تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۱۳۷۰۲
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (بخش بیست و دوم)؛

در ستایش و نکوهش هدایتخواه و شورای اصولگرایان بویراحمد

۸۲
۲
در ستایش و نکوهش هدایتخواه و شورای اصولگرایان بویراحمد
کبنا ؛گروه سیاسی کبنا: اصولگرایان به صورت مبنایی و گاهی هم رسماً انتقاد و ناباوری خود به دموکراسی و ضوابط آن را بیان داشته‌اند ولی با این وجود در طول سال‌های اخیر آنها به خوبی متوجه این نکته شده‌اند که در دنیای مدرن و  حتی در انتخابات‌های حداقلی هم چاره‌ای جز تن دادن به برخی از وجوه بعضاً ظاهری دموکراسی ندارند.
 تشتت و چند پارگی در میان اصولگرایان در دو انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و انتخابات دهم مجلس در سال 1394 نشان داد که اگر چه فضا در آن سال‌ها کاملاً علیه آنها بود ولی چند دستگی حداقل‌های آنها برای موفقیت را نیز به صفر رساند. بر عکس این دو تجربه اما اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال 1396 شیوه بهتر و اصولی‌تری در پیش گرفتند که بسیاری‌ها اتفاقات پیش آمده را برآمده از دل جبهه گسترده اصولگرایی به نام «جمنا» می‌دانند.
جمنا از اول هم یک حرکت مقطعی و مناسبتی بود ولی یک تجربه خوب برای جریانی که زمانی به قواعد ریش سفیدی تن می‌داد ولی حالا با ظهور نسل جدید آن قواعد جواب نمی‌دهد و امثال آیت الله مشکینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقاطعی و بعدها آیت الله مهدوی کنی نیز در میان آنها نیست تا بقیه به احترامشان اوامر را تمکین نمایند.
بنابراین به نظر می‌رسد با وجود عدم فعالیت نظری در این بخش از سوی تئورسین های اصولگرا عرصه عمل در حال تحمیل کردن خود بر انفعال نظری‌شان و یا حتی ضد آن است چرا که اقتضائات دوران جدید آنها را ناگزیر به انتخاب این مسیر می‌کند.
این اتفاقات اندک البته به معنای تلطیف حوزه محدود قدرت و یا اضافه شدن بر نقش تصمیم گیرندگان کلان به صورت مطلق نیست بلکه این وضعیت مبتلای دو جریان سیاسی در کشور است و هنوز هم در بسیاری از آوانگاردترین دموکراسی‌های جهان شمه‌ای از این رفتارهای پدرسالارانه دیده می‌شود.
شورای اصولگرایان بویراحمد اما سابقه‌شان به قبل از جمنا می‌رسد. این شورا در سال 1394 نیز تشکیل شد. همان زمان و تاکنون انتقادات و اعتراضات زیادی بر این شورا وارد شده است و بسیاری‌ها این شورا را یک شورای "انحصاری" می‌دانند که با نفوذ چند فرد خاص و متأثر از تصمیمات همان چند نفر تشکیل شده است و در نهایت به همان خواسته ابتدایی همان چند نفر که در ظاهر آنرا پنهان کرده بودند ختم می‌شود.
همچنانکه در دور قبل نیز در نهایت همین اتفاق افتاد و "ستار هدایتخواه" نامزد نهایی این شورا و جریان اصولگرایی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا شد.
 اما روایت طیف نزدیک به هدایتخواه چیزی غیر از این است. آن‌ها می‌گویند که واقعاً و بدون از هیچ تظاهر و فیلم بازی کردنی هدایتخواه نیت نامزدی نداشت و تا روز آخر نیز دنبال این موضوع نبود و در نهایت نیز نامزدی‌اش و شکست مجددش از غلام محمد زارعی هزینه بسیار سنگین در حد مرگ حیثیتی و سیاسی برای وی در پی داشت. وضعیت متشتت اصولگرایان در این حوزه که هرگز به گزینه‌ی واحد نرسیدند و هر گزینه‌ای معرفی می‌شد موجی از مخالفت علیه وی به راه می‌افتاد سبب شد در آخر همه دست به دامان هدایتخواه شوند. برخی می‌گویند با توجه به حضور قطعی مهدی روشنفکر و نشانه‌هایی از اقبال عمومی به وی چرا شورا از این گزینه که اتفاقاً اصولگرا بود حمایت نکرد؟ اعضای شورا همان زمان و بعدها در جواب گفتند: روشنفکر اساساً خود را مستقل از شورا می‌دانست و خود را مقید به شروط، خواسته‌ها و قواعد شورا نمی‌دانست، بنابراین اگر قرار است کار شورایی و جمعی پذیرفته شود طبیعی است، اقل یک تصمیم جمعی آن باشد که خروجی آن تصمیم به جمع تصمیم گیرنده باور و اعتقاد داشته باشد.
بدون شک همان تشتت و حضور همزمان روشنفکر و هدایتخواه بیشترین تأثیر را در شکست هر کدام از این دو چهره و در نهایت پیروزی غلام محمد زارعی داشت. چیزی که با سردرگمی فعلی اصولگرایان و نامشخص بودن تکلیف نهایی اصلاح طلبان هم اینک نیز بیش از هر احتمال دیگری محتمل است و زارع همچنان از شانس بالایی برای سومین پیروزی برخوردار است. شکست سنگین هدایتخواه بر شدت فاصله میان روشنفکر و شورای اصولگرایان افزود. با این وجود آن گونه که ستار هدایتخواه روایت می‌کند اصولگرایان در این دوره نگاه حذفی به معنای نادیده گرفتن روشنفکر نداشته‌اند و بعد از تشکیل ابتدایی این شورا برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفند پیش رو از وی دعوت کردند و مذاکراتی میان آنها انجام شد. در نهایت هم هدایتخواه مدعی است که از دل این مذاکرات روشنفکر به فرخیانی وعده داده بود که اگر مورد تأیید خلقی پور، حسینی و هدایتخواه قرار گیرد او نیز از فرخیانی حمایت خواهد کرد ولی در میانه راه روشنفکر با طرح این موضوع که طرفدارانش اجازه چنین کاری به وی نمی‌دهد از این منشور خارج شده است. (البته هنوز روایت روشنفکر و یا واکنش وی در این مورد بیرون نیامده است)
اینکه چرا خود روشنفکر معرفی نشد البته چندان روشن نیست آیا شروطی در میان بوده است که روشنفکر تن به خواست آنها نداده است و یا هم شورا از اساس روشنفکر را جز گزینه‌های خود قرار نداده است چندان روشن نیست.
اما اگر قرار بر تصمیم شورایی باشد در آن صورت باید این حداقل را پذیرفت که گزینه و خروجی شورا باید هماهنگی‌هایی با شورا داشته باشد. از این جهت شورا را نباید کاملاً شماتت کرد.
