کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بسته خبری کبنانیوز؛

خرید با چک‌ پول‌های جعلی در دنا / مرگ یک کارگر گچسارانی در استخر ماهی / دست درازی متخلفان به مناطق حفاظت شده دنا / فاجعه بهداشتی در گچساران و یاسوج

12 دی 1398 ساعت 1:09

خرید با چک‌ پول‌های جعلی، ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در انتخابات، فاجعه بهداشتی در گچساران، رهایی زباله‌های عفونی در یاسوج، کاهش ۱۶ درصدی مصرف بنزین در کهگیلویه و بویراحمد، کاهش11درصدی ازدواج در گچساران، پلمپ یک واحد غیر مجاز لیزر درمانی در گشت مشترک تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد، مرگ یک کارگر گچسارانی در استخر ماهی روستای خیرآباد، تشکیل 19 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد بخشی از خبرهای روز گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد بود.


بسته خبری کبنانیوز؛ خرید با چک‌ پول‌های جعلی، ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در انتخابات، فاجعه بهداشتی در گچساران، رهایی زباله‌های عفونی در یاسوج، کاهش ۱۶ درصدی مصرف بنزین در کهگیلویه و بویراحمد، کاهش11درصدی ازدواج در گچساران، پلمپ یک واحد غیر مجاز لیزر درمانی در گشت مشترک تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد، مرگ یک کارگر گچسارانی در استخر ماهی روستای خیرآباد، تشکیل 19 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد بخشی از خبرهای روز گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

خرید با چک‌ پول‌های جعلی
جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۴۹ کیلو و ۹۵۰ گرم انواع مواد مخدر از دو دستگاه خودروی پراید در دو عملیات جداگانه در شهرستان دنا خبر داد.
سرهنگ " کیقباد مصطفایی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر این که افرادی به مغازه ای در شهرستان دنا مراجع و جهت خرید چک پول جعلی ارایه داده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی بخش پاتاوه شهرستان دنا قرار گرفت.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی به مرجع قضایی و بررسی صحت موضوع به محل مورد نظر اعزام و دو متهم را که با یک دستگاه خودروی پراید بودند دستگیر و به یگان انتظامی دلالت دادند.
مصطفایی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلوگرم حشیش، ۱۴ کیلو و ۹۰ گرم تریاک و سه میلیون و ۹۹۰ هزار تومان چک پول جعلی کشف و ضبط کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در عملیاتی دیگر مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دنا حین پایش خودروهای عبوری محور یاسوج به اصفهان به  یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و آن را متوقف کردند
وی خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو ۶ کیلو ۹۵۰ ‌گرم تریاک کشف و ضبط  و راننده را دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متهمان به مرجع قضایی معرفی و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

فضای آموزشی هنرستان یاسوج زیبنده نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر رفع مشکل فضای هنرستان کشاورزی شهر یاسوج هستم.

فضای آموزشی هنرستان یاسوج زیبنده نیست/معاون استاندار پیگیر حل مشکل هنرستان کشاورزی

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهکیلویه و بویراحمد از هنرستان کشاورزی ‌آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج بازدید کرد. 
احد جمالی  در این بازدید که مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان حضور داشتند گفت:کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های  بزرگی در حوزه کشاورزی دارد که تاسیس هنرستان کشاورزی  گام مهمی برای تربیت نیروی انسانی در این بخش است.
وی با اشاره به شرایط آب هوایی مناسب و وجود ۸ درصد آب‌های  روان و ۷۸ درصد پوشش جنگلی در سطح استان کهکیلویه و بویراحمد افزود: اولویت اول این استان  استفاده  از ظرفیت‌های بخش کشاورزی بالاخص در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گیاهان دارویی است.


 
این مسوول استعداد‌های خوب دانش آموزان این استان و موفقیت‌های آنها  را در کنکور سراسری را یادآور شد و اظهار داشت، بهره هوشی دانش‌آموزان  این استان از متوسط کشوری بالاتر است که باید از این ظرفیت  انسانی به خوبی استفاده کرد.
جمالی فضای  فعلی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی را زیبنده  این مجموعه آموزشی ندانست و گفت: جلسه‌ای هفته آینده  در دفتر اینجانب با حضور مسوولان  سازمان جهاد کشاورزی، تحقیقات، نظام مهندسی کشاورزی و آموزش و پرورش مشکل  فضای  این هنرستان  حل خواهد شد، مصمم هستم که  این مشکل سریع رفع  شود و فضای  آموزشی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی مستقل شود.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  این هنرستان به شکل  وابسته با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی  استان در سال ۹۶ تاسیس شد و هم اکنون در این هنرستان ۱۲۰دانش آموز  در دو رشته گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی تحصیل می‌کنند.


