کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آغاز نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم

10 آذر 1398 ساعت 9:48

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این باره می‌گوید: ثبت نام داوطلبان از امروز (یکشنبه) آغاز و تا روز شنبه شانزدهم آذر ادامه خواهد داشت و مدت زمان ثبت نام هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت ۱۰ ساعت است.


در‌ب‌های فرمانداری‌های کهگیلویه و بویراحمد با دستور وزیر کشور برای نام‌نویسی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس بر روی داوطلبین گشوده شد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این باره می‌گوید: ثبت نام داوطلبان از امروز (یکشنبه) آغاز و تا روز شنبه شانزدهم آذر ادامه خواهد داشت و مدت زمان ثبت نام هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت ۱۰ ساعت است.
وی گفت: ما در آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات سالم با مشارکت بالا را داریم و تمام تلاش‌مان این است که خداوند منان و مردم از ما راضی باشد.

به گزارش کبنا، فرآیند ثبت نام در ستاد انتخابات کشور و همچنین فرمانداری‌های ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور ساعت ۸ صبح آغاز شده است و کنسولگری ها، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های خارج از کشور هم آمادگی ثبت نام دارند؛ به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور؛ برآورد‌ها حاکی از مشارکت و ثبت‌نام حدود هفت هزار نامزد در این دوره است.
یک قطعه عکس پرسنلی، فرم پرسشنامه داوطلبین، مدارک تحصیلی (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، مدارک مربوط به نظام وظیفه و همچنین اگر مقامات موضوع ماده ۲۹ باشند نیز مدرک قبولی استعفای آن‌ها، از مدارک مورد نیاز همراه ثبت‌نام کنندگان است.
بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات فرمانداری تهران؛ داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تهران جهت ثبت نام باید به مجموعه «چهل سرای مصلی امام خمینی (ره)» واقع در خیابان مطهری، خیابان علی اکبری، روبروی کوچه تیرداد مراجعه کنند.
داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تهران و سایر حوزه‌های انتخابیه می‌توانند علاوه بر فرمانداری‌های شهرستان حوزه انتخابیه خود، جهت ثبت نام به وزارت کشور نیز مراجعه کنند.
از همین امروز بررسی صلاحیت داوطلبان در مراجع چهارگانه و از ۱۷ آذرماه نیز در هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود و در تاریخ ۲۷ آذرماه نیز نتایج رد صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود و پس از آن طی دوره‌های تاریخی مشخصی بررسی شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم انجام خواهد شد.
اسامی قطعی نامزد‌ها به مراکز حوزه انتخابیه در تاریخ ۹۸/۱۱/۲۲ از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد و از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه نیز به مدت یک هفته فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها است و پس از آن نیز در دوم اسفند ماه اخذ رای از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد.
همچنین ثبت نام نامزد‌های نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم از ۱۵ تا ۲۱ آذرماه انجام خواهد شد.
وزیر کشور نیز تا ساعتی دیگر با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان نمایندگان مجلس یازدهم بازدید و با خبرنگاران گفتگو خواهد کرد.
صدور دستور آغاز روند انتخابات مجلس یازدهم
وزیر کشور دقایقی پیش دستور آغاز انتخابات مجلس یازدهم را صادر و ثبت نام از داوطلبان در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.
متن ابلاغیه وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور به این شرح است:
فرمانداران محترم مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور
سلام علیکم
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۰ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۶ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۹۸/۱۲/۰۲ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.
با عنایت به اینکه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیات‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید هم زمان از روز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۰ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرم‌های آن در چارچوب برنامه زمان‌بندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.
این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می‌گردد؛ بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره ۴ آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.
عبدالرضا رحمانی فضلی


کد مطلب: 415087

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415087/آغاز-نام-نویسی-نامزد-های-انتخابات-مجلس-یازدهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1