 ولی تصمیم اولیه شورا را با هر نگاهی که با آن بنگریم یک تصمیم عجیب و اشتباه بود. معرفی معلق گونه یک گزینه غیر سیاسی و ضعیف بعید است به این راحتی جبران شود. گفته می‌شود چند تن از اعضا با نیات متفاوتی کریم فرخیانی را به عنوان گزینه معرفی کردند. معرفی فرخیانی برای یک پاتک قومی فریبی بود که به اصولگرایان تحمیل شد و این جریان که ادعای پشتوانه‌های ایدئولوژیکی دارد بسادگی تمام وارد بازی قومی و سازوکارهای آن در یک حرکت واکنشی شد تا این اشتباه بزرگ در کنار اشتباهات دیگر این جریان در حافظه جمعی به ثبت برسد.
ستار هدایتخواه بر خلاف خلقی پور و حسینی حاضر به ایستادن تمام قد در پشت سر فرخیانی شد ولی قبل از معرفی احتمالاً هدایتخواه متوجه عمق این اشتباه شده بود که در معارفه فرخیانی گفت: آقای فرخیانی طی یک بازه زمانی فرصت دارد که بتواند جو عمومی را به نفع خود مدیریت کند و ما در ادامه اگر چنین اقبالی را دیدیم رسماً وی را معرفی خواهیم کرد. (نقل به مضمون)
 مردم در بیرون اما به نوع چینش این کلمات چندان دقت نکردند و آنچه از آن جلسه برداشت شد معرفی گزینه نهایی اصولگرایان با حضور محدودی از نیروهای این جریان سیاسی بود.
 همین تعلیق و وضعیت ضعیف گزینه معرفی شده بهترین فرصت را در اختیار روشنفکر گذاشت تا تعداد زیادی از اصولگرایان به وی بپیوندند که برخی از آنها با قاطعیت گفته‌اند چون قول داده‌اند دیگر با هر اتفاقی در شورا نیز برنخواهند گشت که البته این تصمیم اگر دوام داشته باشد و در ادامه اصولگرایان رسمی و با هماهنگی تهران به انتخابات ورود کنند ممکن است به هزینه‌های سیاسی و جریانی برای این افراد منتج شود.
کل ظهور و بروز فرخیانی به همان عصر معرفی در حسینیه امام علی (ع) در شهرک امام حسین یاسوج بر می‌گردد و بعد از آن هیچ کنشی از وی دیده نشد و حالا ستار هدایتخواه رسماً عبور از وی را کلید زد و گفت: فرخیانی همان فردای معرفی‌اش از دسترس خارج شد.
فرخیانی بیش از هر کس دیگری در این بازی از ابتدا پیش بینی شده به یک مهره سوخته تبدیل شد و هم اندک شانس خود برای روز مبادایی را بر باد داد و هم در منطقه جغرافیایی‌اش که کاملاً با مهدی روشنفکر هم پوشانی دارد حساسیت‌هایی را برای خود پدید آورد و حالا هر تصمیم دیگری از وی بعید است جدی گرفته شود و برای عرصه سیاسی استان مهم باشد.
در مورد گزینه نهایی که قرار است آبان ماه معرفی شود این احتمال وجود دارد که سرنوشتی بدتر از فرخیانی در انتظارش باشد. پراکندگی در میان اصولگرایان بویراحمد فرصتی را به دیگر چهره‌ها نخواهد داد که مطرح شوند. از طرف دیگر تقسیم بندی‌های قومی و منطقه‌ای دست اصولگرایان را برای معرفی برخی نیروها بسته نگه می‌دارد و در مورد خود مهدی روشنفکر نیز اگر همچنان قرار باشد اندکی از لج سابق وجود داشته باشد شانس کمی دارد و همه جریان بویژه برخی‌ها با نگاه منطقه‌ای از وی حمایت نخواهند کرد.
معرفی روشنفکر از سوی اصولگرایان اما بازی انتخاباتی بویراحمد را به سمت تشدید فضای سیاسی خواهد برد و واکنش‌های امروزی در مقابل وی به قالب سیاسی خواهند رفت که می‌تواند هم برای وی خطرناک باشد و هم حسناتی داشته باشد.
برخی اما با ضرس قاطع «ستار هدایتخواه» را گزینه نهایی می‌دانند چیزی که ابداً بعید نیست و مسیری که جلو می‌رویم گویی چنین شرایطی را پیش خواهد آورد.
 برخی اما می‌گویند «هدایتخواه» یک چهره ملی است و بهتر است وی به یک حوزه بزرگتر برود که این توصیه احتمالاً عملی کردنش راحت نباشد و حتی برخی می‌گویند با توجه به هزینه شدن این چهره ملی در دور قبل بهتر است دیگر این ریسک را اصولگرایان نکنند و با توجه به اینکه حضور یک دولت اصولگرا در 1400 محتمل است بگذارند وی برای همان دوران بماند که این موضوع اگر تحقق پیدا کند هر کسی از بویراحمد به مجلس رود در نهایت این هدایتخواه و طیفش خواهند بود که تصمیم گیرنده سیاسی، مدیریتی و اجرایی در استان خواهند بود.
ستار هدایتخواه چه بیاید و چه نیاید، چه پیروز شود و چه شکست بخورد در حال حاضر پر نفوذترین و کاریزماترین چهره اصولگرایان بویراحمد و استان است. شکی نیست که وی هم رگه‌های قدرت و اصرار بر آن شبیه هر ایرانی دیگر که در این ساختار به آن مبتلاست را با خود دارد هر چند وی در درس‌های اخلاقش سعی دارد مشی و الگوی دیگری را تبیین نماید.
هدایتخواه را باید یک سیاستمدار تقریباً خود ساخته دانست بدون عقبه پدرسالارنه و وابستگی‌های سببی و نسبی که در جوامع سنتی وجود دارد. هدایتخواه مسیر پیشرفت را به لطف تحولات انقلاب 57 و جنگ و بعدها عضویت و فعالیت‌های هیئتی جلو آمد ولی همین که وارد حوزه قدرت شد خود نیز بخشی از آن شد و  و اینک یکی از متهم‌ترین افراد به انحصار طلبی است که فرصت ظهور به بقیه نمی‌دهد.
ولی این همه واقعیت نیست و بقیه هم کمتر حاضر شده‌اند هزینه مخالفت و راه خود رفتن پرداخت کنند و زود که چهره می‌شوند شلوغ می‌کنند و بعد همه چیز را رها می‌کنند و کنار می‌کشند.
برخی هم می گویند روشنفکر این راه را انتخاب کرد ولی نه تنها حمایت نشد که به سختی جواب گرفت. چیزی که اما مخالفینش در شورا در جواب می گویند روشنفکر از ابتدا با پرچم غیر جریانی وارد انتخابات شد و عملاً مجال تصمیم گیری را از شورای اصولگرایان گرفت و حتی همین پرچم غیر سیاسی باعث شد زمانی «سید باقر موسوی» و «لطیف رستاد» بر روی معرفی وی وارد گفت و گو شوند.
 بازگشت «سید باقر موسوی» به شورای اصلاح طلبان و فعالیت‌های «ستار هدایتخواه» و هم چنین گمانه‌هایی هر چند ضعیف از کاندیداتوری محمدعلی وکیلی  نشانه‌هایی خوبی برای فضای کاملاً قومی استان است هر چند در نهایت انتخابات مسیر خود را خواهد رفت و بسیاری از این گفته‌ها در حد یک فرضیه باقی خواهند ماند.
با این وجود هر اتفاقی هم ممکن است پیش آید ولی تجربه نشان داده است اتفاق خارق العاده ای در نهایت پیش نخواهد آمد و شورای اصولگرایان سازو کار ریش سفیدانه ای دارد و بسیاری از انتقادات به آن هم از منظر توقعات و خواست‌های ریش سفیدانه است چرا که سیاست و کنش‌های سیاسی در بویراحمد کیلومترها با تعاریف امر سیاسی فاصله دارد.