 
 هادی  زارع‌پور گفت: از دو سال گذشته تا کنون جلسات متعددی جهت حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان انجام گرفت  که  سه جلسه شورای آموزش و پرورش استان نیز  به این موضوع  اختصاص داشت
این مسوول عنوان کرد: در کمیته  سه نفره استانداری مقرر شد ظرف 72 ساعت مشکل حل و جمع‌بندی این جلسه برای اجرا  به استانداری  ارسال شد.
وی از معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست به هر شکل  ممکن فضای  این هنرستان مستقل شود تا دانش آموزان  با آرامش خاطر به تحصیل  ادامه دهند.
 مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز ضمن تشکر از حضور  معاون سیاسی امنیتی استاندار در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی  گفت: با تدابیر هوشمندانه و پیگیری‌های مجدانه آقای جمالی این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود. 
سید ولی موسوی افزود:  نظام مهندسی کشاورزی  یک تشکل صنفی است  و سازمان جهاد کشاورزی استان مکان‌های  زیادی دارد که می تواند این سازمان را جابجا کند
وی  تشکیل جلسات متعدد  برای این هنرستان را بی ثمر دانست و اظهار  امیدواری  کرد: در این جلسه مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی حل شود.

تشکیل 19 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای مهر ماه تاپایان آذرماه جاری 19 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو ، گستردگی استان، پراکندگی مناطق, تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه مهر ,آبان و آذر98  مناسب ارزیابی می‌شود. 
هاشمی افزود: برنامه‌های آموزشی، کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسؤولیت‌های ذاتی، اولویت برنامه‌های محیط زیست خواهد بود. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد قطعا" با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح،  با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دهیم.
 این مقام مسؤول تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تا پایان آذر کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد طوری که این یگان توانسته است در این مدت3 ماهه 119 نفر متخلف را به همراه 100 تخلف ثبت شده به مراجع قضایی معرفی کند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: طی این سه ماهه  محیط بانان با تلاش شبانه روزی 44 قبضه اسلحه  مجاز، غیر مجاز و جنگی از متخلفین کشف و ضبط کردند. 
هاشمی بیان داشت: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است  برای مدت زمان باقیمانده از سال جاری بهتر ارزیابی می شود. 
وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آمار بالای پرونده‌های تخلفات زیست محیطی در استان  افزود: در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست در این مدت  3 ماهه مجموع 100 مورد تخلف ثبت شده که دراین راستا 119 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند. 
وی گفت: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان 7 هزار و 358 قطعه ماهی کشف شده که  متخلفین به همراه آلات جرم به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 
هاشمی در ادامه افزود: در حوزه تخریب اراضی 19 مورد پرونده تخلف تشکیل شده که در این استان 46 هزار و 99 متر مربع از اراضی ملی تخریب شده است که در این راستا  برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مسئله آموزش را مهم دانست و گفت: در طرح ساعتی با محیط بانان در مدارس 5 هزار و 166 نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان مقاطع مختلف طی این  3 ماه انجام شده است.  
 این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا در مرکز استان و شهرستانها در خصوص وضعیت پرونده های متشکله در مراجع قضایی گفت: 119 نفر متخلف به همراه 100 مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که 6 فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و 94 مورد آن نیز در جریان است. 
وی در پایان ضمن انتقاد از حجم بالای تخلفات افزود: با نشست هایی که با تشکل های مردمی ,جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ‌سازی برای صیانت از محیط زیست داشته‌ایم و نیز برنامه ریزی هایی که برای آینده داریم امیدواریم در 3 ماهه سوم سال شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم.


استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ممنوع است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مواردی که استفاده از امکانات دولتی در آن ممنوع شده انتخابات است.
حسین کلانتری در نشست شورای راهبردی و توسعه استان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها به معنای واقعی میز خدمت را اجرا کنند، گفت: از مجموعه ۸۲ دستگاه ۵۰ دستگاه میز خدمت را فعال و کار می‌کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه‌اندازی میز خدمت به معنای حذف ملاقات‌های عمومی نیست و تعارضی ندارد لذا استقرار میز خدمت به معنای کم شدن ارتباط مدیران با مردم نیست بلکه باید تقویت شود.
وی تصریح کرد: میز خدمت موجب می‌شود مردم در ادارات و دستگاه‌ها سرگردان نشوند. استانداری میز خدمت دارد اما ملاقات‌های عمومی را با جمع کردن درخواست‌های مردم برای روزهای خاصی تعیین کردیم که در یک روز مشخص با حضور مسوولان و مدیران بانک پاسخگوی آنها هستیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ثبت اموال دستگاه‌ها در سامانه سادا شد و گفت: تاکنون ۸۶ دستگاه تعداد اموال غیرمنقول خود را ثبت کرده‌اند که از آنها می‌خواهیم ۱۰۰ درصد اطلاعات املاک خود را در این سامانه بارگزاری کنند تا اموال مازاد شناسایی شود.
وی با تاکید بر بیمه اموال و ماشین‌آلات دولتی گفت: یکی از مواردی که استفاده از امکانات دولتی ممنوع است انتخابات است و اگر موارد گزارش شود ۱۰۰ درصد تخلف است و برخورد می‌کنیم.

