تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۱۳۶۸۸
میرمحمد صادقی؛

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بیش از طولانی شده است

۰
لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بیش از طولانی شده است
کبنا ؛رییس کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه بیش از حد طولانی شده و چند مسئله باعث این موضوع شده است.
 میرمحمد صادقی در نشست تخصصی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت؛ فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان اینکه امروز مقوله خشونت مقوله مهمی در سطح جهان است و تلاش می‌شود به هر نحوی از ارتکاب خشونت جلوگیری شود، گفت: اگر خشونت در جامعه وجود داشته باشد میتواند منتهی به نقض صلح شود و صلح به عنوان هدف مهم میان تمدن‌ها و ادیان باید مورد حمایت قرار گیرد.
میرمحمد صادقی با بیان اینکه لایحه موضوع بحث صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت سابقه طولانی تری دارد از آنچه امروز مطرح است، گفت: این لایجه در زمان آیت‌الله آملی‌لاریجانی در دستگاه قضایی مطرح بود، رئیس مجلس تاکید داشت این لایجه زودتر به مجلس برود. نهایتا به قدری طول کشید به این رسید که نمایندگان طرحی را ارائه دهند و براساس آن طرح، این کار متوقف نشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر این لایحه به دولت ارائه شده و مجلس منتظر است بعد از تقدیم لایحه به مجلس سریعا مراحل نهایی شدن را طی کند.
صادقی معتقد است: این لایحه بیش از حد طولانی شده و چند مسئله باعث این موضوع شده است. مواردی در این لایحه ذکر شده است که به نظر شأن آیین‌نامه ای دارد و شأن قانون ندارد. اینکه انواع و اقسام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را در فصلی ذکر کنیم. در این لایحه از سازمان صدا و سیما، وزارتخانه‌ها، آموزش و پرورش و ... ذکر شده‌ و برای هر کدام بندهای مختلفی از یک ماده وظایفی نوشته شده است. درحالیکه به نظر می‌توانست مباحث کلی مطرح شود. به نظر این حد ضرورتی نداشت و می‌توانست بسیار خلاصه‌تر باشد.
وی با بیان اینکه در فصل چهارم درباره مجازات‌ها و جرائم اشکالات جدی دارد، گفت: مواردی تکرار آن چیزی است که در قوانین مجازات اسلامی است و نیاز به تکرار آنها نداریم.
وی در بخش دیگری ادامه داد: برخی از آنها همانند مواردی است که در قانون مجازات اسلامی ذکر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1