----------------------------------------------------------------------
قسمت پنجم [چهره های جدید انتخابات بویراحمد]
قسمت هفتم[ انتخابات استانی]
قسمت نهم [موحد]
قسمت دهم [عدل هاشمی پور]

قسمت یازدهم[محمدعلی وکیلی]
قسمت دوازدهم [اصلاح طلبان کهگیلویه]
قسمت سیزدهم [تاجگردون می آید]
قسمت پانزدهم [ حکمیت اصولگرایان]
قسمت هفدهم [اصلاح طلبان کهگیلویه و اجماع]
قسمت بیستم [اصولگرایان گچساران و تاجگردون]
قسمت بیست و یکم[اصلاح طلبان زوال یا احیاء]
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاراز
Iran, Islamic Republic of
فقط فقط فقط مهدی روشنفکر
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام بر ادر بفر ما دکتر ستار هدایتخواه یه چهر ه ملی وفر املی
عسل
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه شاید برای شمای نگارنده کاریزما باشد والا کل رزومه هدایت خواه فقط همون دو دوره نمایندگیست که به لطف امثال حاج دهراب پور و مرحوم مفتح خلق شد .
هدایت خواه / که با عقبه مسعود حسینی ، شیخ پتاهی ، شیخ شجاعی ، خلقی پور ، پیشوا وووووو فقط منجر به انشقاق جریان اصولگرایی در بویراحمد و حتی استان شدند.
اینکه میگویند هدایت خواه قرار است از حوزه تهران کاندیدا شود فقط شعار و دروغیست در راستای همان شعارهای که قبلا میسرودند
هدایت خواه بعد از اخراج از مجلس هیچ جایگاهی را نه تنها بدست نیاوردند بلکه تعارف هم بهش نکردند .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز خارج از هر بحث که بخواد از سیاست یا قومی یا غیرت باشد بگذریم مرد و مردانه خدا وکیلی با نفوذتر از هدایت خواه شاید نباشد یا جزو نفرات اول هست از لحاظ سیاسی و گفتمان و سواد حرف دارد برا گفتن من کاری به انتخابات هم ندارد بر اساس دیدن نظرم رو اعلام کردم همیشه ادم اگر میخواد انتقاد کنه باید انصاف رو هم رعایت کنه و منطقی صحبت بکنه
Iran, Islamic Republic of
دیگ اومدن ک نیومدن کسی تاثیر نداره روشنفکر پیروز قطعی انتخابات هست و اگر هدایتخواه هم بیاد با اختلاف از حاج مهدی شکست خواهد خورد و برای همیشه به تاریخ خواهد پیوست
ستار
Iran, Islamic Republic of
یکی هست که بگه،آقای هدایت خواه چی از جون روشنفکر میخای؟زارعی دو دور شکستت داده وتو گریبان روشنفکر رو گرفتی.درصحبتحات عین بی عدالتی محرز هست.فرخیانی رو علم کردی مقابل روشنفکر ومیخای روشنفکری ک 40هزار رای پاک اورد و8سال تلاش کرده بیاد ب نفع فرخیانی بره کنار تا تو بعدش به آقا کریم بگی :بره ووه بال و اونم کنار بکشه بنفع و خودت بیایی.چنین ترفندی تاثیر ندارد.دوران تو تمام شده.تا احمدی نژاد قرب داشت که براش نذر میکردی.حالا برای کی نذر کردی؟بدون ذره ای هزینه دو دور رفتی هرچه دلت خواست به درد دوستات خوردی.بسه دیگه
روشنفکر چهره ای پاک دست وبی ریا مردمی هست.رای ک آورد هم پاک بود ونه سیستمی داشت ونه پیمانکار و ونه آشنا
Iran, Islamic Republic of
با معرفی فرخیانی به عنوان نامزد نهایی جریان انحصار،پس از ان ک فرخیانی پیش دکتر روشنفکر رفتند که به نفعش کنار رود، مهدی روشنفکر برای اجماع یک شرط گذاشت برایش و آن نیز این بود که اول امضای هدایتخواه و حاج حسینی دو بگیر و بعد با هم جلو می‌رویم و یک روز بعد از مهلت ثبت نام با هم می‌نشینم هرکدام شرایطمان بهتر بود در صحنه می ایستد و تا یکی شدنمان را حامیان تغییر وضع موجود ببینند، این پیشنهاد روشنفکر یک پیام داشت و آن این بود که «این جماعت قابل اعتماد نیست» و تا روز ثبت نام هم که باشد دبه در می‌اورند ولی با این حال حاج کریم خوش بین به آقایان بود و آقایان خوشبین بودند با حاج فرخیانی تفرقه‌ای انداخته روشنفکر را کنار بزنند و خودشان پرچم را از فرخیانی بگیرند.
معتمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر هدایتخواه را نابود نکنید خدایی این دوره شرایط بدتر از دوره قبل است واسش.
حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
ین روزها از انسجام تحسین برانگیز در جریان ندای وحدت به رهبری مهدی روشنفکر و حمایت بزرگ منشان، بزرگ زادگان، نخبگان علمی و سیاسی بویراحمد و دنای واحد، بر علیه منفعت محوری، تقسیم رفاقتی و قومیتی منابع و فرصت‌ها به شدت ترسیده‌اند و از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به این جریان مردمی استفاده می‌کنند ولی هر راهی را که می‌روند آخرش بن بست است و البته وعده خدا برای برخورد با مکر کنندگان همه چیز را برایشان خراب می‌کند
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
تو این مدت که فرخیانی را معرفی کردند همه به روشنفکر پیوستن.دیگ دیر شد اقای هدایتخواه
رضایی
Iran, Islamic Republic of
حتی عوام و نزدیکان همین اندک افراد، بحث معرفی فرخیانی را به دلیل عدم اعتماد به معرف‌ها جدی نگرفتند و در کوچه و خانه بحث بود که ایشان را آورده‌اند تا بازی ناتمام با روشنفکر را به گمان خود تمام کنند ولی در نهایت حاج کریم را قربانی کردند و در مصاف با روشنفکر به بن بست رسیدند و با پیوستن بسیاری از خواص جریان اصول گرایی و حامیان دور گذشته جناب هدایتخواه، همچون اکثر مسئولین ستادهای انتخاباتی ایشان، بازی را به جناب روشنفکر ناخواسته واگذار کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
این بار هم اصورایان شگست میخورند ولی نه از زارعی از روشنفکر. بهترین راه این ک به روشنفکر بپیوندند
Iran, Islamic Republic of
امدن یا نیامدن کسی دیگر ضربه ای به هیچ کس وارد نمیشه
ندای وحدت پیروز میدانه .
مهدی روشنفکر پیروز قطعی انتخابات ۹۸ میباشه
جورچی
Iran, Islamic Republic of
امدن یا نیامدن کسی دیگر ضربه ای به هیچ کس وارد نمیشه
ندای وحدت پیروز میدانه .
مهدی روشنفکر پیروز قطعی انتخابات ۹۸ میباشه
مهدی داستان
Iran, Islamic Republic of
چه یک مرد جنگی چه دشتی از مرد