یک کارگر گچسارانی در استخر ماهی روستای خیرآباد غرق شد
فرج‌الله استلاحی اظهار کرد: یک کارگر 60 ساله گچسارانی در استخر ماهی دررگ روستای خیرآباد مردان معصوم واقع در دهستان لیشتر غرق شد.
بخشدار مرکزی گچساران افزود: در پی اعلام  یک مورد غرق شدگی در استخر ماهی واقع در روستای خیرآباد مردان معصوم نیروهای امداد گچساران سریعا در محل حادثه حاضر شدند.  
وی گفت: نیروهای امدادی جسد فرد غرق شده را از کانال آب بیرون کشیده و آن را جهت معاینه و تعیین دقیق علت فوت به پزشکی قانونی منتقل کردند علت حادثه هم اکنون  در دست بررسی است.
 بخشدار مرکزی گچساران از شهروندان خواست به علائم هشداری توجه کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

درخواست استاندار از وزیر بهداشت برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با جزئیاتی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی از وزیر بهداشت خواست تا با سفر به استان از نزدیک با روند اجرای این طرح‌ها و میزان اعتبارات ارزی و یا ریالی این طرح‌ها آشنا شود.
حسین کلانتری در سلسله دیدارهای هفتگی خود و در راستای پرکردن شکاف عمیق توسعه‌ای این استان این بار با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفت‌وگو کرد.
نمکی با حکم اسحاق جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به عنوان وزیر معین(پشتیبان) این ستاد در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز معرفی شده است.
بدون شک این دیدار علاوه بر اثربخشی در حوزه تخصصی وزیر یعنی بهداشت و سلامت ، از منظر اقتصادی و به فراخور مسئولیت دیگرش در ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین آشنایی و بررسی طرح‌های مهم و اولویت دار در این بخش می تواند منشا برکات و امیدبخشی فراوانی برای استان باشد.
کلانتری در دیدار با نمکی  درخواست‌ها و مطالبات مردم استان را به اطلاع وی رساند و خواستار توجه، پشتیبانی و نگاه ویژه دولت برای رونق و توسعه بیش از پیش و همچنین رفع محرومیت‌های تاریخی این استان شد.
وی ابتدا گزارشی از وضعیت حوزه بهداشت و درمان از جمله کمبودها و دغدغه های این بخش مهم در کنار دستاوردها و موفقیت های عظیم بویژه در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت در استان ارایه داد.
کلانتری همچنین با توجه به برخی نیازهای مبرم بویژه در زمینه کمبود پزشک متخصص ،تجهیزات پزشکی و درمانی برای بیمارستان‌های تازه تاسیس استان، ساماندهی  وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های قدیمی و ضرورت بازسازی و تجهیز امکانات ، ضرورت اجرای منظم نظام ارجاع و بهبود وضعیت بهداشتی در روستاها و همچنین ساماندهی وضعیت نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف خواستار توجه ویژه دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت در این حوزه شد.
وی در این دیدار تاکید کرد: حوزه سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار برخی کمبودها، نیازها و ضرورت‌های موجود اما با کمک و توجه دولتمردان و وزارت بهداشت یکی از بخش‌های فعال، کارآمد و اثربخش و مورد رضایت نسبی افکار عمومی ظرف سالهای گذشته از جمله با اجرای طرح تحول سلامت بوده است.
کلانتری یادآور شد: دولت تدبیر و امید با تحقق یکی از برنامه‌های پایه‌ای خود و با هدف کاهش بار مالی و هزینه‌های سرسام آور و همچنین دسترسی عادلانه اقشار مختلف مردم به شاخص‌های درمانی مناسب اقدام به اجرایی کردن طرح تحول سلامت کرد تا به این نیاز مبرم و حق مغفول مانده ملت پاسخ مثبت داده باشد.
وی همچنین خواستار نگاه راهبردی و خاص دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز طرح ها و پذیرش طرح های بیشتری از این استان از سوی سازمان برنامه و بودجه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با تشریح جزئیاتی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی از وزیر بهداشت خواست تا با سفر به استان از نزدیک با روند اجرای این طرح‌ها و میزان اعتبارات ارزی و یا ریالی این طرح‌ها آشنا شود.
کلانتری تصریح کرد: از مجموع ۴۷ طرح معرفی شده به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۱۸ طرح آن به تصویب رسید.
وی یادآور شد: از میان این ۱۸ طرح نیز سه مورد آن شامل تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت ، سد تنگ سرخ بویراحمد و همچنین پتروشیمی گچساران نیز به عنوان طرح های اولویت دار شناخته شده اند.
وزیر بهداشت در این دیدار گفت: در اسرع وقت با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر بازدید و بررسی مشکلات و چالش‌های فرآروی استان در حوزه بهداشت و سلامت وضعیت طرح های مهم اقتصاد مقاومتی را نیز از نزدیک بررسی خواهد کرد.
وی یادآور شد: با نگاه مثبت دولت به حوزه سلامت و اولویت قرار گرفتن این بخش در توسعه زیرساخت ها و کاهش پرداخت از جیب بیمار، ماندگاری کادر پزشکی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و رسیدگی ویژه به بیماران خاص و سخت درمان دستاوردهای مهمی کسب شده است.
نمکی تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم دولت و وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده ها بویژه در مناطق محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد است.
وی  همچنین گفت: با سفر به کهگیلویه و بویراحمد و شناسایی طرح‌های مهم و اولویت دار اقتصاد مقاومتی و همچنین ارائه جزئیات آنها به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هیات دولت برای تامین و اختصاص اعتبارات لازم و مورد نیاز آنها اقدام خواهد شد.


