تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۸۳
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت (2)؛

قربانگاه سیاسی اصولگرایان گچساران و باشت؛ ذبح منیت و وحدت بر برنامه نه شخص / شکست تاجگردون با سه گزینه

۲۱
۲
قربانگاه سیاسی اصولگرایان گچساران و باشت؛ ذبح منیت و وحدت بر برنامه نه شخص / شکست تاجگردون با سه گزینه
کبنا ؛
می‌گویند عید قربان ابراهیم از اسماعیلش که ثمره زندگی‌اش و همه چیزش بود گذشت، عید قربان را عید بندگی و گذشتن از منیت ها و مطامع دنیوی تعریف می‌کنند. در این عید باید از تمام خواسته‌های درونت بگذری تا در غدیر بتوانی ولایت خداوند را بر خود و تمام امور مربوط به زندگی‌ات، بپذیری.
نشست اصولگرایان شهرستان‌های گچساران و باشت در عصر روز (21 مرداد ماه 98) مصادف با عید قربان با هر «دستاوردی» در تاریخ سیاسی گچساران نقطه عطفی خواهد بود. اما اصوگرایان گچساران و باشت در عید قربان چه چیزهای را به قربانگاه سیاست برده‌اند، تا برای رسیدن به اهدافشان ذبح کنند، هنوز مشخص نیست و اطلاعاتی از آن به بیرون درز نشده است.
دست اندرکاران این نشست یقیناً با برنامه اصولگرایان را عید قربان دور هم جمع کردند تا به راحتی از هر چیزی که مانع رسیدنشان به اهدافشان هست، عبور و آن را قربانی کنند. شاید بتوان این نشست اصولگرایان گچساران و باشت را عید قربان سیاسی نامید اگر در این عید منیت ها سر بریده شود و وجودشان را از اختلافات و کینه‌های شتری پاک کرده باشند، قطعاً رضایت‌ها را نسبت به خود افزایش داده‌اند.
حالت‌های مختلفی را می‌توان برای انتخابات آینده گچساران و باشت متصور شد، درصد بالایی از آراء گچساران و باشت قومیتی است و نمی‌توان پوشش بر آن گذاشت و رأی سیاسی درصد کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.
ممکن است طرح این مسئله که باوی ها با بویراحمد گرمسیر هیچ وقت یک جا جمع نمی‌شود حرف بی راهی نباشد. هر چند از قدیم چوب این اختلافات را انداختند که اسب اقبال خود را برانند.
اگر تاجگردون توانست اکثریت آرای بویراحمدی‌های گرمسیر را در دوره گذشته تصاحب شود به این دلیل بود که زینل زاده آن موقع حضور نداشت و اکنون با حضور زینل زاده رأی قومی پررنگ‌تر می‌شود و شاید کمترین رأی بویراحمدی‌ها به تاجگردون و یا سایر کاندیداها برسد. حتی با کنار رفتن زینل زاده به نفع «سید قدرت»، پایگاه رأی او به یک نقطه خاص هدایت نمی‌شود و از هم می پاشد. بویراحمد گرمسیری قائل به فرد نیستند، آنها در صورت غیبت زینل زاده رأیشان را به نفر بعدی نمی‌دهند بلکه هر جا که میلشان رفت رأیشان هم می‌رود.
حتی اگر «زینل زاده» تا آخرین پرده این رقابت سیاسی بماند. سید قدرت حسینی که او را سیاس می‌دانند، و او مردی است که دوراندیشی زیادی دارد و شاید بخواهد روزی پای «سید ناصر» را به سیاست و انتخابات مجلس گچساران و باشت بکشاند. درهرحال سیدقدرت، به هیچ وجه بر رأی باوی‌ها چوب حراج نمی‌زند و تمام قد پشت زینل زاده نمی‌ایستد. چونکه می‌داند باوی ها خیلی سخت به غیر از باوی‌ها اعتماد می‌کنند. برای باوی‌ها در صورت نبودن سید قدرت و تاجگردون دیگر برای شان فرق ندارد، علیمراد جعفری یا پاکدل.
