کرده است. بنابراین، آنها می‌بایست واکنش‌های مناسب به اقداماتشان را بپذیرند. تنها چیزی که می‌تواند این دوره جنگ را پایان دهد این است که آمریکا همان ضربه‌ای را دریافت کند که برابر با ضربه‌ای است که وارد کرده. پس از آن آنها دیگر نباید به دنبال یک چرخه جدید باشند.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز شنبه گفت آمریکا با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی اشتباه بزرگی مرتکب شده است.
مشاور رهبرانقلاب همچنین خاطر نشان کرد: ترامپ از حقوق بین‌الملل مطلع نیست. او حتی قطعنامه‌های سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسد. اساسا او یک قمارباز و گانگستر واقعی است. وی به هیچ وجه یک سیاستمدار نیست و ثبات عقلانی ندارد.
وی درباره توئیت تهدیدآمیز شب گذشته دونالد ترامپ که در آن نوشته بود 52 هدف را در ایران در نظر گرفته‌اند و این عدد برای مشابهت با تعداد دیپلمات‌های حاضر در سفارت آمریکا در تهران که در سال 1979 توسط نیروهای انقلابی ایران تسخیر شد، انتخاب شده است، این پیام را مضحک و بیهوده توصیف کرد.
حسین دهقان با اشاره به قطعنامه 2347 سازمان ملل که تخریب غیرقانونی آثار باستانی را محکوم می‌کند، اظهار داشت: اگر [ترامپ] بخواهد قانون، منطق و عقلانیت را بر تصمیم خود تحمیل کند، باید بپذیرد که وی یک جنایتکار جنگ است و باید در دادگاه مربوط محاکمه شود.
وی در پاسخ به اینکه اگر ترامپ تهدید خود را عملی و به مراکز فرهنگی ایران حمله کند، چه خواهد شد؟ تاکید کرد: در آن صورت، قطعا هیچ نیروی نظامی آمریکایی، مرکز سیاسی آمریکایی، هیچ پایگاه نظامی آمریکایی و هیچ شناور آمریکایی ایمن نخواهد بود. همه آنها در دسترس ما قرار دارد.
در اینجا منظور توئیت شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در عراق آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی - به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.
این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به این جنایت آمریکا خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1