پلمپ یک واحد غیر مجاز لیزر درمانی در گشت مشترک تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب یک واحد غیر مجاز لیزر درمانی در پی گشت مشترک تعزیرات حکومتی خبر داد.
براتعلی صالحی گفت:یک واحد لیزر درمانی غیر درمانی غیر مجاز به دلیل نداشتن مجوز قانونی و دخالت نابه جا در امر پزشکی پلمپ شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در پی گشت مشترک تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز غیر قانونی بدون مجوز و دخالت نا به جا در امر پزشکی پلمب شد.
وی بیان کرد:  این مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات پوستی و لیزر درمانی به افراد بود که پلمب شد.

پرداخت56میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گچساران
رئیس کمیته امداد گچساران با بیان اینکه امسال 56میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گچساران پرداخت شد، گفت: این میزان تسهیلات برای اجرای 157طرح اشتغالزایی پرداخت شده است.
محمد خادمی با بیان اینکه  توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش در زمینه کار و اشتغالزایی از اولویت اصلی برنامه‌های کمیته امداد است، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 56 ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد حمایتی پرداخت شده است.
 وی ادامه داد: این میزان تسهیلات در زمینه‌های کشاورزی، باغداری، دام پروری، صنایع دستی و خدماتی در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد به مددجویان واجد شرایط در این شهرستان پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد گچساران  با بیان اینکه این میزان تسهیلات برای اجرای  175طرح اشتغالزایی و خدماتی پرداخت شده است، گفت:  این میزان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی، خوداشتغالی و توسعه روستایی از محل امداد و بانک ها پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، تصریح کرد:  تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان تحت پوشش این نهاد با بهره کم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
خادمی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی از مبالغ ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال و به دیگر افراد ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بنا به طرح اشتغالزایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ طرح اشتغالزایی  از سوی این نهاد حمایتی برای مدد جویان تحت پوشش در دست اقدام است.
مدیر کمیته امداد گچساران ادامه داد: برطرف کردن معضل بیکاری و اشتغالزایی از برنامه‌های موفق کمیته امداد امام خمینی در چند سال اخیر بوده است.
خادمی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ میلیارد و ۳۴۰  میلیون ریال  تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است، گفت: این میزان تسهیلات در قالب ۳۲۳ طرح به مددجویان این شهرستان پرداخت شد.
مدیرکمیته امداد گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲هزار و ۲۷ خانوار با جمعیتی افزون بر سه هزار و ۶۶۵ نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی در گچساران هستند.