اصولگرایان نمی‌خواهند که جو قومیتی بشکند و فضای انتخابات مجلس سیاسی شود. باید جو قومی، قومی بماند. همانطوری که رقابت «سید قدرت – تاجگردون» احتمال پیروزی تاجگردون را افزایش می‌دهد، رقابت زینل زاده-تاجگردون هم این احتمال را به وجود می‌آورد. باوی ها مشکل پسندند، همانطوری که بویراحمد گرمسیری‌ها سخت گیرند و تعصبشان روی «ککای» خودشان زیاد است.
بنابر تعصب ککاگری بویراحمد گرمسیر و قومی گری باوی ها، به نظر می‌رسد که اصولگرایان با یک گزینه نمی‌توانند تاجگردون را شکست بدهند، بلکه ممکن است آنها با دو یا سه گزینه شانس پیروزی را داشته باشند. در هر حال درک این نکته مهم است که «خیر جمعی» اصولگرایان از خواست تک تک این افراد اهمیت بالاتری دارد؛ یحتمل قرار باشد انتخابات در یک اتاق و با یک دستور، با یک پیش زمینه و یک طرح و برنامه فرماندهی شود. یقینا این برای اصولگرایان آینده امیدوارتری را رقم خواهد زد.
پس از این، اگر آنچه در جلساتشان روی کاغذ آوردند و همان برنامه‌ای که بر روی آن به توافق رسیدند را مو به مو اجرا کنند، شاید شکست تاجگردون را قطعی بدانند.
بالاخره به نظر می‌رسد که خروجی جلسه عید قربان سیاسی گچساران و باشت وحدت روی یک برنامه و اجرای دقیق آن باشد، چرا که باید از امتحان قربان با موفقیت بیرون آیند و دستاورد مهم برایشان نه منیت ها و نه پایه هایی غیرخدایی و غیرمردمی، بلکه رسیدن به برنامه ای واحد و با هدف خدمت به مردم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اولادمیرزالی
Iran, Islamic Republic of
تفسیر کودکانه ای بود.اولازینلزاده مادرش باوی است.دومااگرتاریخ بخوانیدمیفهمید. خودش راتحت لوای بویراحمدگرمسیرحفظ کرده است وبیش ازصدوپنجاه سال نام باوی راجز بویراحمدگرمسیرمیدانسته اند.امامدتی است عده ای که نانشان درتفرقه ونگاه جاهلانه قومی است بیخودباوی وبویراحمدمیکنندتاعده ای کوته فکررابه خودجذب کنند.تازه اگرانتخابات قومی شود مسلما رای بویراحمد خیلی بیشترازباوی است و هزاران نفر ازتیره دشتموری ازدهدشت وچرام ویاسوج وبهبهان درنهایت به گچساران میایندوبه زینلزاده رای میدهند.سبدرای تیره دشتموری به تنهایی از کل رای ایل باوی بیشتراست.اضافه کنیدآرای بویراحمدگرمسیروقشقایی وابستگان باوی زینلزاده را.تنهاکسی که توان شکست تاجگردون دارد دکترزینلزاده است وبس.
آرویی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات اگرقومی برگزارشودزینلزاده پیروزمیشودچون آرای بویراحمدبسیاربیشترازباوی است.باوی فقط درباشت ودوگنبدان هستندولی بویراحمددرهمه نقاط استان وشهرهای همجوارساکنند.اگرانتخابات سیاسی برگزارشود بازهم پیروززینلزاده خواهدبود چون هم ازچپ وهم ازراست تعدادبیشمارهوادارداردولی تاجگردون بیش ازنیمی از حامیانش راازدست داده است.کافی است بانگاه منطقی به رقابت نگاه کنیدتاببینیدکه دوران.روبه زوال است ونفسهای آخررامیکشد.
گچسارانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تمام این افراد از خود برنامه ایی ندارند. و فقط دل به تخریب دکتر تاجگردون بستند که این مهم هم غیر قابل قبول هست
برق
Iran, Islamic Republic of
مرد خستگی ناپذیر فقط تاجگردون ....تنت سالم باد
رمضان محمدی فرد ابدگاه
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر تاجگردون پرتلاش وفداکار که از جان برای مردم شهرستان گچساران وباشت وهمه مردم استان بویر احمدی وترک ولرباوی وبهبهانی ها مایه گذاشت . این شخص برای ایل بزرگ باوی افتخاری است
Iran, Islamic Republic of
حقیر ۳۰ سال در گچساران کارافرین هستم و زندگی میکنم و تا به حال به تاجگردون هم رای نداده ام.
اما تا حال اسمی از اقای زراعت کیش نشنیده ام
تاجگردون میدونه که زراعت کیش حداکثر ۵۰۰ رای داره و بیعت اصل حداکثر ۹۰۰ رای .
بعد از بازسازی محله های فقیر نشین خانه من از ۵۰ میلیون اومان شد ۵۰۰ میلیون تومان.
حقیر امسال برای تاجگردون جانا فعالیت میکنم.
اما میدونم زراعتکیش و بیعت اصل روی هم ۱۰۰۰ رای ندارند.
بوراحمد
با سلام خدمت دوستان اصولگرا .خدمت شما بزرگواران عرض کنم که آقای تاجگردون به قول خودش ازهربوراحمدی بوراحمدترهستند مطالعه ای وتحقیق بفرمائید آقای تاجگردون بوراحمد از طایفه محمودآباد تیرتاجی میباشند.تنها طایفه ریشه داربوراحمد هستند .
بوراحمد
با سلام خدمت دوستان اصولگرا .خدمت شما بزرگواران عرض کنم که آقای تاجگردون به قول خودش ازهربوراحمدی بوراحمدترهستند مطالعه ای وتحقیق بفرمائید آقای تاجگردون بوراحمد از طایفه محمودآباد تیرتاجی میباشند.تنها طایفه ریشه داربوراحمد هستند .
بوراحمد
خدایی آقای تاجگردون .با وی باشه ترک باشه بوراحمد باشه ازهرطایفه که میخواد باشه افتخار کهکیلویه وبوراحمدهستند.اقای سی قدرت الا دوران قبل ازتاجگردون نماینده بودن وژ دان خودتان را وکیل بفرمائید.کارایی تاجگردون کجا سی قدرت الا کجا به هیچ عنوان نمیشه مقایسه کرد.کاش ما سه تاجگردون بهارستان داشتیم.
بوراحمد
شهرهای بزرگ آرزوی نماینده ای همچون دکترتاجگردون را دارند..
رمضان محمدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر خودتان ایا همگی با هم میتوانید این همه کار را اقای دکتر تاجگردون انجام داده انجام دهید واقعا استحقاق ریاست جمهوری دارد
کامران
Iran, Islamic Republic of
مهم تر از همه چیز حضور کاندید قشقاییه، اگه کاندید قشقایی نباشه رای ترکا رو تاجگردون میبره
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون چون دراین دور به استخدام فک وفامیلهای خود مشغول بوده قطعا اکثرا مردم ازاو بدبین شده اند وبرای اشتغال جوانان هم کار مثبتی انجام نداد وبیشتر به تبلیغات پرداخت
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
چون دراین دور به استخدام فک وفامیلهای خود مشغول بوده قطعا اکثرا مردم ازاو بدبین شده اند وبرای اشتغال جوانان هم کار مثبتی انجام نداد وبیشتر به تبلیغات پرداخت
نواب
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اونا که انتخابات را قومی و قبیله ای می کنند هدفشان تفرقه میان اقوام هست و یه عده با این کار میخوان رای تاجگردون رو خراب کنند که شتر در خواب ببیند پنبه دانه گهی لپ.... با وی و بویراحمد و ترک لر نداریم همه با هم در یک جا زندگی می کنیم..
