تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۱۵۹۱۳
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛

چرا «سید قدرت» از دلاویزها نام برد؟

۱۴
۰
چرا «سید قدرت» از دلاویزها نام برد؟
کبنا ؛
در حالی که حواشی و اعتراضاتی بر سر تصویب بودجه در مجلس و به شخص غلامرضا تاجگردون ایجاد شد، در نشست‌های اخیر سیدقدرت حسینی و هومان عسکری تا آنجا که توانستند به تاجگردون حمله کردند، سیدقدرت و دیگرانی که دور قبل عرصه را با سکوت و عدم حضور خود به تاجگردون دادند و مناسب نبودن شرایط را دلیل نیامدن خود دانستند، در این دوره با وجود اعتراضات شدید به اصلاح طلبان و شرایط نامساعد دولت، فضا را برای حضور مناسب یافتند.
این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی باشد و یا نباشد، و این مردم هستند که با نشان دادن استقبال به شخصی یا گروهی آنها را برای حضور در عرصه مستعد می‌کنند. با این حال نتیجه نهایی انتخابات را باید پای صندوق‌های رأی دید. سید قدرت حسینی به دلیل 4 سال نمایندگی‌اش از محبوبیت بیشتری نسبت به زینل زاده و عسکری برخوردار است. زینل زاده طی چندماه اخیر تلاش زیادی کرده و نشست‌های متعددی داشته است، استقبال مردمی از کاندیداها متفاوت است، کاندیداها در حال ارزیابی همدیگر هستند. با وجود آنکه هر سه نفر توانایی‌های خوبی دارند که در این بین عسکری تجربیاتی بیشتر و متفاوت‌تر از بقیه دارد ولی به دلیل ناشناس بودن هنوز محبوبیت و مشهوریت چندانی در بین مردم کسب نکرده، و موضوع مهم رأی دادن برای مردم همین آشنایی با کاندیدا است که سیدقدرت در بین سه نفر شانس بهتری برای جلب نظر مردم دارد. همینطور مشاهدات و پرس و جوهای رودررو حاکی از آن است که عمده آراء باشت و باوی با سیدقدرت حسینی است، اما باز هم به اینگونه مشاهدات نمی‌توان اطمینان کاملی داشت.
تجربه‌ای که اصولگرایان در سال 96 از انتخابات ریاست جمهوری داشتند حضور خیل مردم و معترضان دولت در همایش‌های کاندیداهای اصولگرا به ویژه «رئیسی» بود، با این حال در نهایت روحانی مقبول واقع گردید. یکی از دلایل استقبال مردم از رئیسی، معترض بودن آنها به شرایط اقتصادی بود، ولی در نهایت مسائل سیاسی از قبیل ترس از رفتن به شرایط جنگ با آمریکا و چنین مسائل امنیتی مردم را به سمت روحانی کشانید. در این انتخابات نیز احتمالاً چنین ترس‌هایی در میان مردم ایجاد می‌شود و در آینده‌ای نزدیک تقابل‌های میان دوطرف بیشتر و شدیدتر خواهد شد.
سید قدرت الله حسینی نماینده سابق گچساران و باشت در همایشی که در منطقه گشین باشت برگزار شد، اظهار کرد: برخی‌ها نکاتی را مطرح می‌کنند که اکثراً غیر واقعی و بیشتر فرار رو به جلو است، گفته‌اند که صدای رقبای من گنجشک و جیک جیک است، ما شأن ایشان را بالاتر از این می‌دانستیم اما خدمت شما حضار عرض کنم که این صدای جیک جیک نیست این صدای نعره ابابیل است؟
وی افزود: می دانید ابابیل چیست؟ پرندگانی هستند که موقعی که سپاه ابرهه به قصد تخریب خانه خدا حمله کردند آنان را نابود کردند، مثالی هست که می گویند آدمی که غرق می‌شوند حتی به حشیش‌ها (گیاهان خشک شده) هم چنگ می زند.
حسینی پور اظهارکرد: نمی‌بینی که اطرافت به خاطر بی عدالتی‌ها خالیست؟ نمی‌بینی مردم فوج فوج به دلیل وعده‌های بی اساس رهایت می‌کنند؟ نمی‌بینی مردم وقتی که به آنان مراجعه می‌کنی اکثراً با بنده تماس می‌گیرند که حضور ایشان برخلاف میل ما بوده و ما با شما هستیم.
نماینده سابق گچساران و باشت گفت: چند سؤال دارم اگر ایشان (تاجگردون) جواب دهد من تا آخر انتخابات تا تبلیغات رسمی چیزی نگویم مشروط به اینکه جواب دهند، جناب نماینده محترم و دولتی که حامیش هستی و دولت هم حامی تو است شما برای دور سوم که می‌خواهید به مجلس بروید قرار است برای ما چه کنید؟ دلار سه هزارتومانی را تا هجده هزار تومان رساندید!.
وی افزود: سکه در دوره شما شد ۵ میلیون تومان می‌خواهی بروی مجلس قیمت آن را تغییر دهی؟، کدام مشکل را می‌خواهی حل کنی؟ تورم را در برخی کالاها پانصددرصد کردید که در هیچ دوره‌ای چنین تورمی دیده نشده است!
حسینی پور تصریح کرد: شما نقدینگی را که عامل تورم است چندین برابر کردید می‌خواهی به مجلس بروی چکار کنی؟ اگر کارهاتان این کارها است که نتیجه آن را دیده‌ایم و فقر و فشار بر مردم را می‌بینیم.
وی اظهارکرد: همه مردم حتی سیگاری‌ها هم خوشحال می‌شدند سیگار گران شود ولی بنزین که این مصیبت‌ها را بوجود آورد و رهبری مظلوم ما مجبور شد دخالت کند، تا سقوط نکنید و مملکت دچار آسیب بیشتر نشود و گرانی نشود.
وی در ادامه تصریح کرد: نخبگان چه کسانی هستند؟ غیر از برادر شما که معاون وزیر شود دیگر نخبه نداریم؟ در همین طایفه گشین صدها فوق لیسانس و ده‌ها دکترا داریم،  وقتی در تلویزیون در بحث قرارداد نفتی خزر آن طرف میز فرزند گشین و باوی (دکتر محسن دلاویز نشسته بود) بود همه بوجد آمدیم. بجای اینکه برادرت را در آن گلوگاه قرار دهی که میلیاردها تومان می‌شود هزینه کرد، چرا از یکی از فرزندان این طایفه (محسن دلاویز) یا دیگر ایلات و استان استفاده نکردید؟ کسی نبود مدیرکل امور فلان دستگاه شود الی داماد شما؟ منظور از نخبه توسط شما اطرافیان شماست.
وی گفت: در بحث رانت‌ها و ویژه خواری‌ها مردم به ما راست می گویند برخی کسانی که اطراف شما هستند نونی هستند نه جونی و برعکس آنان که ما خدمتشان هستیم جونی هستند نه نونی و من به شما عرض می‌کنم با شناختی که دارم به اندازه‌ای که برای باغ بنوشکه خواهرت اهمیت قائل هستی و تقویت می‌کنی برای همه مردم به همان اندازه باغ بنوشکه ارزش قائل نیستی.