بی خطر سازی 100 درصدی پسماندهای عفونی بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد از پسماندهای عفونی بخش خصوصی و بیمارستان‌ها 100درصد بی‌خطر می شوند.
محمدرضا قلعه گلاب افزود: بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی از قبیل مطب ها و کلینیک ها و آزمایشگاه ها از جمله مراکز تولید کننده پسماند های پزشکی هستند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: به منظور مدیریت پسماند‌های پزشکی و بخش خصوصی مانند مطب‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها جلسه‌ای با حضور نمایندگان نظام پزشکی به عنوان متولی پزشکان بخش خصوصی، معاونت درمان معاونت بهداشتی، محیط زیست استان برگزار و در خصوص روند اجرای مدیریت پسماندهای پزشکی، مشکلات، چالش ها و تعرفه‌گذاری پسماندهای پزشکی با حضور مدیر عامل شرکت ره گستر آتیه مدیر جمع آوری بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی بررسی های لازم صورت پذیرفت.
وی یادآور شد: این موضوع به طور جدی و ویژه توسط دستگاه های نظارتی مانند معاونت بهداشتی، معاونت درمان، محیط زیست و نظام پزشکی پیگیری و به زودی مشکلات و موانع موجود را رفع خواهند کرد.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد از پسماندهای عفونی بخش خصوصی و بیمارستان ها 100درصد بی خطر می شوند.
 قلعه‌گلاب در پایان خاطر نشان کرد: 75 درصد از پسماندهای عفونی مطب‌ها و کلینیک های تخصصی استان و پسماندهای عادی دفع می شود که مطابق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، تولیدکنندگان پسماند موظف به پیگیری و حل مشکلات مرتبط با دفع غیر بهداشتی مراکز خود هستند که امید است در آینده نزدیک مشکلات موجود حل شود.

کاهش11درصدی ازدواج در گچساران
رئیس اداره ثبت احوال گچساران با بیان اینکه امسال تعداد۶۹۱ فقره ازدواج در دفاترثبت احوال گچساران به ثبت رسیده است، گفت: ازدواج در گچساران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.
عطاء‌الله گرجی‌‌نژاد اظهار کرد: اداره ثبت احوال گچساران در راستای وظایف ذاتی خود و ارائه خدمات سجلی به متقاضیان اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  با اشاره به وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج  و طلاق در گچساران گفت: امسال تعداد۶۹۱ فقره ازدواج در دفاتر ثبت احوال گچساران به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران  با بیان اینکه آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال  قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است، گفت: این آمار در حالی است که در سال گذشته تعداد ۷۶۹ مورد ازدواج در دفاتر ثبت این شهرستان به ثبت رسیده است.
 این مسوول با اشاره به آمار طلاق در این شهرستان عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون215 فقره طلاق در اداره ثبت احوال به ثبت رسیده است.
گرجی‌پور با بیان اینکه آمار طلاق در شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه سال گذشته  یک درصد کاهش داشته است، ابراز کرد:  ۲۱۷ فقره طلاق در مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان به ثبت رسید.
وی با اشاره به آمار فوتی اذعان کرد: امسال تعداد  ۳۹۴ نفر فوتی به ثبت رسیده است در حالی که در مدت مشابه ساله گذشته تعداد 376 نفر فوتی به ثبت رسیده است.
گرجی‌پور با اشاره به آمار ولادت‌ها در این شهرستان ادامه داد: در سالجاری تعداد یک هزار و ۳۹۸ مورد تولد در گچساران ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.
 این مسوول خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد یک هزارو ۷۶۴ فقره تولد در این شهرستان به ثبت رسیده است.

آمار قابل تامل از طلاق‌های سایر استان‌ها که در کهگیلویه و بویراحمد ثبت می‌شوند
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان مربوط به سایر استان‌ها است.
 علی شهابی‌فر در نشست ظهر امروز شورای راهبردی جمعیت اظهار کرد: در سرشماری سال ۹۵ کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۷ کشور به لحاظ کیفیت جمعیت را در دارد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمعیت استان در سال ۱۳۳۵، ۱۰۳ هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۵ به ۷۱۳ هزار نفر رسیده که جمعیت استان طی این سال‌ها افزایش داشته اما میزان رشد سالانه کاهش یافته است.
وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی از ۶۷ سال به ۷۲ سال گفت: طی آمار ۲۶ درصد جمعیت استان شاغل هستند و جمعیت بیکارمان ۲۸ هزار نفر معادل ۴ درصد است.
این مسوول به چالش‌های پیش‌روی جمعیت استان اشاره و عنوان کرد: ۶۸ درصد جمعیت استان در محدوده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند که تحت عنوان پنجره جمعیتی باید مورد حمایت باشند.
در ادامه این نشست سید محمدعلی تقوی به کاهش ولادت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری ولادت‌ها ۱۵.۴ درصد و ازدواج ۷ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل ثبت‌ احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۶ درصدی طلاق گفت: ۶۳ درصد طلاق‌هایی که در این استان ثبت می‌شود فقط محل ثبت آنها در استان است و مربوط به استان‌های همجوار خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری است.
در پایان هم حسین کلانتری بر ارائه آمار جمعیتی بر اساس داده‌های علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: آماری که ارائه می‌شود بر اساس داده‌های علمی و ملموس باشد  برای مثال وقتی می‌گویند نرخ مشارکت پایین است چرایی این پایین بودن نرخ مشارکت پیدا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر در حوزه‌ای با کاهش یا افزایش مواجه هستیم اساتید جامعه‌شناسی باید این موارد را بررسی کنند که چه اقدامی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جمعیت استان در سن ۱۵ تا ۶۴ سال هستند، گفت: از میانگین کشوری جوانتر هستیم لذا از فرصت طلایی پنجره جمعیتی به نحو احسن استفاده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری  گفت: در ایجاد اشتغال روستایی و خانگی توفیقات خوبی حاصل شده است و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق و روستا خواهیم بود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: عده‌ای می‌گویند چرا رئیس جمهور وعده‌هایی که داده محقق نمی‌شود که باید گفت آقایی که این حرف را می‌زنید نمی‌دانید کشور در جنگ با اسرائیل، آمریکا و آل‌سعود است دشمن که کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.
کلانتری با تاکید بر اینکه با مردم صادق باشیم، گفت: هر جایی با مردم حرف زدیم همراهی کردند و صادقانه کمک کردند.