مخالف استالین
Iran, Islamic Republic of
شما از کدام بویر احمد گرمسیر صحبت می کنید ..بویر احمد گرمسیر طوایف متفاوتی دارد وامدار هیچ کس نیستند..بیخود جو را قومی نکنید ما با دیکتاتوری از هر نوع و تفکری مخالفیم ..خصوصا با استالین ...برای شکست ایده استالین در گام دوم قدم بردارید..استالین وطنی این بار میخواهد گامهایش محکم تر بردارد و به چکمه پوشان خود فرمان آماده باش داده است حتی فرمان عمل به اختیار ،آخرین فرمان اوست ..پس ای مردم آزاده این حضرات به دنبال اهداف جناحی خود هستند .بیخود بین شما اختلاف ایجاد می کنند..این به اصطلاح اصول گراها دلشان به حال ملت نسوخته... خود میخواهند یکی از همین همقطاران خود را به مجلس بفرستند.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
شماانگارفقط باویهاوبویراحمدرادیدید.درحالی که درصدبالایی ا ازافرادواجدرای قشقایی وبهبهانی وخوزستانی وشیرازی وفارس هستندواین گروه که ازتاجگردون رویگردان شده اندو همین طیف به هرکسی رای دهنددرنهایت پیروزمیشود.به نظرمن باتوجه به اقبال طیف زیادی ازقشقاییهابه دکترزینلزاده احتمال پیروزی ایشان زیاداست.تاجگردون هزاران نفرازهوادارانش راازدست داده است وحسینی وجعفری همانطورکه قبلاامتحان شدندنه توان پیروزی دارندونه دوران نمایندگیشان به دل مردم گچساران نشست.خانم فولادی هم تعدادزیادی ازاصلاحطلبان قشقایی راباخوددارد.سبدرای فولادی همان ریزشیهای تاجگردون است.امازینلزاده راکل بویراحمدگرمسیر ازاصولگراتااصلاحطلب حمایت میکنندودرصدزیادی ازقشقاییهاراهم جذب کرده است.ساکنان شهرگچساران عمومادوران شهرداری زینلزاده رادوران طلایی شهرمیدانند.درنهایت هم همین مردم پیروزی زینلزاده راتضمین کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط تبلیغات پردامنه داشت و درعمل هیچ کار درخوری انجام نداد
باشت
Iran, Islamic Republic of
والاازخدامیخواهیم این دوره یک نماینده کاربلدوقاطع وجوان مثل زینلزاده داشته باشیم.الان قرن بیست ویکه وملاک برای رای دادن اصلح بودن وتخصص نامزداست وفرقی ندارداز چه قوم ونژادی باشدالبته درسته عده ای نگاه قومی دارندولی اکثریت نیستندوامروزجوانان همچین تفکری رامسخره میکنند.زشت است بااستفاده ازقلم به صورتی رقابت قومی ایجادکنیم.ماهمه انسانیم وملاک انسانیت است.
جوان دشتموری
Iran, Islamic Republic of
صدای پای حمایت امام اصولگرایان ازدکترزینلزاده می آید.لصلاحطلبان بویراحمدراهم که باخودش دارد.قشقاییهاهم که دایماحامی اش هستند.بوی الرحمن بعضیهاکه اتفاقاپرادعاومغرور هم شده می آید
مرتضی
Romania
سلام بر همگی ..اون طور که شما تحلیل میکنید آرا فقط داخل کوه ها و کمر وقبایل ایلیاتی محاسبه میشود.55هزار رای مربوط به شهر گچساران است فقط نصف این رای به قول شماها به باوی و بویر احمد و قشقایی(منصورخان.مظفرخان ..جهانگیرخان..و مرحوم اغا محمدتقی .و عبدالله خان و این واژه ها )بقیه یا بهبهانی،اصفهانی،بختیاری،شیرازی و بندری یند یا اصلا لرند وکاری به تقسیم بندی شماها ندارند..بیخود انتخابات را ایلیاتی یا مزرعه ای نکنید هنوز مردم را نشناختید مردم گچساران با فرهنگ . با اصالتند و میدانند چه کسی را انتخاب کنند.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1