تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۱۲۶۵۹

آیا وحدت اصولگرایان شکست خورد؟/تیترهای زرد و هدف دار برای انشقاق اصولگرایان‌گچساران و باشت/ اپیدمی خودبزرگ بینی

۴
۰
آیا وحدت اصولگرایان شکست خورد؟/تیترهای زرد و هدف دار برای انشقاق اصولگرایان‌گچساران و باشت/ اپیدمی خودبزرگ بینی
کبنا ؛
دومین نشست اصولگرایان شهرستان های گچساران و باشت شامگاه چهارشنبه (20  شهریور ماه 98) برگزار شد. آنطوری که علیمراد جعفری یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفته بود، زارعت کیش، سید قدرت بیعت اصل و سید قدرت حسینی پور حضور نداشتند.
محتویاتی که از جلسه شب گذشته اصولگرایان در رسانه ها منتشر شد  تا بعضی رسانه ها و افراد نزدیک به تاجگردون نماینده فعلی گچساران و باشت سعی کردند با تیترهای زرد این جلسه بیشتر به حاشیه ببرند و به نوعی بین نیروهای اصولگرایان اختلاف شدیدی را به جامعه انتقال دهند.
صحبت های شتاب زده علیمراد جعفری با رسانه ها که گفته است «دیگر در این نشست‌ها شرکت نمی‌کند نه خود و نه همراهانش» نشست را به حاشیه برد، در حالی که وی می توانست یکی از عاملان اتحاد این جریان باشد.
جعفری گفته است؛
جعفری بی صداقتی را دلیل این تصمیم خود عنوان کرد و گفت: «در نشست شب گذشته آقایان سرهنگ سیدقدرت‌الله بیعت‌اصل و دکترزراعت‌کیش به نشانه اعتراض شرکت نکردند و آقای سیدقدرت‌الله حسینی نیز حضور نداشت.»
جعفری افزود که فضای درون نشست شب گذشته با فضای بیرون آن کاملا متفاوت بود، و آنها به ما دروغ گفتند و قصد دور زدن ما را داشتند.
این چهره سیاسی گچساران و باشت تاکید کرد: «مشخص شد که آقایان به آنچه خود می‌گویند نیز اعتقاد ندارند او تاکید کرد که دیگر در چنین جلساتی شرکت نخواهد کرد. مطالبی که در جلسه گذشت و مطالبی که ما صادقانه در طبق اخلاص گذاشتیم با آنچه در بیرون از جلسه خط دهی شده بود مخالف هم بودند و از اول این جریانات هم بارها گفته بودم هر جا صداقت و یکرنگی و صدق و صفا باشد ما هستیم. هرجا بوی دورنگی و دورزدن و کلک و نارو باشد ما نبوده و نیستیم. تماس های هدایت شونده و جهت دهی یکسویه و یکطرفه معلوم شد. همه چی دست در دست هم داده تا بعضی الان حذف بشوند و بعضی بعدا اما با حیله و تزویر نه از روی صداقت و یا عقلانیت.»
یدالله مرادی فعال سیاسی گچساران نیز در مطلبی نوشت «با الهام و تمسک به ارواح مقدسه شهدای کربلا و بخصوص سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، دومین جلسه همدلی و وحدت و هماهنگی شورای راهبردی نیروهای ارزشی و انقلابی در محیطی آکنده از صفا و صمیمیت روز چهارشنبه ۱۹ شهریور تشکیل شد.
 با اتفاق نظر و احترام متقابل ایده‌ها و نقطه نظرات جهت تداوم حرکت موفقیت آمیز جلسه اول که در ۲۲ مرداد ماه  به همت و تلاش و صداقت سرهنگ بیعت اصل تشکیل شده بود، طرح و ارائه شد و در پایان مقرر شد که اینجانب کلیات نظرات را جمع و به اطلاع عموم برسانم:
۱. محور اصلی بر حفظ و ارتقاء زمینه‌های همدلی بین اقشار مردم و مسئولین و نگرشهای متفاوت در سطح شهرستان‌های گچساران و باشت به منظور آرامش و رعایت حریم اخلاقی مورد توجه و تاکید قرار گرفت.
۲. مقرر شد جهت سازماندهی و برنامه ریزی و هماهنگی و استفاده مطلوب از ظرفیتها، در اولین فرصت کمیته‌های اجرایی در بخش جوانان و بانوان و رسانه در دستور کار قرار گیرد.
۳. با نظر به گزارش بسیار خوب و امیدبخش اعضای شورای راهبردی در خصوص راهکارهای رسیدن به وحدت برای تعیین گزینه‌های  نهایی در سه منطقه باشت و گچساران و ایل قشقایی جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی طی روزهای آتی هر سه مشخص و به عموم معرفی گردد و سایر کاندیداها با تمام توان و عشق و علاقه همراهی و همکاری نمایند.
۴. فضای حاکم بر جلسه سرشار از صمیمیت و احترام و آزادی طرح و نظر بسیار جدی همراه با دوستی و یکدلی بود که ان شاءالله تعالی با همین سازو کار ادامه می‌یابد.»
به گزار ش کبنا، این نشست ها به منظور ایجاد یک وحدت در بین نیروهای اصولگرایان برگزار شد که عدم حضور بعضی از نیروها و کاندیداهای احتمالی در این جلسه این شائبه را به وجود می آورد که اختلافات در این جریان همچنان ادامه دارد و آنها به تصمیمات بانیان این نشست ها اعتنایی نکرده و نخواهند کرد.