آغاز بارش‌های زمستانی اواخر جمعه تا اوایل هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی جدید اواخر روز جمعه وارد جو استان می‌شود.
رضا کاکاوند در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز با عبور یک موج کم دامنه، افزایش ابر در اکثر مناطق استان و احتمال بارش خفیف در پاره‌ای مناطق پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از اواخر وقت جمعه با ورود سامانه جدید بارشی تا اوایل هفته آینده شاهد بارش باران در اکثر مناطق استان خواهیم بود.

سردخانه 50تنی نگهداری پسماند در بیمارستان دهدشت راه‌اندازی شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: سردخانه 50 تنی نکهداری موقت پسماند در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت راه اندازی شد.
محمد طاهر طیب‌زادگان از راه‌اندازی سردخانه زباله بیمارستان دهدشت خبر داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: با نصب و راه‌اندازی سردخانه 50 تنی زباله بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت زباله‌های عفونی، تیز و برنده و همچنین زباله‌های معمولی در این محل نگهداری می شوند.
طیب‌زادگان تصریح کرد: پس از تفکیک زباله‌ها به دستگاه امحاء زباله ارسال و بی‌خطر خواهد شد.
این مسؤول گفت: در محیط  سردخانه با توجه به دمای پایین از بوی بد زباله، آلودگی و ورود جوندگان به  زباله‌ها جلوگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: سردخانه نگهداری موقت پسماندهای بیمارستانی تنها سردخانه نگهداری زباله در استان است که با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در بیمارستان دهدشت دهدشت نصب و راه‌اندازی شده است.

کاهش ۱۶ درصدی مصرف بنزین در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از زمان طرح اصلاح قیمت سوخت در کشور و سهمیه بندی بنزین تاکنون مصرف بنزین در استان ۱۶ درصد کاهش یافته است. 
"لطف الله مسعودی"  افزود: از زمان طرح اصلاح قیمت سوخت در کشور و سهمیه بندی بنزین تاکنون مصرف CNG در استان ۲۹ درصد افزایش و همچنین مصرف بنزین ۱۶ درصد کاهش یافته است. 
وی اظهار کرد: تعداد جایگاه عرضه CNG در استان ۲۸ جایگاه است که از این تعداد ۲۷ جایگاه در مدار قرار دارند. همچنین تعداد جایگاه عرضه بنزین در استان ۳۲  جایگاه است که از این تعداد ۳۱ جایگاه در مدار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک سری جایگاه ها به صورت مجتمع خدمات رفاهی یا عرضه CNG در حال احداث وجود دارد که احتمالا یکی از این جایگاه‌ها تا پایان سال به بهره برداری برسد و بقیه جایگاه ها سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

افزایش ۱۵برابری مجازات‌های متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۵برابری تخریبگران عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت: بر اساس قانون، مجازات متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی ۱۵ برابر شده است.
"غلامحسین حکمتیان اصل" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در مجازات این متخلفان هیچ گونه سهل انگاری صورت نمی گیرد و مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.
وی حفاظت از منابع‌ ملی را وظیفه‌ای همگانی دانست و از مردم خواست با طبعیت رفتار خوبی داشته باشند و از تخریب این منابع خدادادی خودداری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سودجویان قاچاق چوب برای دور ماندن از دید ماموران از ماشین‌های سواری به جای وانت بارها برای حمل چوب به استان‌های همجوار استفاده می کنند.
حکمتیان اصل تصریح کرد: فقرمالی، تهیه زغال، قطع درختان برای سوخت ارزان و بی توجهی به اهمیت جنگل‌ها، بروز برخی آتش سوزی‌ها و بیماری از تهدیدهای جدی برای جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
وی بیان کرد: تاکنون جریمه هر کیلوگرم چوب برای متخلفان 15 هزار تومان و هر کیلوگرم ذغال 30 هزار تومان بود که هم اکنون این میزان 15 برابر شده است.

