کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ۳۱ درصدی مرگ و میرِ تصادفات جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد

21 شهريور 1398 ساعت 12:03

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت:سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده های برون شهری این استان ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.


سرهنگ بهنام ویسی پور اظهار داشت: امسال ۹۳ نفر در تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.
وی افزود: سوانح رانندگی منجر به جرح در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.
ویسی پور بیان کرد: عوامل مختلفی از جمله سرعت غیر مجاز و غیر مطمئنه، انحراف به چپ و توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی مناسب از عمده دلایل بروز سوانح جاده ای در این استان است.
وی عنوان کرد: توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان به سبب نداشتن استراحت مناسب در برخی از ساعات روز از جملهساع ۱۳ظهر، ساعات پایانی شب و اوایل صبح از دیگر دلایل تصادفات محسوب می شوند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بسیاری از جاده های کهگیلویه و بویراحمد به صورت رفت و برگشت بوده و دارای جداکننده فیزیکی نیستند و با کوچکترین خطا یا اشتباه راننده ، تصادف های وحشتناکی روی خواهد داد.
وی ابراز داشت: همچنین نبودن جاده های چهارخطه، جاده های دارای پیچ های خطرناک همراه با شیب تند و کوهستانی از دیگر عوامل بروز سوانح جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد است.
سرهنگ ویسی پور بیان کرد: تمامی سرنشینان خودروها باید توجه کنند که بستن کمربند ایمنی برای آن ها ضروری است و در بسیاری از موارد از بروز تلفات جاده ای جلوگیری می کند.
وی گفت: یکی از معضلاتی که کهگیلویه و بویراحمد گریبانگیر آن بوده است حمل سرنشین اضافه در خودرو هاست که این ظرفیت بار، ایمنی خودرو را کم و مانع از بستن کمربند توسط همه سرنشینان می شود.


کد مطلب: 412653

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412653/افزایش-۳۱-درصدی-مرگ-میر-تصادفات-جاده-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1