به گزارش کبنا، غلامرضا تاجگردون اخیراً در جمع تعدادی از مردم به این صحبت که می‌گویند، او نخبه کشی می‌کند، واکنش نشان داد و گفت: «طرف نمی‌تواند دو شاخ «ملخ» را از هم جدا کند، به من می‌گوید نخبه کشی می‌کنی.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نه به تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون ولاغیر،عشق است
کریم
Iran, Islamic Republic of
مگه بنوشکه مال اقوام تاج گردونه میگم چند بار از اداره کل آموزش وپرورش رفتیم ماموریت رفتیم بنوشکه که خارج از شهر بود غذا خوردیم
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آخه آدم عاقل به دلاویز مسولیت دهد تا درمقابل در بانک سرمایه شرمنده مردم باشدشما هم تو فکر رای هستی با هر ابزاری که باشد برو عریزم این قسمت باتون موافق نیستم
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
واقعا مگه سیاه تر از سیاهی رنگی هست که نمایندگان مجلس دهم بخوان هتریک کنن
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
سیدقدرت آن چیزی که باید رو نداره. باید یه فرد ی بیاد که با عمق فعالیت مجلس و تحلیل و نقد اشنا باشه/ نه سی قدرت نه تاج ن زینل
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها مردم براشون اهمیت نداره
Iran, Islamic Republic of
متن خوبی بود
امیرشیخی
Iran, Islamic Republic of
حاجی شما تو دوره خودت چه گلی به سر شهرمان زدی که حالا میخوای بزنی بقول تاج وقتی از در کمیسیون نمی تونی بری داخل چه میخوای بکنی یه کم از عملکرد خودت بگو
Iran, Islamic Republic of
مگه فامیلی ایشون حسینی بحرینی نیست چرا حسینی پور میگید که فامیلی برادرشون هست ؟
دولیاری
Iran, Islamic Republic of
داااای ای حسینی همه چینه بی هم قاطی ایکنه، خو ککا تو و کارل خوت بگو
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی همه میدونن که برادران دلاویز طرفداران آقای تاجگردون هستن . دیگه قرار نشد خودتو گول بزنی .
دلاویز اولا دکتر نیست
دوما برادرا دلاویز هم انسان ها هستند
سوما آقای دلاویز با کدوم سابقه تونست به جایگاه فعلی برسه همین تاجگردون
چهارم اینکه بخدا هرکس بفکر خودشه ..مردم برای اینان به بیش برای این نیستند
ش پ
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا اینقد سختش میکنن. الان ببینید مهمترین کمیسیون در کشور چیه؟ کمیسیوه بودجه . رئیسش کیه؟ تاجگردون
خوب میفرمایید مثلا نماینده های شهرهای بزرگی مثل مشهد و تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و ... عاشق چشم و ابروی تاجگردون و گچسارانند؟
خوب مشخصه حتما سواد این کارو ندارند که نتونستند تاجگردون را کنار بزنن که اگر میتونستند حتما این کارو میکردن.
بابا قدرشناس باشید . برید رای بدید تاجگردون نزارید کشور به ما بخندن. به والله وقتی از دستش دادین میفهمین چه نعمتی بود.
.زیر فشار تحریک و نفروختن نفت داره له میشه بعد محله سادات ما داره مثل نیاوران تهران میشه. عزیزای من اینا الکی نیستا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1