فاجعه بهداشتی در گچساران 
فارس نوشت: این روزها  شیوع برخی بیماری‌های  واگیردار  به معضل بزرگی تبدیل شده که  در این زمینه رعایت نکات بهداشتی فردی و جمعی  می‌‌تواند در همه گیر شدن این بیماری‌ها جلوگیری کند اما متاسفانه در شهرستان گچساران شاهد هستیم که متولیان بخش سلامت خود  به شیوع بیماری  کمک می‌کنند.
طبق قانون ۵ ماده پسماند وظیفه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به اتخاذ معیار و ضوابط ترتیبی سلامت، ایمنی و عوامل اجرایی در ساماندهی پسماندهای عفونی تحت نظارت است و  و ماده ۱۱ همین قانون نیز می‌گوید مدیریت پسماند عفونی بر عهده تولید‌ کننده آن است و باید به صورت جدا از پسماند عادی جمع‌آوری و دفع و نسبت به بی خطر‌سازی آن با حساسیت عمل شود.

موضوع دفن زباله‌های بیمارستانی سال‌هاست که به عنوان دغدغه ای مهم در بین مسوولان و البته مردم و ساکنان اطراف بیمارستان‌ها تبدیل شده است.
بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۵۲ درصد زباله‌های بیمارستانی عفونی هستند و حتی در صورت بازیافت نیز ممکن است موجب انتقال بیماری‌های واگیردار شوند.
 بر این اساس،  پسماند بیمارستانی و مراکز درمانی به کلیه پسماندهای عفونی و زیان ­آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و مراکز مشابه گفته می ‌شود که به دلیل بالا بودن دست کم یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری ­زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن، به مراقبت ویژه (مدیریت خاص) نیاز دارند.

پسماندهای بیمارستانی احتمال آلوده شدن با میکروب و در نتیجه خطرناک شدن را دارند بنابراین هیچ یک از پسماندهای بیمارستانی عادی تلقی نمی‌شوند و حتی بخشی از آن جزو پسماند ویژه قرار می ‌گیرد  و برای مدیریت پسماندهای عفونی نمی‌توان با آن مشابه سایر پسماندهای بیمارستانی برخورد کرد و لازم است برای مدیریت آن تدابیر خاصی در نظر گرفته شود.
طی تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر ریختن پسماندهای عفونی در یکی از کانال‌های شهر دوگنبدان خبرنگار فارس برای پی بردن به صحت خبر در محل حاضر  و از نزدیک شاهد این فاجعه بهداشتی است.

در حالی که این پسماندهای عفونی چیزی جز انتشار بیماری‌های خطرناک  در محیط اطراف ندارد، بلکه این پسماندها در یکی از کانال‌های روبروی یکی از مراکز درمانی  ریخته شده است.
 یکی دیگر از فجایع مشاهده شده در گچساران وجود سرنگ‌های آلوده در همان منطقه بوده است.


