تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۱۴۱۶۵
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رفع تصرف 52 هکتاری از اراضی رودخانه بشار

۰
رفع تصرف 52 هکتاری از اراضی رودخانه بشار
کبنا ؛سید عیسی حسنی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه 1 آبان) در گفت‌وگوی با خبرنگاران اظهار داشت: سرگذشت رودخانه بشار به علت سهل‌انگاری صاحبانش به تراژدی غمگینی مبتلا شده بود و به ورطه‌ی نابودی رسیده بود.
حسنی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ی شورای مذکور آزادسازی حریم و بستر یادشده در حدفاصل پل اول بِشار تا پل امامزاده مختار (ع) قرار داشت، با نظارت دستگاه قضایی و با برنامه‌ریزی بین عوامل متولی و اجرایی آزاد شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان وجود کارخانه‌های تولید شن و ماسه موجود در بستر بشار را خطری جدی برای این رودخانه ذکر کرد و افزود: در سال‌های گذشته برداشت شن و ماسه از این رودخانه سبب شد که سطح عمق آن از حد استاندارد پائین تر رود و در بارش‌های بهار امسال آسیب‌های جدی در حاشیه و مزارع پائین‌دست بشار به وجود آمد.
وی در ادامه بابیان اینکه صرف آزادسازی ملاک عمل نیست، تأکید کرد: شهرداری یاسوج به‌عنوان متولی ایجاد فضای سبز و بوستان‌های تفریحی در حاشیه رودخانه بشار، مصوبه دیگر شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت‌المال است تا با این اقدام شهرداری یاسوج، زمینه‌ی تصرف مجدد از سود جویان گرفته‌شده و هزینه‌ای به بیت‌المال تحمیل نشود.
سید عیسی حسنی گفت: ایجاد بوستان‌های تفریحی برای زیبا کردن چهره‌ی فعلی رودخانه بشار، در زیبایی از زاینده‌رود اصفهان، کم ندارد و نیازمند یک کار مهندسی‌شده در هزینه و زمان است.
وی در پایان به ایجاد گشت‌های مشترک دستگاه قضایی استان با ادارات متولی اشاره کرد و اظهار داشت: حسب دستور رئیس‌کل محترم دادگستری استان در نشست شورای صیانت از حقوق بیت‌المال، به‌زودی گشت‌های مشترک با ادارات منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، حفاظت از محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و راهداری برای نظارت بر منابع جنگلی، آبی، محیط‌زیست، اراضی کشاورزی و راه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.
رفع تصرف 52 هکتاری از اراضی رودخانه بشار

نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1