درود بر دکتر روشنفکر که یک تنه و بادست خالی به مصاف زرو زور تزویر رفته.
رضا الوندی
Iran, Islamic Republic of
لقب استاد اخلاق الحق ک شایسته حاج مهدی هست درود بر دکتر روشنفکر که با این همه تخریبی ک از طرف دکتر هدایتخواه و دوستانش صورت گرفت حتی یک بار جواب انها را نداد.
برجسته پور
Iran, Islamic Republic of
عقبه اصولگرایی به سمت دکتر روشنفکر در حال سرازیر شدن هست پیوست افرادی همچون:
دهراب پور- مختار اندر خور - امامی - خسرو حسینی، قدرت دانش حمزه اذربو ، پرویز حقیقت ، ایمان سبحانی و تعداد بسیار زیادی از اصولگرایان به دکتر روشنفکر نوید بخش این هست که پیروزی نزدیک
ااا
Iran, Islamic Republic of
به غیر دهراب پور هیچ کدوم رو نمیشناسم
سید رضا توکل
Iran, Islamic Republic of
قطعا هدایتخواه و دوستانش زمستان سختی را در پیش خواهند داشت به گونه‌ای که صدای شکستن استخوان‌هایشان تا فرسنگ‌ها به گوش خواهد رسید
Iran, Islamic Republic of
فعل و انفعالات این روزها هدایتخواه و دوستانش درست بیانگر این بوده که سوت «مرگ سیاسی» آنان پایان امسال توسط مردم و به ویژه محرومین و نخبگان منزوی و افسرده در بویراحمد و دنا زده خواهد شد و زمستان سردی را خواهند داشت به گونه‌ای که صدای شکستن استخوان‌هایشان تا فرسنگ‌ها به گوش خواهد رسید
بهمنش
Iran, Islamic Republic of
دور قبل ک همه بودن هدایتخواه به جایی نرسیدین الان ک همه پراکنده شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یه جاهایی خیلی خوب و واقعی نوشتی، یه جاهایی هم احساسی و غیرواقعی نوشتی.
هدایت خواه پرنفوذ هست اما کاریزماتیک نیست. برای اونایی ک چشمه منفعت بود کاریزماتیکه نه برای نسل آگاه و عدالت خواه.
در نهایت انتخابات راه خودش را نخواهد رفت و مسائل قومی قطعا تاثیرگذار خواهد بود.
اینکه می فرمایید اگر یک دولت اصولگرا قدرت را در دست بگیرد، آن هنگام طیف هدایت خواه تصمیم گیرنده خواهد بود اشتباه است. مردم چنین اجازه ای نخواهند داد.
رضا ویسی
Iran, Islamic Republic of
دوازده سال تمام خودم و خانوادم رایمان بود ، ولی ب والله قسم میخورم تا؛صد سال سیاه به هدایتخواه و نماینده هدایت رای نخواهم داد ، حتی در انتخابات ریاست جمهوری دقیقا جای رای خواهم داد ک نقطه مقابل هدایتخواه باشه
میلاد فرهمند
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایتخواه معمولا همیشه تمام واقعیت را نمی گویند و اخر هم با یه استخاره میرن ثبت نام میکنند. جالبه/ میخونن و تفسیر میکنن و همیشه هم خوب میاد....
وحید دلشاد
Iran, Islamic Republic of
حذف رقبا در ماههای منتهی به انتخابات از طرف جناب هدایتخواه سابقه دیرینه داره.بلایی ک ایشان بر سر خرسندیان و نیکبخت اوردن بر سر فرخیانی هم اوردن،
Iran, Islamic Republic of
. احمدی_نژادی_ها_نه_به_هدایتخواه
احمیدی نژادی ها "نه"به هدایتخواه می گویند
Iran, Islamic Republic of
ای اقایون بی صفاتی که به احمدی نژاد . ۹ روز روزه گرفتید برای پیروزیش و بعد او را لجن سیاسی خطاب کردید .وای بر شما .امان از انحطارطلبی و تفکر شما... که بلای جان این مردم شده .
اقای هدایتخواه به خدا قسم از اون موقه که به احمدی نژاد توهین کردی ///

