کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنرانی وکیلی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آغاز شد؛

وکیلی: خاستگاهم دانشگاه است / من از غریب‌پور تشکر می‌کنم / من زنگنه را به سرمایه گذاری در یاسوج تشویق کردم / من از ریشه بلوطم / استیضاح روحانی دردی را دوا نمی‌کند / صدای اعتراض مردم را به درستی بشنوید / بویراحمد در تاریخش همواره منشأ عزت آفرینی بود 

23 آذر 1398 ساعت 19:19

باید کاری کنیم که فرزندان این منطقه در جایگاه های مهم قرار بگیرند. و از رهگذر این حمایت بود که امروز معروف شده که بنگاه ها و ستاد وزارتخانه ها و شرکت ها در تهران و جای حساس و هر کدام تبدیل شده به شعبه ای از کهگیلویه و بویراحمد و یا نقطه ای از زاگرس. من خیلی ها را نمی شناسم. اما از آقای غریب پور تشکر می‌کنم که خیلی از بچه های این استان را در تهران مشغول کرد. و امروز سرم بالا است.


سخنرانی محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  دقایقی پیش (23 آذر ماه 98) آغاز شد. این جلسه با موضوع حکمرانی و جایگاه مجلس به دعوت از تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
وکیلی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: این جلسه با تمام ناملایمت‌ها و رنج‌ها و هزینه‌های زیادی تشکیل شد که از این تشکل دانشجویی تشکر می‌کنم.
وکیلی در ادامه از یزدان پناه تشکر کرد و گفت: از آقای یزدان پناه رئیس خوشنام دانشگاه علوم پزشکی استان تشکر می‌کنم که در این مدت تحولات خوبی انجام داده و اقدامات عدالت خواهانه خوبی داشته اند.
در ادامه بخشی از صحبت‌های وکیلی می‌آید.
*وی گفت: دانشجویان در تمام تحولات همیشه نقش پیش رو داشتند. در دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی، نفت و پیشرفت و توسعه کشور.
اما دانشجویان در این روزها از پیشروی به پسروی و به عقب رانده شده اند. و بیش از اینکه تاثیر بگذارد و تاثیر می‌پذیرد.
20 دانشگاه مرا برای حضور در دانشگاه و سخنرانی و مناظره دعوت کردند. که هیچ کدام جزء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، همه آن 20 دانشگاه یا بسیج دانشجویی بودند و یا انجمن مستقل اسلامی. این برای آینده دلهره آمیز است. آیا دولت روحانی دانشگاه های ما برای حرکت های اصلاح طلبانه اینچنین پرهزینه شده اند. که من اصلاح طلب باید به دعوت از تشکل های اصولگرایی دعوت شوم.
*تشکر می‌کنم از همه کسانی که کمک کردند که این جلسه بدون تنش برگزار شود. 
*برخی می خواستند این جلسه را در بیرون از دانشگاه برگزار کنند. اما من گفتم که من خاستگاهم دانشگاه است. و از تریبون دانشگاه با مردم و هم تبارانم سخن بگویم.
*حکمرانی خوب از یک مجلس کارآمد میسور است.
*مجلس مورد یک هجمه بی سابقه است.
*مجلس در رأس امور نیست. مجلس بدهکار ضد کارکرد شده است. صدای ملت پژواک اصلی و صدای این مجلس نیست. این هجمه بی سابقه به مجلس به نظرم یک توطئه است. اصلاح طلب و اصولگرا مسابقه گذاشته اند که ملت را نسبت به این مجلس بدبین کنند و این مجلس را ناکارآمد نشان دهند.
*به عبارتی گویا اراده ای وجود دارد که جمهوریت نظام بیش از بیش تضعیف کنند. به رغم اینکه مجلس قابل نقد است و در رأس امور نیست. اما باید حواسمان باشد که این مجلس نماینده ملت است.
*برای 2 اسفند دو جریان سیاسی در مقابل هم آرایش گرفته اند. یک جریان که اعتقادی به رأی مردم ندارد.  و پیروزی اش را در نبود مردم می دانند.
جریان غیر مردمی که امروز پیش از هنگام و زود هنگام جشن پیروزی می گیرند که شاید ملت نیامد. جریانی که حضورش را در غیبت مردم می داند. آیا این جریان در بزنگاه ها می تواند کنار مردم باشد. اما جریانی بود و نبودش را در حضور مردم می بیند.