رهایی زباله‌های عفونی در یاسوج؛ سلامت مردم در خطر است
 زباله‌ها بر اساس نوع مواد تشکیل‌دهنده در گروه‌های مختلفی همچون خانگی، ساختمانی، بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و دیگر زمینه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند که در این میان زباله‌های بیمارستانی یا عفونی به دلیل میزان بالای آلایندگی باید جدا از دیگر گونه‌ها جمع‌آوری، بی خطرسازی و معدوم شوند.
پسماندی که از فعالیت‌های پزشکی و به نوعی با ترشحات بدن تولید شوند همانند سرسوزن و یا سرنگ، پسماند عفونی گفته می‌شود که باید مدیریت خاصی روی آن‌ها صورت گیرد تا به پسماند عادی تبدیل شوند، معدوم سازی زباله‌های عفونی به صورت استریل باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشد چرا که بعضاً وجود این نوع پسماند در مخازن زباله سبب تغییرات شیمیایی با دیگر زباله‌ها شده و امکان سرایت بیماری وجود دارد.
در سال‌های اخیر گاه و بی گاه تصاویری از طریق رسانه‌ها مبنی بر رهایی زباله‌های عفونی در کنار خیابان‌ها و اراضی ملی واقع در کنار شهرهای کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌شود که نگرانی‌هایی را برای مردم فراهم آورده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: عدم همکاری اکثر مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی خصوصی در زمینه دفع بهداشتی پسماندهای عفونی به یک معضل تبدیل شده و البته مجازات‌ها هم در این زمینه بازدارنده نیست.
مهدی بانشی افزود: تنها 10 درصد مطب‌های پزشکی و 25 درصد مطب‌های دندانپزشکی در زمینه ساماندهی پسماندهای عفونی همکاری کرده‌اند و عدم همکاری سایر مطب‌ها معضلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.
وی با اشاره به تاثیر دفع غیربهداشتی پسماندهای عفونی در سلامت مردم، ابراز کرد: در چنین مواردی تعزیرات حدود 55 هزار تومان به عنوان جریمه در نظر می‌گیرد که خیلی بازدارنده نیست.
معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پسماندهای پزشکی به دلیل خاصیت بیمار زایی در دسته پسماندهای ویژه قرار دارند و بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی از قبیل مطب‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها از جمله مراکز تولید کننده پسماندهای پزشکی هستند.
محمدرضا قلعه گلاب افزود: به منظور مدیریت پسماندهای پزشکی و بخش خصوصی نشستی با حضور نمایندگان نظام پزشکی به عنوان متولی پزشکان بخش خصوصی، معاونت درمان معاونت بهداشتی و محیط زیست برگزار و در خصوص روند اجرای مدیریت پسماندهای پزشکی، مشکلات، چالش‌ها و تعرفه‌گذاری پسماندهای پزشکی با حضور مدیر عامل شرکت ره گستر آتیه مدیر جمع آوری بی خطرسازی پسماندهای پزشکی بررسی‌های لازم صورت گرفت.
وی یادآور شد: این موضوع به طور جدی و ویژه توسط دستگاه‌های نظارتی مانند معاونت بهداشتی، معاونت درمان، محیط زیست و نظام پزشکی پیگیری و به‌زودی مشکلات و موانع موجود را رفع می‌کنند.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون کمتر از 25 درصد از پسماندهای عفونی بخش خصوصی و بیمارستان‌ها به صورت 100 درصد بی خطر می‌شوند.
قلعه گلاب خاطرنشان کرد: 75 درصد از پسماندهای عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های تخصصی استان و پسماندهای عادی دفع می‌شود که مطابق ماده 7 قانون مدیریت پسماند، تولیدکنندگان پسماند موظف به پیگیری و حل مشکلات مرتبط با دفع غیر بهداشتی مراکز خود هستند.


تسهیلات مورد نیاز صنایع معدنی کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین تسهیلات مورد نیاز معادن و صنایع معدنی این استان به‌ویژه واحدهای احیا شده خبر داد.
در راستای تفاهم منعقد شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سازمان ایمیدرو برای سرمایه گذاری در خصوص معادن و صنایع معدنی نشستی با حضور  نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به سازمان ایمیدرو، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از سرمایه گذاران تشکیل و مشکلات سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گرفت.
سید حشمت الله صمیمی دوست با اشاره به اینکه پتانسیل‌های بالقوه این استان از جمله معادن گچ، سلستین و بوکسیت در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مقرر شد تسهیلات مورد نیاز برای معادن و صنایع معدنی به‌خصوص‌ واحدهایی که امکان احیا آنها وجود داشته، تامین شود‌.
وی بیان کرد: احداث واحد بزرگ و مدرن در زمینه تولید گچ در شهرستان گچساران، احداث صنایع فرآوری سلستین در شهرستان بهمئی با توجه به معادن خوب آن شهرستان،  احداث واحد فرآوری بوکسیت در حوزه شهرستان چرام با توجه به وجود معادن بوکسیت آن شهرستان به خصوص در بخش سرفاریاب در این نشست تصویب شد.
صمیمی خاطرنشان کرد: مقرر شد حوزه سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نسبت به تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی صنایع مرتبط حداکثر ظرف 30 تا 45 روز آینده اقدام و نتیجه را به حوزه اقتصادی استانداری اعلام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به پیگیری‌های حوزه اقتصادی استانداری در آینده نه چندان دور شاهد تحولات مهمی در حوزه‌های معادن و صنایع معدنی استان باشیم.
صمیمی عنوان کرد: براساس نظر کارشناسان، گچ و سلستین می‌تواند اولویت اول و مزیت نسبی استان باشد و حتی به عنوان برند در زمینه معادن و صنایع معدنی استان روی آنها سرمایه گذاری کرد.
وی با اشاره به اینکه تعداد 7 معدن گچ با ظرفیت قطعی بیش از 17 میلیون تن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارد، افزود: همچنین تعداد 6 معدن سلستین با ظرفیت قطعی 160 هزار تن در سطح استان وجود دارد که بجز یک مورد مابقی در شهرستان بهمئی واقع شده‌اند.


کد مطلب: 416131

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416131/خرید-چک-پول-های-جعلی-دنا-مرگ-یک-کارگر-گچسارانی-استخر-ماهی-دست-درازی-متخلفان-مناطق-حفاظت-شده-فاجعه-بهداشتی-گچساران-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1