احمدی_نژادی_ها_نه_به_هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه نور چشمی های خاص خود را دارد بقیه اصولگراهارو عملا کنار زده و به جوانان اعتقادی ندارد.
مجید اندیشه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصولگراها پراکنده شدن مث دور قبل نیس ..حتی خود بدنه و بزرگان اصولگرا هم دیگه مث دوره قبل داغ نیستن واسه اوردن هدایتخواه.وهرکی ساز خودشو میزنه.این وسط ما ک زیر مجموعه هستیم میسوزیم فقط.البته تو این شرایط دکتر هدایتخواه نیاد بهتره
مردادیان
Iran, Islamic Republic of
حضور چهره مطرحی همچون دکتر هدایت خوا با وجود دکتر روشنفکر تیشه به ریشه خودشه به عنوان یک اصولگرای همیشه حامی ایشون از اونجایی ک ازته دل دوست ندارم شخصیتشون خراب بشه ازشون میخوام منطقی فکر کننن چون واقعا شرایط مهیا نیس واسشون.و ریزش ایشون زیاد شده و از طرفی رویش دکتر روشنفکر در این مدت بسیار زیاد شده .و امثال دهراب پور و امامی فر و امیدی پورو و خیلی دیگه از اصولگراهای هم تبار دکتر روشنفکر از ایشون جدا شدن.سرجمع شرایط ب نفع دکتر هدایتخواه عزیز نیس.
دانشور پور
Iran, Islamic Republic of
شکست دو دوره‌ای از غلام محمد زارعی و ریزش آرائ هدایتخواه نسبت به دوره هفتم و دوره های قبل باعث شده که اصولگرایان به موفقیت هدایتخواه امید چندانی نداشته باشند. اما به نظر می‌رسد بدنه‌ی اصولگرایان دیگرتحمل شکستی چند باره را را ندارند و دنبال راهی برای پایان دادن به حسرت 8 ساله خود هستند. بسیاری از آنها تنها برگ برنده اصولگرایان در انتخابات اتی را مهدی روشنفکر می دانند
پیام نور
Iran, Islamic Republic of
واقعا نا أميد كننده ست هنوز كسي به فكر رأي دادن به زارعي و و هدايتخواه است .
Iran, Islamic Republic of
کرسی بهارستان 98 ب امید خدا متعلق ب دکتر روشنفکر است
سید محمد دردمن
Iran, Islamic Republic of
قطع و یقین بدانید با حضور دکتر روشنفکر اقای هدایتخواه خطای دور گذشته را تکرار نخواهد کرد و فکر امدن در سررا ندارد و نباید هم داشته باشد. چرا که مطمعن باشید شاهد شکستی دوباره و حذف مادام العمر ایشون از صحنه ی سیاسی استان خواهیم بود .هدایتخواه با وجود تمام امکانات حزبی و تجارب چهار دوره حضور ایشون و همفکران و هم حزبان ایشون فاصله رای جناب روشنفکر با اقای هدایتخواه پنج هزار رای بود که یقینا این دوره شاهد ریزش شدید در سبد رای هدایتخواه و هم در سبد رای زارع هستیم و و بالعکس پیوستن این افراد به دکترروشنفکر.علاوه بر جبران این پنج هزار رای ، کفه ترازو باوجود همزمان زارع هدایتخواه و به سمت اقای روشنفکر سنگینی خواهد کرد و بنظر میرسه اگر از طرف جناح اصولگرای بویراحمد بخواهند تصمیم عقلانی بگیرند و جواز حضور قطعی و بی دغدغه ای برای ورود به مجلس داشته باشند به پشتوانه همان چهل هزار رای گزینه ای جز روشنفکر نخواهند داشت.
پس یا اصرار برخودخواهی و ونادیده گرفتن ظرفیت بالای رای روشنفکر و امدن هدایتخواه که جز شکست و حذف ابدی هدایتخواه چیزی در بر نخواهد داشت
یا کشیدن خط بطلان بر خودبرتربینی و میدان دادن به نیروهای کارامد و تازه نفسی همچون جناب روشنفکر با ضمانت قطعی و پیروزی در برابر دیگر رقبا.
نوید مودت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر یک دانشمند سیاسی هست. هوش سیاسی فوق العاده بالایی دارن .واقعا شخصیت پیچیده و به معنای واقعی سیاستمداری خاص هستن که در بزن و در روهای سیاسی به مراتب از امثال باقرموسوی و هدایتخواه تیزهوش تر عمل میکنه .
رضاییان
Iran, Islamic Republic of
مارا عهدیست با جانان .دکتر روشنفکر با شخشیت منحصر بفردش داره ب عنوان قطب سیاسی بویراحمد و دنا خودشو مطرح میکنه. و این نشون از تفکر سیاسی این عالم سیاسی داره
میزرا حسن مهدوی
Iran, Islamic Republic of
امن ترین مکان دنیا
قلب مردم است.
دکتر روشنفکر در قلب ما جا دار و تا پای جان برای تحقق کلمه ندای وحدت به رهبری دکتر روشنفکر خواهیم ماند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
راهی جز روشنفکر ندارید.
Iran, Islamic Republic of
باید اذعان کنیم که پرده های اختلافات بین اصولگراها فروافتاده و معلوم شده است که از هم گسیختگی گسترده ای جریان اصولگرایی استان را تهدید می کند و یا حتی می توان گفت علت شکست های اخیر اصولگرایان ، همین از هم گسیختگی / و همین بی تدبیری های شخص هدایتخواه هست که میگه نمیام یه دفه با حرف چهار نفر منفعت طلب اصولگرا رو نابود میکنه.
مهدی سینایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. ضمن تشکر از تحلیل جامع و کاملی که بدون غرض ورزی ارائه دادید. باید عرض کنم که انتخابات و کاندیدای هر انتخابات به یک حداقل شاخص هایی نیازمند است. انصافا بدون هر گونه تعصب و یا نگاه جریانی آیا قیاس ستار هدایتخواه با مهدی روشنفکر قیاسی صحیح و منطقی به نظر می رسد؟؟ هر چند حدس می زنم به سرعت طرفداران روشنفکر احساسی خواهند شد و /جواب خواهند داد. ولی بی فایده است چون سوال منطقی است و جواب منطقی می طلبد. دکتر هدایتخواه بدون شک امروز در سطح کلان کشور و در حوزه های مختلف سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و حتی مذهبی شناخته شده است. دارای ارتباطات گسترده است. سابقه دو دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارد. پشتوانه یک جریان سیاسی و ریشه دار کشوری را به همراه دارد. در مقابل آقای مهدی روشنفکر به جزء حمایت بخش کثیری از آرای قومیتی چه چیز دیگری برای ارائه دارد؟ کدام سابقه و کدام ارتباطات را در گذشته ،حال و حتی آینده دارد؟ تا چه اندازه دارای تحلیل سیاسی و اجتماعی از حوزه انتخابیه،استان و کشور است؟تا کنون به جزء چند نطق انتخاباتی که در ایام انتخابات گذشته که فقط طرفدران ایشان شنونده آن بوده اند(کما اینکه سایر کاندیدا ها هم طرفداران شان شنونده آنها بوده اند) در چه مقطعی و موضوعی اعلام نظر و یا سخن گفته اند؟ تا عیار واقعی ایشان مشخص و محرز گردد.برادران عزیز شک نکنیم که حتی با فرض محال آقای روشنفکر برنده انتخابات باشد ولی شک نکنیم که در همین حالت یعنی پیروزی ایشان بازهم جریان اصولگرا شکست خورده و آن هم شکست سنگین حضور یک فرد بی تجربه وضعیف در یک مسند بزرگ // بنابراین به نظر حقیر بهترین اتفاق و خیرترین حرکت برای اقای مهدی روشنفکر همراهی با آقای هدایتخواه و ورود ایشان به عرصه اجرائی استان در قالب فرماندار،معاون استاندار و یا مدیرکلی نهاد بزرگی مانند آموزش و پرورش و کسب تجربه برای ادامه مسیر در آینده است. اگر هدف الهی باشد ،اگر مقصد خدمت باشد نباید تفاوتی کند که کجا خدمت می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بله جناب سينائي براي جنابعالي وخلقي پور ،حسيني و......هدايت مرد دست نيافتني وبي نظير تاريخ هست ولي برادر براي اغلب مردم محروم بويراحمد/مهدي روشنفكر من طرفدارش نيستم وبه خرسنديان راي دادم ولي به لحاظ انقلابي گري واصالت اصولگرايي قابل قياس با هدايت نيست هدايت معلمي بود سأده كه همين ايل روشنفكر به اينجا رسوندش نه جنابعالي ودور برش
Iran, Islamic Republic of
درست است دوره هدایتخواه تمام شده
شهروند
Romania
اگه هدایتخواه امد در خدمتش هستیم چون مرد مجلسه اگه هم نیامد برای آنکه این قومی گرای باب نشه به آقای زارعی می پیوندم وسلام
Iran, Islamic Republic of
اخه واي كر بابصيرت !!زارعي قوم گراست يا ديگران...اصلا مفهوم قوم گرايي ميدوني برادر
محمودرضا جریده
Iran, Islamic Republic of
ای اهالی رسانه والله به خدا ما که مردم عامی هستیم داریم خطر را حس می کنیم و متجبیم که شما چطور متوجه این خطر نشده اید. اقا ایجاد توهم برای یعضی نکنید. براساس کدام شاخصه و متر و میزانی منتشر می کنید که روشنفکر از احتمالات پیروزی انتخابات آینده هستند. بر اساس کدام برآورد دارید این حرف را در بین عوام وناس منتشر می کنید. والله به خدا این توهم پیروزی در آینده ایجاد مشکل می کند. من اطمینان می دهم در بهترین حالت روشنفکر شاید وضعیتی مساوی با دور گذشته داشته باشد. هیچ اتفاق بزرگی برای افزایش آرای ایشان نیفتاده است. اگر ده نفر به سمت ایشان رفته اند بیست نفر به سمت دیگران رفته اند. بروید بررسی کنید حضور درخشنده پور چه تاثیر منفی برای ایشان داشته است. بروید ببنید طیف زارعی شبانه روزی از هر حربه برای افزایش آرایشان در این حوزه چه استفاده هایی می کنند. بروید ببینید شبانه روز اصلاح طلبان وافراد مطرح آن که تهران نششین هستند با چند نفر از مردم این حوزه تماس تلفنی می گیرند واتمام حجت می کنند. همچنان شانس پیروزی در انتخابات آینده به ترتیب زیر است چه بخواهیم و چه نخواهیم:
1- ستار هدایتخواه
2-غلام محمد زارعی
3- محمدعلی وکیلی
4-مهدی روشنفکر
5- محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش امثال شما جریده رو درمان کنه همه شما رو میشناسن
Iran, Islamic Republic of
برادر جريده سعي كن بين ايل بويراحمد و بيشتر باشي تا متوجه إقبال گسترده به برادر روشنفكر مدعي واستين اصولگرايي صادقانه بشي با حب وبغض شخصي نميشه واقعيات را قلب كرد
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
محمدرضا بهشت
Iran, Islamic Republic of
به جون خوت،روشنفکر تیش مجلس نیبینه/ علت اصلی هم فقط طرفداران و اطرافیان ایشان هستند. که امروز نقش خاله خرسه را برای ایشان بازی می کنند. طرفدارانی که شاید واقعا دوست دارند روشنفکر موفق بشه ولی غافل از این هستند که همه رفتار،کردار،اظهار نظر انها از سوی جامعه و افکار عمومی رصد می شود. و نمی توان در یک حوزه انتخابیه فقط و فقط با تکیه بر آرای قومیتی موفق بود. پس باید اعتماد افکار عمومی را جذب کرد. اعتمادی که از سوی دوستان ایشان نه تنها جذب نمی شود بلکه به شدت و حدت هر چه تمام تر در حال فرو ریختن است. مخلص کلام طرفداران روشنفکر نباید از ایجاد موج ترس از پیروزی روشنفکر ،خوشحال باشند چون به طور حتم این موج تبعاتی بعدی بسیار سنگینی برای ایشان خواهد داشت. امروز در فضای مجازی،مراودات مردمی و... بسیار بسیار می شنویم که مردم می گویند نباید روشنفکر نماینده بشه ،چون اگر نماینده شد طرفداران اش دمار از روزگار همه در می آورند. در فضای مجازی می بینیم که وضعیت مادوان و حضور طرفداران روشنفکر در شورای این شهر را چگونه تحلیل می کنند. و مردم سایر طوایف و مناطق به شدت از نوع رفتار بعضی از طرفدران آقای روشنفکر بیمناک هستند و برای محافظت از خودشان احتمال یک اجماع بزرگ وجود دارد. پس روشنفکر اگر واقعا به دنبال نمایندگی مردم حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا است باید به شدت و سرعت از پوسته قومیتی خارج و برای دیگران ایجاد آرامش کند. نه اینکه هر مخالفتی را با بدترین ادبیات و سخیف ترین تهیدیدات و نشان دادن چنگ و دندان خاموش کرد. هیچکس تا به امروز با تهدید و درگیری و خشنونت به یک جایگاه انتخابی آن هم در یک جامعه عشیره ای متکثر نرسیده است.