اما چطور است که جریان اصولگرایی نمی توانند با هم در یک نشست شرکت داشته و بصورت مستقیم به تعامل و گفتگو با هم بپردازند؟ چطور است که یکی می گوید هماهنگی ها خوب انجام نشد و حضور نیافتم، یا اینکه جلسه مهمی نبود! از طرفی یکی از بزرگان و پیشکسوتان جلسه حرف های تند و شتاب زده ای به رسانه ها تحویل می دهد! آیا همین کافی است که بیعت اصل بگوید ما انقلابی هستیم و در جهت وحدت در مقابل دشمنان هستیم، یا سید قدرت بگوید ما اهدافمان خدایی است؟ آیا بقیه اهدافشان شیطانی است؟ آیا انقلابی بودن به معنای این است که در جلسه ای که افکار عمومی مطلع از جریان، منتظر خروجی جلسه هستند در آن حضور نیابید و به حواشی دامن بزنید؟ چنین رفتاری چه معنایی به مردم القا می کند؟
کرین برینتون در نظریه انقلاب چند مرحله برای انقلاب ذکر کرده است، انقلاب در چندین مرحله به پختگی می رسد و در مرحله ای که به آن ترمیدور گفته می شود تب و هیجانات انقلاب فروکش می کند و افراد و گروه هایی می ایند که بجای آرمان گرایی به واقع گرایی روی می آورند. در واقع ترمیدور به معنای مثبت تحول دوباره و دگرگونی دوباره در انقلاب است. هر چند ایران اسلامی آرمان هایی دارد و به آن واقف هستیم. ولی جریان اصولگرایی گچساران و باشت با چنین منش بزرگ پنداری خود، و پدرخواندگی بر مردم، و گفتمان آرمانگرایانه ای که مردم در آن جایی ندارند و جلسه ای این چنین به حاشیه می رود و بجای آنکه گفتگو وجود داشته باشد انفصال ایجاد می شود، انفصالی که مدت مدیدی وجود داشت و پس از مدت زیادی انفصال؛ اولین باری که اصولگرایان یک فضای حاکی از گفتگو را ایجاد کردند یک ماه پیش بود و پس از آن هم به حاشیه رفت.
ادعا نمی کنم که اصلاح طلب های گچساران و باشت گفتگو مدار هستند، آنها نیز درگیر مسائلی هستند، ولی این مشارکت در بین اصلاح طلب های گچساران و باشت در گذشته ها، بیشتر وجود داشت.
حال؛ اصولگرایان چه راهکارهایی را برای حضور در انتخابات آینده ارائه می دهند و گزینه های نهایی آنان چه کسانی خواهند بود؟ سئوالاتی هست که افکار عمومی منتظر شنیدن پاسخ آن هستند. این احتمال هم وجود دارد که آنها به اجماع نهایی نرسند و هر کدام از گزینه ها به سمت و سویی بروند.
هر چند زینل زاده هیچ وقت نمی خواهد که خودش را در انتخابات آینده تبدیل به یک گزینه سوخته کند و سید قدرت حسینی پور هم که کاملاً محتاطانه حرکت می کند، و نمی خواهد وجهه خود را در بین باوی‌ها و به طور کلی مردم از بین ببرد، از طرفی سید قدرت حسینی در بین باباکانی ها و در بین باوی‌ها شرایط بسیار بهتری نسبت به زینلزاده دارد و بیش از هر کدام از کاندیدای اصولگرا می تواند در بین باوی ها برای اصولگرایان رای بیاورد.
شاید این احتمال هم وجود داشته باشد که اگر اصولگرایان بر روی گزینه ای غیر از سید قدرت حسینی اجماع کند، او هیچگاه برای گزینه نهایی تلاش نکند، اما اشکالی که اصولگرایان دارند بزرگ بینی است که یک اپیدمی در میان آنهاست و تا به حال هم این معضل بزرگ از بین نرفته است. این تصور در بین اصولگرایان که بر حق هستند و دیگران بر حق نیستند، همواره وجود داشته است و همین مسئله تعامل میان آنها را کمرنگ و بی کیفیت می کند و این «منش پدرخواندگی نسبت به مردم و تفکر آرمانگرایانه» ارتباط آنها با مردم را نیز گاها خدشه دار کرده است.
با این حال، در صورتی که تاجگردون در انتخابات شرکت نکند و نفر سومی را معرفی نماید شانس پیروزی برای سید قدرت بیش از سایر اصولگرایان است. اما فعالیت های اخیر تاجگردون و برگزاری نشست با جوانان طوایف مختلف، احتمال معرفی نفر سوم از طرف وی را رد می کند و تاجگردون با جدیت در حال به دنبال حضور در بین طوایف گروه‌های مختلف مردمی و احیای پایگاه های رای و رایزنی با مردم است.

...................................
سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
اینها همشون. ومسلم هست که جعفری که یه انسان باصداقت هست با اینها کنار نمیاد.
Romania
سلام تا یداله مرادی نیامده بود اوضاع خوب بود ولی........
Iran, Islamic Republic of
خانم حسینی فر باچه معیار میگید اوضاع سید قدرت بهتر از زینل زاده است چرا اطراف خودت رو نگاه نمیکنی وبعد قضاوت کنی همین تحلیلهای پوچ اوضاع سید قدرت رو به این حال وروز درآورده.باتعصبات قومی کسی به مجلس نمی ره.
مجتبی بابویی
Iran, Islamic Republic of
همین تحلیلهای آبکی باعث شده سیدقدرت مظلوم هردوره بیادوشکست بخوره.آخه حسینی کجاطرفدارداره حتی درباشت هم زیادطرفدارنداره ودرگچساران که هیچ طرفدارنداره.امازینلزاده هشتاددرصدبویراحمدگرمسیرراباخودش دارد.داییهای باوی اش حامی اش هستندودرایل قشقایی نفوذزیادی دارد.جو گچسارانبادکترزینلزاده است و اگریک نفرقادربه کنارزدن تاجگردون باشدزینلزاده است وبس.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1