کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد

ضرورت مراقبت‌های بهداشتی از زائران اربعین حسینی

11 مهر 1398 ساعت 11:33

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر ضرورت مراقبت‌های بهداشتی همزمان از زائران اربعین حسینی که از کشور خارج می‌شوند و همچنین هنگام ورود به کشور، تاکید کرد.


معاون بهداشت وزارت بهداشت بر ضرورت مراقبت‌های بهداشتی همزمان از زائران اربعین حسینی که از کشور خارج می‌شوند و همچنین هنگام ورود به کشور، تاکید کرد.
 دکتر علیرضا رییسی در نشست هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در این منطقه عمدتاً میزبان زائرین عبوری خارجی هستیم که با گذر از ایران می خواهند به عراق بروند. لذا وظیفه داریم بهترین و دقیق‌ترین خدمات را به این عزیزان ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه به شیعیان هر نقطه دنیا که می‌خواهند از مسیر ایران عبور کنند و به خیل عاشقان اباعبدالله در اربعین بپیوندند خدمات ارائه می دهیم، تصریح کرد: این وظیفه خطیری است که باید در کمال احترام، آرامش و دقت در خدمت این عزیزان باشیم. بنابراین داشتن آمادگی کامل برای راهپیمایی اربعین بسیار مهم است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: همکاران ما در این منطقه، سال گذشته افتخارات زیادی کسب کردند و کمترین مشکل از نظر بیماری‌ها در این مرز وجود داشت. خدمت رسانی به موقع و با دقت حتما نیاز به امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دارد، اما اضافه بودن هرکدام از این‌ها باعث مشکل می‌شود. از این امکانات باید به اندازه و به جا استفاده شود تا بتوانیم بهترین بهره‌وری را از آن داشته باشیم.
رییسی گفت: یکی از وظایف اصلی ما در مراسم اربعین حسینی در حوزه بهداشت مراقبت از زائرانی است که هم خارج و هم وارد کشور می‌شوند. خوشبختانه با مراقبت سندرومی که در اختیار دارید خیلی سریع می توانید وارد عمل شوید. همچنین وجود اورژانس، بیمارستان‌های صحرایی و بقیه ارگان‌ها که حضور دارند به شما کمک می‌کند.
وی بیان داشت: در رابطه با موکب‌ها قطعا هماهنگی‌های لازم انجام شده است چون موکب‌ها شناسایی شده و کد دارند. هر کسی در خدمت رسانی به زائرین حضور دارد از لحاظ معنوی فوق‌العاده با ارزش است. بنابراین نباید با برخوردمان به عنوان رعایت بهداشت آنها را دلسرد کنیم. البته باید هشدارهای بهداشتی را داد و استانداردها را رعایت کرد. البته برای ارائه خدمات بهتر، سه گروه باید آموزش دیده باشند؛ اول کارگزاران بهداشتی، دوم زائران و سوم موکب‌ها که می‌خواهند خدمت رسانی کنند.
بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آمادگی ما باید زمان بازگشت زائران، بیشتر باشد. بنابراین باید تیم‌های خدمت را تقویت کنیم و زنجیره ارائه خدمت را از قبل به دقت تعریف کنیم و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تخت‌های بیمارستانی را برای مشکلات احتمالی، آماده در اختیار داشته باشیم.
در این نشست رییس و معاونین دانشکده علوم پزشکی آبادان آخرین اقدامات برای برگزاری باشکوه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را ارائه کردند.


کد مطلب: 413428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413428/ضرورت-مراقبت-های-بهداشتی-زائران-اربعین-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1