از ما گفتن و از بعضی دوستان نشنیدن و نیشخند زدن
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیزبیشتر مطالعه کن این همه اطلاعات غلط وبی پایه را کجا بهتون دیکته کردند،یه خواهش دارم برو بیشتر تحقیق کن دکتر روشنفکر وطرفدارانش رابهتربشناس.
Iran, Islamic Republic of
نه برادر،تحليلت مغزضانه وبا تعصب همراه بود جريان نواصولگرا وحامي ارزش هاي اصيل انقلابي حاميان وليدرهاي إشرافي وپيرامون ايشون نيست ايا خلقي پور،پيشوا،حسيني و....اينها از درد ورنج مردم محروم بويراحمد چيزي ميفهمند؟؟انها هدايت خواه فقط براي منافع فردي وقومي خود ميخواهند وهمين باعث انشقاق انهاست ما جوانان اصولگرا به تبعيت از جوانگرابي رهبري علم مبارزه با مفسدان وسوء استفاده كنندگان از نام ونشان اصولگرايي را بردوش گرفتيم وقطعا نامزد ما از خانواده شهدا وازجنس مردم محروم خواهد بود....نه حاصل وخروجي اصولگراها
Iran, Islamic Republic of
چرا این همه از دکتر هدایتخواه میترسید.
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه!!!!!!!صندوقها نشون دادن در زادگاه ایشون دیگر کاندیدا اصلا رایی نداشتن.
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه رقیبانش ول کرده چسبیده به روشنفکر
اگاه
Iran, Islamic Republic of
شما که مرتب از شروط حرف میزنین یه بار هم از هدایتخواه بخواین این شروط رو بگن کدوم شرط بخدا شرطشون فقط کناره گیری روشنفکرهس
سیاس
Iran, Islamic Republic of
شما مثلا مقاله سیاسی نوشتین و تحلیل کردین یا قصد تخریب روشنفکر رو دارین یا از الفبای سیاست چیزی نمی دونین چطور بدون هیچ شرطی گزینه معرفی میکنن اونم برادر روشنفکر(فرخیانی)اما نوبت به روشنفکر که می رسه میگن روشنفکر شروط رونپذیرفت
مردم
Iran, Islamic Republic of
کبنا عزیز من غیر بومی هستم سال ۹۴ انتخابات گذشته هر انسان بی غرضی که گذرش به ستادها افتاد اینو به خوبی درک کرد که اقای روشنفکر انصافا مردمی بود .من خودم اون روز که عامه مردمو که درد و رنج از چهرشون میباریدو دیدم و اشک از چشمام سرازیر شد
Iran, Islamic Republic of
چهره توانمند این دوره اصولگرایان دکتر خلقی پور هست که بیشترین احتمال قبولی را دارد.
برنامه ریزی دقیق،سبقه مدیریتی قوی ومنعطف و نرم خویی از فاکتورهای برجسته ایشان هست.
مشکل ما اینه که فقط سعی میکنیم یک نفر رو به جایگاهی برسونیم و دنبال این نیستیم که توانمندی اون شخص رو بسنجیم و در آخر پشیمانی بهمراه خواهد داشت!
مثل همین دو دور گذشته مجلس و دولت!!!
اطرافیان آقای روشنفکر هم بر همین باور هستند و فاکتورهای یک نماینده موفق رو نادیده گرفته اند و صرفا بر مبنای فامیلی و طایفه گرایی تصمیم به این اقدام گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
چهره توانمند این دوره اصولگرایان دکتر خلقی پور هست که بیشترین احتمال قبولی را دارد.
برنامه ریزی دقیق،سبقه مدیریتی قوی ومنعطف و نرم خویی از فاکتورهای برجسته ایشان هست.
مشکل ما اینه که فقط سعی میکنیم یک نفر رو به جایگاهی برسونیم و دنبال این نیستیم که توانمندی اون شخص رو بسنجیم و در آخر پشیمانی بهمراه خواهد داشت!
مثل همین دو دور گذشته مجلس و دولت!!!
اطرافیان آقای روشنفکر هم بر همین باور هستند و فاکتورهای یک نماینده موفق رو نادیده گرفته اند و صرفا بر مبنای فامیلی و طایفه گرایی تصمیم به این اقدام گرفته اند
Romania
اطرافیان آقای روشنفکر جریانی دارند به اسم ندای وحدت که فراگیر شده است ودیگر مرز جغرافیایی نمی شناسد و از شهرستان بویراحمد ودنا عبور کرده ودر استان فعالیت دارد و تمام مردم استان را به وحدت برای عبور از محرومیت فراخوان زده است پس این گفته شما را می توان رد کرد
مدعی عزت بویراحمد هستنید دراستان پس شما به دنبال تقسیم بندی جغرافیایی در استان برای رسیدن به مقصود های خود که پست های سیاسی ودیدشدن است هستید
دوست ندارم به مقایسه دکتر روشنفکر با خلقی پور بپردازم شما گفتید توانایی دکتر روشنفکر کم است وخقلی پور فوران توانایی دارد دوست دارم به شاخص های زیر توجه کنید
ا .دکتر روشنفکر در سوابق اجرایی نه تنها از ایشان بلکه از خیلی ها جلوتر است
۲.دکتر روشنفکر درمرتبه تحصیلات چیزی نه تنها از ایشان بلکه از خیلی هااز شما ها پیشی گرفته
۳ .در مرتبه های دینی ومذهبی واعتقادی که به اصل تعهد برمیگردد هم ما قاضی قضات نیستیم مثل شما که خط کش برداریم و خط کشی کنیم
در پایان از توانایی دکتر روشنفکر همین بس که شما ها را به واکنش وا داشته است فراموش نکن هنر می خواهد
Iran, Islamic Republic of
کاش یه بار ازاین شروط نام میبردین چه شرطی انگار تاریخ دوباره تکرار میشه عده ای که خودشونو نایب بر حق میدونن فکر میکنن دروغ برای رسیدن به هدفشون برا اونا گناه نیس.
Iran, Islamic Republic of
باز هم تخریب روشنفکر
زهی خیال باطل
Iran, Islamic Republic of
رخ مرد را تیره دارد دروغ بلندیش هرگز نگیرد فروغ

