تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۴۱۵۱۹۵
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بلوکه شدن اعتبارات پروژه‌های اقتصادی بویراحمد و مدیرانی که قصه لیلی مجنون می‌خوانند

۰
بلوکه شدن اعتبارات پروژه‌های اقتصادی بویراحمد و مدیرانی که قصه لیلی مجنون می‌خوانند
کبنا ؛فرماندار بویراحمد از عدم ابلاغ اعتبارات اقتصاد مقاومتی به این فرمانداری گلایه کرد و گفت: فرمانداران در جریان اعتبارات نیستند بعد مدیران در جلسات برای هم قصه لیلی ومجنون می‌خوانند.
 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (سه شنبه 12 آذر ماه 98) برگزار شد که اولین دستور کار این نشست واگذاری پروژه‌های استان به بخش خصوصی در قالب اقتصاد مقاومتی بود، در جلسات گذشته مقرر شد پروژه سد ایلی آباد و سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه به بخش خصوصی واگذار شود اما واگذاری صورت نگرفت و همین امر موجب گلایه‌مندی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج شد.
جبار کیانی‌پور با بیان اینکه نمی‌خواهیم قبول کنیم با اقتصاد مقاومتی می‌شود چند هزار پروژه نیمه تمام را از دولت گرفت، گفت: مدیران دستگاه‌های استان به جای اینکه دنبال سرمایه‌گذار از ترکیه و آذربایجان و خارج از ایران باشند از ظرفیت خود مردم استفاده کنند.
وی بیان کرد: باید نهضتی در استان برای اجرایی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شود اما مدیران دنبال تزریق منابع از بالا هستند در حالی که باید بپذیرند بودجه‌ای نیست که چشم به کمک دولت باشیم.
این مسوول از بخش خصوصی گفت: اگر قرار است جلسات اقتصاد مقاومتی بی‌نتیجه برگزار شود اجازه دهید ما که کاسب کار هستیم به دنبال کسب روزیمان باشیم.
در ادامه این نشست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد بیان کرد: ما 12 پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی داریم که پیشرفت فیزیکی آنها صفر درصد است یا پیشرفت کمی دارند آنوقت اعتبار اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته، بلوکه شده است.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: با گذشت 9 ماه از سال و بدون اینکه اطلاع داشته باشیم اعتبار اختصاص یافته اما بلوکه شده حالا هم در نشست قصه لیلی و مجنون می‌خوانیم در حالی که فرمانداران باید در جریان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرند.
اما علی شهابی‌فر سرپرست سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  در استان از ظرفیت قانون بودجه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود، گفت: یکسال است فریاد می‌زنیم که از ظرفیت تهاتر استفاده شود بعد می‌گویند پیمانکاران به سیستم بانکی بدهی ندارند در حالی که مشخص می‌شود بدهی آنها حدود 200 میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: سیستم‌های استانی پای کار نیستند بارها اعلام کردیم بودجه جاری دستگاه‌ها بر اساس عملکرد توزیع شود و کارمندی که در سیستم به دنبال کار کردن نیست نباید اضافه کار دریافت کند، درست است مدیران در جلسات هستند اما سیستم باید این موارد را رصد کند.
در پایان این نشست هم سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست ضمن اشاره به شرایط حساس کشور خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های قانون بودجه شد و اینکه دستگاه‌های تبصره 19 قانون بودجه که تکالیف سازمان‌ها را مشخص کرده بیشتر در دستور کار قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداران در اعتبارات اقتصاد مقاومتی درگیر شوند و میزان اعتبارات اختصاص یافته به آنها اعلام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1