*بارها گفته ام. وضع کنونی به دلیل شرایط وضع کشور بد است. همه قبول داریم وضع کشور بد است. به لحاظ اقتصادی. مردم هم بدی را با وجودشان دارند لمس می‌کنند. آن جوانی که طعم تلخ بیکاری را دارد می‌چشد. بدی را با تمام وجودش می گوید. وضع کشور بد است. ان پدر می گوید بد است. دانشجو می گوید بد است استاد می گوید بد است. تاجر می گوید بد است. اما چقدر بد است. فرق من اصلاح طلب و اصولگرا در این است که هر کس به نظر خودش میزان بدی را می گوید.
*بعضی می گویند شرایط آنقدر بد است که با استیضاح روحانی درست می شود. حسن روحانی یا سعید جلیلی و یا محمود احمدی نژاد و خاتمی رئیس جمهور باشد. تا این شرایط باشد و این ساختار باشد ها هیچ فرق نمی کند که چه کسی رئیس جمهور باشد.
*مواظب شکستن استخوان مردم زیر چرخ تصمیمات اشتباه باشیم.
* مردم اعتراضات را به نام اینها ثبت نکنید. صدای اعتراض مردم را به درستی بشنوید. بدانیم و باور کنیم که مردم در چه مقطعی  هستند.
* ملت ایران این را به نیکی می دانند. علی رغم بیکاری، فساد و برخی ناکارامدی، اما می دانند که اگر جمهوری اسلامی بر آن خدشه وارد شود. ایران به خطر می افتد. اما حاضر نیستند. اما از این نجابت، این هوشیاری و رفتار مردم ما مسئولان به اشتباه پیام مردم را نگیریم.
*برخی از عزت بویراحمد گفته اند و می گویند. بویراحمد در تاریخش همواره منشأ عزت آفرینی بودند. 
بویراحمد و دنا امروز میزبان بخشی از کهگیلویه بزرگ، بهبهانی ها و اردکانی ها، گچسارانی ها و ... است.
*بارش آسمانی نبود مردم بویراحمد و دنا که در سرچشمه های آبشار قرار دارند. باید از تابستان تا زمستان آب جیره بندی داشته باشیم.
* اگر یک بخشی از استان آباد شود. تاثیرش را بر مرکز استان بویراحمد و دنا می گذارد.
* امروز از یک حوزه صحبت نمی کنیم. از یک حوزه قومی صحبت نمی کنیم.
* سال ها توازن منطقه ای به هم خورد. و به نظر من عدالت مخدوش شد.
*من فرزند زاگرسم، ریشه در بلوط دارم.
* باید کاری کنیم که فرزندان این منطقه در جایگاه های مهم قرار بگیرند. و از رهگذر این حمایت بود که امروز معروف شده که بنگاه ها و ستاد وزارتخانه ها و شرکت ها در تهران و جای حساس و هر کدام تبدیل شده به شعبه ای از کهگیلویه و بویراحمد و یا نقطه ای از زاگرس.
* من خیلی ها را نمی شناسم. اما از آقای غریب پور تشکر می‌کنم که خیلی از بچه های این استان را در تهران مشغول کرد. و امروز سرم بالا است.
* من با اشک ثبت نام کرد والله. من شرمم می آید مادری برای شغل فرزندش رو می زند. در حوزه سرمایه گذاری برای منطقه ام تلاش کردم. 
با احترام به همکارانم و نمایندگان استان که نمی خواستم در کار آنها دخالت کنم. اما به وزیر نفت گفتم که شما در محمود آباد منطقه تفریحی دارید. شما بیایید. در یاسوج همچنین سرمایه گذاری کنید. و مردم این استان مرد قدرشناسی هستند و او تشویق شد برای سرمایه گذاری در محمود آباد.
به گزارش کبنا، سالن پر از جمعیت شده است و چهره‌های سیاسی اصلاح طلب در این جلسه حضور پررنگی دارند. تعدادی از دانشجویان از حضور افراد به غیر از دانشجو در این جلسه اعتراض کردند و می‌گفتند باید دانشجویان در این جلسه صحبت کنند.


کد مطلب: 415559

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415559/وکیلی-خاستگاهم-دانشگاه-غریب-پور-تشکر-می-کنم-زنگنه-سرمایه-گذاری-یاسوج-تشویق-کردم-ریشه-بلوطم-استیضاح-روحانی-دردی-دوا-نمی-کند-صدای-اعتراض-مردم-درستی-بشنوید-بویراحمد-تاریخش-همواره-منشأ-عزت-آفرینی-بود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1