انسان بر اثر دروغگوئی، نه تنها اعتماد به نفس خود را از دست می دهد، بلکه اعتماد عمومی نیز از او سلب شده و جایگاه اجتماعی اش متزلزل می گردد.

بَرِ کذب هرگاه گردد بسی ازاو راست باور ندارد کسی
یامهدی
میعاد
Romania
اقای هدایت خواه میخاد فریضه الهی رو انجام بده مگه نمیدونید😂😂😂
رضا
Iran, Islamic Republic of
جلسه روز سه شنبه با شکست مواجه شد متوسل شدن به این مقاله
Iran, Islamic Republic of
 را پیشه کن کاندر جهان

نیست الا راستی عزم الرجال

 

راستی در کار برتر حیلت است

راستی کن تا نبایدت احتیال

 

چون فرود آمد به جایی راستی

رخت بربندد از آنجا افتعال

یامهدی
Romania
تحلیل انتخابات بویر احمد ودنا در حالت های مختلف
تذکر : البته این تحلیل بدونه در نظر گرفتن تایید وردصلاحیت ها و باتوجه به شرایط تا این تاریخ ۸۹/۷/۱۷می باشد
۱.اگر جریان اصولگرای قبول به پذیرش هر کدام از گزینه های دکتر هدایتخواه، دکتر روشنفکربه عنوان گزینه نهایی کند که باتوجه به ورود آقایان بهرامی و زارع و احتمالا" ایزدپناه پیروزی با گزینه خروجی هدایتخواه و روشنفکر است
۲ . اگر جریان اصولگرای به توافق نرسد و هر دو گزینه دکتر هدایتخواه و دکتر روشنفکر هم زمان پا به عرصه رقابت بگذارند و در آن طرف اصلاح طلبان با سه کاندید زارع و بهرامی و خروجی اصلاح طلبان به صحنه آید با توجه به نماینده بودن آقای زارع و تقسیم آرا و در این طرف طولانی شدن حضور هدایتخواه وپیوستن تعداد زیادی از نیروهایش به روشنفکر ،دو قطبی با اختلاف آرای نزدیک کاندید ها روشنفکر و وزارع رخ می دهد
۳ .اگر جریان اصولگرای با کاندیدی به غیر از هدایتخواه واردعرصه انتخابات شود و با توجه به حضور قطعی روشنفکر ، چون هرشخص باید خودش دارای پایگاه رای باشد تا جریان هم تعدادی رای به آرای او اضافه کند تا بتواند رقابت کند و در حال حاضر جریان اصولگرا به غیر از هدایتخواه و روشنفکر فاقد آن نیرو است اکثر اصولگراها سمت روشنفکر که دارای آرای بیشتر است می آید و در طرف دیگر اگر خروجی جریان اصلاح طب بهرامی شود چون خود داری پایگاه رای می باشد و اصلاحات طلبان نگران از عملکرد زارع هم به سمت ایشان می آید و در صورتی که حضور آقای زارع هم قطعی است دو قطبی بهرامی روشنفکر رخ می دهد
۴ در آن طرف اگر اصلاحطلبان با گزینه جدید به غیر از بهرامی وزارع وارد عرصه انتخابات شوند وآن کاندید ایز پناه باشد که باز زارع فردی است که با گزینه ای از طرف مقابل (روشنفکر و...) رقابت می کند ولی اگر وکیلی خروجی جریان شود با توجه به فن سخنوری و مطبوعاتی بودن ایشان و ...می توان به رقابت خوبی با گزینه طرف مقابل بپردازد
Iran, Islamic Republic of
انشاله هدایتخواه می آید وپیروز هم میشود
D.h
Romania
اینقد ضد و نقیض گفتن دیگه حوصله ندارم بخونم
Iran, Islamic Republic of
شما فرخان را انتخاب نمودید حالا که به اشتباه پی بردیدروشنفکر را مقصر می دانید مردم فهم دارن کبک گونه فکر نکنید
Iran, Islamic Republic of
حکایت امروز اصولگراها کاش کینه و عداوت با روشنفکر رو کنار می گذاشتن
از امام علي (ع) نقل شده فرمود: سه گاو نر بزرگ كه يكي سياه و ديگري سفيد و سومي سرخ رنگ بود، در علفزاري با هم با كمال اتحاد مي چريدند، در آن علفزار شيري وجود داشت كه هرگز قادر نبود به آن سه گاو آسيبي برساند، تا اينكه شير نقشه ايجاد تفرقه بين آنها را كشيد، نخست به گاو سياه و سرخ گفت: كسي نمي تواند از حال ما در اين علفزار خرم مطلع شود مگر از ناحيه گاو سفيد، زيرا سفيدي رنگ او از دور پيدا است، ولي رنگ من مانند رنگ شما تيره و پنهان است، و اگر بگذاريد به او حمله كنم و او را بخورم، پس از او اين علفزار براي ما سه موجود باقي مي ماند.
گاو سياه و سرخ، نصيحت شير را پذيرفتند، و شير به گاو سفيد حمله كرد و او را دريد و خورد.
چند روز ديگر كه شير گرسنه شده بود، محرمانه به گاوسرخ گفت: رنگ من و تو همسان است، بگذارگاو سياه را بخورم و اين سرزمين پر علف براي من و تو همرنگ هستيم باقي بماند.
گاو سرخ اغفال شد و اجازه داد، شير در فرصت مناسبي به گاو سياه حمله كرد و او را دريد و خورد.
پس از چند روزي با كمال صراحت به گاو سرخ گفت: تو را نيز خواهم خورد، روز موعود فرا رسيد، شير به گاو سرخ گفت: حتما تو را مي درم و مي خورم، گاو سرخ گفت: به من مهلت بده تا سخني را سه بار بلند بگويم بعد مرا بخور، شير به او مهلت داد.
گاو سرخ فرياد زد: آهاي چرندگان! از خواب غفلت بيدار شويد من در همان روز كه گاو سفيد خورده شد، خورده شدم.
يعني همان هنگام كه بر اثر هواپرستي و غفلت، بين ما ايجاد تفرقه شد، سنگ زيرين سقوط ما پايه گذاري گرديد، و امروز دشمن از آن استفاده كرد و ضربه نهائي خود را بر من وارد ساخت.
بر نتابم يك تنه با سه نفر پس ببرمشان نخست از يكديگر
هر يكي را زان دگر تنها كنم چونكه تنها شد زبانش بر كنم
Iran, Islamic Republic of
یامهدی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیس بگه چکار روشنفکر دارین همش پای اونو وسط میکشین
اگر فقط هدفتون تخریب ایشون نیس
محبتی
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه در حد این چیزا نیست
عده ای دور یه خود برتر بین جمع شدند .
اصولگرایی را به انحصار خودشون در آوردن و انسانهای بزرگی مثل حاج دهراب پور رو به حاشیه بردن
ااا
Iran, Islamic Republic of
بله حتما شما در حد اینا هستید و حتما شما با۹۰ هزار رای به مجلس رفتید
کریم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر وهدایت خواه یکی از آنها باید ایثار کند
کریم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر وهدایت خواه یکی از آنها باید ایثار کند
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه قطعا پیروز است
لوداب
Iran, Islamic Republic of
در جواب سید رضا توکل باید بگم شما دیگه /هستی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آدم خندش میگیره بگه نماینده مون //!!
مدیر مدرسه هم برای ایشون پست سنگینیه!!
چه دنیایی شده!!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه به تاریخ پیوست
جواد
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه به تاریخ پیوست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1