کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به مطلب «بی قانونی به چه کسی ختم می‌شود»؛

در دانشگاه علوم پزشكي کهگیلویه و بویراحمد چه مي گذرد؟

16 مهر 1398 ساعت 20:58

احداث مركز جامع سلامت همواره خواست و مطالبه عمومي مردم منطقه خير آباد از مسئولين استاني و شهرستاني و نمايندگان ادوار مختلف مجلس به دليل دوري و بعد مسافت منطقه خير آباد از شهرستان گچساران بوده كه به لطف الهي و پيگيري هاي صورت گرفته در سال 95 احداث اين مركز سلامت در منطقه خير آباد به تصويب رسيد


دهیاران و شورای اسلامی روستاهای خیرآباد علیا شهرستان کچساران با ارسال جوابیه به مطلبی  که در خصوص احداث مرکز بهداشتی و درمانی خیرآباد با عنوان «بی قانونی به چه کسی ختم می‌شود؟/گچساران به دوره قبل از زکریای رازی رسیده است؟»[کلیک کنید] واکنش تندی نشان داده‌اند.
به گزارش کبنانیوز، متن ارسالی به شرح زیر است؛
به نام خدا
احداث مركز جامع سلامت همواره خواست و مطالبه عمومي مردم منطقه خير آباد از مسئولين استاني و شهرستاني و نمايندگان ادوار مختلف مجلس به دليل دوري و بعد مسافت منطقه خير آباد از شهرستان گچساران بوده كه به لطف الهي و پيگيري هاي  صورت گرفته در سال 95 احداث اين مركز سلامت در منطقه خير آباد به تصويب رسيد.
«منطقه خیرآباد علیا به دلیل تراکم جمعیتی بیشتر و مرکزیت دارای اولویت است.»
منطقه خير آباد عليا شامل چهار روستاي پادوك، ده خليفه، ده ناصر و روستاي مردان معصوم با جمعيت 1534 نفر مي باشد.
ازآن سو منطقه خيرآباد سفلي شامل چهار روستاي ده جليل، كل سيف الله، اشكفت شيري و آبرزي مي باشد با جمعيت 1164 نفر.
كل مسافت منطقه خير آباد از منتهي اليه بالاترين نقطه آن، روستاي پادوك تا منتهي اليه پايين ترين نقطه آن، روستاي اشكفت شيري تقريبباً 20 كيلومتر مي باشد كه حد وسط آن (كيلومتر10) در منطقه خير آباد عليا و روستاي حاج ناصر واقع مي شود كه اتفاقاً پر تراكم ترين ناحيه جمعيتي خير آباد هم محسوب مي شود.
مطابق توضيحات ارائه شده در خصوص تراكم جمعيتي و مركزيت، منطقه خيرآباد عليا داراي اولويت براي ساخت مركز جامع سلامت مي باشد و از سال 95 تا دو ماه پيش همواره تأكيد عاليترين مسئولين شهرستان بر ساخت مركز سلامت در منطقه خيرآبادعليا بوده است.
«گزارش کارشناسی بهداشت و علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد حاوی آمار دقیقی نیست.»
استناد اهالي محترم خيرآباد سفلي(ده جليل) براي داشتن اولويت جهت احداث درمانگاه در آن منطقه به گزارش كارشناسي دانشگاه علوم پزشكي استان بر مي گردد كه اين گزارش در كمال حيرت حاوي مطالب كذب، آمار غلط و به دور از واقعيت است. دراين گزارش منطقه خيرآباد عليا صعب العبور خوانده شده است كه اين مسئله انسان را دچار شگفتي مي كند. اين گزارش آمار جمعتي خيرآباد سفلي را بسيار بييشتر از واقعيت و بالغ بر2000 نفر ذكر كرده است و آمار جمعيتي خير آباد عليا را بسيار پايين تر از آمار واقعي وكمتر از 1000 نفر ارائه داده است و آمار جمعتي روستاي پادوك توسط اين كارشناسان لحاظ نشده است!؟
به راستي در دانشگاه علوم پزشكي  استان چه مي گذرد؟ چه كسي پاسخگوي اين حجم از مطالب  نادرست و خيانت در امانت است؟
با كمي تحقيق و كنكاش ريشه اين گزارش كارشناسي تأسف بار علوم پزشكي  استان را مي توان در اعمال نفوذ ناشي از نگاه قوميتي دانست كه مسئوليت آن بر دوش بخشدار مركزي گچسارن و برخي از مسئولين دانشگاه علوم پزشكي و بهداشت استان است.
بايد صحبت دكتر تاجگردون را با طلا نوشت كه به بخشدار گرفته بود "اگر از كارهاي روستاي خودت فارغ شدي يه نگاهي هم به دور و بر و اطرافت هم بينداز"
در تخلفي  ديگر شوراي  روستاي ده جليل خود را به عنوان نماينده همه روستاهاي منطقه خيرآباد به علوم پزشكي و بهداشت استان معرفي كرده است و كليه مكاتبات و نامه نگاري‌ها را به نام همه اهالي منطقه خيرآباد و به كام روستاي ده جليل به مسئولين ارائه داده است.
«اظهار نظر آقای خوانپایه با علم به آمار واقعی و جمیع شرایط بوده است؟»
جناب آقاي خوانپايه فرماندار محترم شهرستان گچساران با علم به آمار واقعي جمعيتي و بحث مركزيت و اگاهي از تخلفات صورت گرفته و مطالب نادرست و خلاف واقعيت ذكر شده درگزارش‌كارشناسي دانشگاه علوم پزشكي استان و سنجيدن جميع شرايط، 4 روستاي خيرآباد عليا را جهت احداث مركز سلامت مستحق تر مي داند.
كارشناسان بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي استان كه مردم منطقه‌ي خيرآباد عليا ديگر آنها را امين خود نمي دانند پس از اعتراضات و تجمعات مردمي و مشخص شدن آمارهاي ساختگي و مطالب كذب درگزارششان اين بار بحث عدم وجود مسير باطله را پيش كشيده‌اند و اصرار دارند كه مركز سلامت در كنار امامزاده قطب الدين احداث گردد و به طور كلي دو شاخص و معيار مهم تراكم جمعيتي و مركزيت را ناديده مي گيرند.
در مورد شاخص «عدم وجود مسير باطله» با يك مثال مسئله را مشخص مي كنيم.طبق نظر اين كارشناسان مركز جامع سلامت منطقه ليشتر با در نظر گرفتن عدم وجود مسير باطله در منطقه اي ميان روستاهاي سعات آباد وسادات بايد احداث مي شد در حالي كه اين مركز در روستاي مظفر آباد كه شامل بحث مركزيت و تراكم جمعيتي بيشتر است احداث شده است.اهالي منطقه خير آباد عليا خواهان اعمال قانون هستند و از مسئولين زيربط خواستار رسيدگي به تخلفات صورت گرفته در اين خصوص هستند.
 
توضيح: آمار ارائه شده در سامانه يكپارچه بهداشت قابل رؤيت است.


کد مطلب: 413695

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413695/دانشگاه-علوم-پزشكي-کهگیلویه-بویراحمد-مي-گذرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1