تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۴۱۳۵۶۴
در شیراز برگزار می‌شود

اعلام برنامه‌های یاد روز حافظ

۰
اعلام برنامه‌های یاد روز حافظ
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برنامه‌های یاد روز از ۱۸ مهر با افتتاح نمایشگاه نگارگری در محل تالار حافظ، آغاز خواهد شد.
صابر سهرابی افزود: ویژه‌برنامه یاد روز حافظ شامگاه جمعه ۱۹ مهر در محل آرامگاه حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این مراسم استاندار فارس، نماینده ولی‌فقیه در فارس، شماری از هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و ادیبان حضور دارند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همزمانی یاد روز حافظ با ایام اربعین حسینی، گفت: تلاش شده است که تمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده متناسب با این ایام باشد.
سهرابی افزود: به دستور استاندار فارس از هفت سفیر برای شرکت در مراسم یاد روز حافظ دعوت‌شده که هنوز پاسخی دریافت نکردیم.
وی بابیان اینکه بیستم مهر با حضور فرهنگوران مقبره حافظ گل‌باران می‌شود، ادامه داد: رونمایی از کتاب، برپایی نمایشگاه خوشنویسی، ویژه‌برنامه‌های دانش‌آموزی و اجرای برنامه‌هایی همزمان در ۲۹ شهرستان استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود.
کاوس حسن‌لی رئیس مرکز حافظ‌شناسی گفت: برنامه‌های علمی یاد روز حافظ، بیستم مهر با حضور حافظ‌پژوهان، ادیبان و اندیشمندانی در قالب دو برنامه صبح و عصر، برگزار می‌شود.
وی افزود: علاوه بر سخنرانی‌های علمی که با موضوع حافظ و انسان است، رونمایی از یک مجموعه‌ای یازده‌جلدی و معرفی کتاب سال حافظ را خواهیم داشت که نام این آثار در هنگام رونمایی اعلام خواهد شد.
حسن‌لی بابیان اینکه امسال نشان علمی حافظ‌شناسی به کسی اعطا نمی‌شود، گفت: در ۲۰ سال گذشته تنها به ۵ نفر این نشان فاخر علمی اعطاشده و قرار نیست که هرسال این برنامه انجام شود، اعطای این نشان تابع شرایط و شاخص‌هایی خاص است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1