تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۴۱۳۵۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

دست تاجگردون روی ویلاها / هاشمی‌پور: پروژه‌های پیر را تعیین تکلیف کنید / زارعی: به بهانه سد 16 روستا نابود می‌‍شود

۲
۰
حرف سه نماینده مجلس کهگیلویه و بویراحمد با وزیر نیرو
کبنا ؛نشست بررسی مسائل صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو در سالن ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (شنبه 13 مهر ماه 98) نشست بررسی مسائل صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو برگزار شد.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در این نشست گفت: همه مردم و مسئولان استان همصدا هستند تا سد مارون 3 ساخته نشود.
«زارعی» با اشاره به مشکلی که در منطقه محروم و کم برخوردار سادات محمودی شهرستان دنا پیش آمده است، افزود: به بهانه ساخت سد مارون 3 و تنها برای تولید 400مگاوات برق تعداد 16 روستا با 5 هزار نفر جمعیت زیر آب می رود.
وی اظهارکرد: در این بین تعداد سه روستا مسیر ارتباطی آن ها با همه جا قطع می شود و تنها راه ارتباطی آنها هوایی خواهد بود، 1400هکتار جنگل و بیش از 6هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات نیز از بین می رود که اجرای این سد موجب نگرانی مردم منطقه و مسئولان استان نیز نسبت به اجرای این سد معترض هستند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف واحد همه مسئولان استانی برای جلوگیری از اجرای این سد خاطرنشان کرد: همگی معترض ساخت این سد هستند بنابراین از اجرای این جلوگیری شود تا به مردم منطقه خسارت وارد نشود.
زارعی با اشاره به وضعیت ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد بیان کرد: سد تنگ سرخ تنها سد در بالادست استان است و آینده شهر یاسوج وابسته به آب این سد است که به دلیل کم کاری پیمانکار قبلی آن خلع ید شد و اکنون پیمانکار جدید در حال کار است امیدواریم که وزیر نیرو توجه ویژه ای برای ساخت این سد داشته باشد.

تعیین تکلیف پروژه‌های پیر آب و برق در کهگیلویه

عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده  نیز در این نشست خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های پیر حوزه صنعت آب و برق در کهگیلویه بعد از گذشت سال‌ها شد.
هاشمی‌پور گفت: پروژه آبرسانی به بیش از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی دهدشت غربی بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه مردم سال‌ها منتظر بهره برداری از این پروژه مانده‌اند، افزود: ضروری است یک خط لوله از این پروژه را به دشت سوق و چنگلوا برسانند تا مردم بیش از این منتظر نمانند.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تسریع در روند اجرایی آبرسانی به ۴ شهر و آبرسانی به لیکک و روستاهای مسیر شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون این پروژه با قدرت در حال انجام بوده اما تکمیل و بهره برداری از آن در کمترین زمان ممکن نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.
هاشمی پور با اشاره به اینکه سد آبریز امید را در مردم زنده‌تر کرده است، تصریح کرد: ما در بین النهرین قرار داریم به گونه‌ای که دهدشت و چرام بین دو رودخانه خیرآباد و مارون قرار دارند اما زمین‌های آنان تشنه هستند.
وی با بیان اینکه احداث نیروگاه ۷۵۰مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت نیاز به کمک و مساعدت وزیر نیرو دارد، عنوان کرد: ایستگاه برق برای چاروسا و دیشموک نیاز داریم که امیدواریم در این زمینه مسئولان و متولیان امر بخصوص وزیر نیرو چاره اندیشی کنند تا نگرانی مردم برطرف شود.

به فکر مردمی باشید که استفاده از سد کوثر را در پایین دست می‌بینند

غلام رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیز گفت: به فکر مردمی باشید که دریاچه سد کوثر و استفاده از آن را در پایین دست می‌بینند.
«تاجگردون» با حضور وزیر نیرو افزود: برخی مناطق و روستاهای شهرستان گچساران در بالا دست سد کوثر در حالی که زمین‌هایشان خشک مانده اما در پایین دست عده‌ای از این آب برای باغ‌شهرها و ویلاباغ‌ها استفاده می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه با تخصیص عادلانه آب سد کوثر به مناطق بالادست بدون شک مردم دیگر احساس تبعیض نمی‌کنند، اظهارکرد: در صورت تدبیر وزارت نیرو برای روستاهای بالا دست تا 50 سال آینده مشکلی نداریم.
همچنین حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به این استان دارد، گفت: 70 پروژه در بخش صنعت آب و برق با اعتباری بالغ ‌بر 8 هزار و 324 در دست اجراست.
وی خواستار اختصاص اعتبار لازم برای آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: برای رفع مشکلات موجود سد چم شیر و پرداخت مطالبات کارگران تدبیری اندیشیده شود.
کلانتری نگاه ویژه وزارت نیرو برای تسریع در روند پروژه‌های مختلف از جمله سیکل ترکیبی دهدشت و سد آبریز را ضروری عنوان و بیان کرد: وزیر نیرو قول دادند یک نفر از استان در هیئت مدیره برق منطقه‌ای خوزستان با هدف دفاع از حقوق برق منطقه‌ای حضور داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پ
Iran, Islamic Republic of
همه تون برای انتخابات تلاش میکنید
میثم
Iran, Islamic Republic of
استاندار چرا مدیر عامل کارخانه فولاد را زیر سوال نمی برد که یک ماه کارخانه تعطیل شده و هیچ کس جوابگو نیست
کبنا خبری در این خصوص درج کنید
بازهم خانواده باقری کارخانه را تعطیل کردن
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1