کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

اولین بانوی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و آغاز حاشیه‌ها؛ از واکنش «محمد بهرامی» تا بیانیه‌ی زنان اصلاح طلب

22 مرداد 1398 ساعت 18:29

جناب آقای استاندار ما سازمانهای مردم نهاد آر جنابعالی متشکریم که با انتخاب شایسته خود این زمینه زا فراهم گردید تا سرکار خانم صفایی نیا بتوانند نه تنها به جامعه زنان بلکه به قشر وسیع‌تری از جامعه خدمت کنند و عدالت به معنای واقعی کلمه را به قشر وسیعتری از جامعه نشان دهند. باشد که نور عدالت در تمامی حوزه‌های کاری استان ما بدرخشد


حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از اینکه پروانه نیک مرام رسماً اعلام کرد که پست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری را نمی‌پذیرد به آذر صفایی نیا اعتماد کرد و این مسئولیت را به او سپرد. انتصاب صفایی نیا به عنوان معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با واکنش‌های متعددی روبرو شد. واکنش «محمد بهرامی» یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی و رقیب جدی غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا به این انتصاب بیش از هر واکنش دیگری در جامعه بازتاب شد. آذر صفایی نیا از نیروهای بهرامی در شهرداری یاسوج بود که بعدها به سرپرستی شهرداری یاسوج رسید و از آنجا به استانداری رفت و الان هم در زمانی که «پروانه نیک مرام» در یک قدمی این مسئولیت بود و نگرانی استاندار را با جان خرید، اما زیر بار مسئولیت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد که این روزها دچار حواشی عجیب و غریب است، نرفت، توانست به پست معاونت توسعه و منابع انسانی برسد.
 
جمعی که خودشان را زنان اصلاح طلب معرفی کردند و نامی از خود زیر بیانیه‌ی صادر شده، ذکر نکرده بودند، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جهت انتصاب آذر صفایی قدردانی کردند.
متن این پیام به شرح زیر است؛
جناب آقای دکتر کلانتری، استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
اینک در پرتو عنایات و الطاف بیکران الهی، ارشادات و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اهتمام و همدلی رئیس جمهور و مسئولان دولت تدبیر و امید در برابر توطئه‌های دشمنان، ایران اسلامی قدم در راه توسعه گذاشته است و علی رغم تمام محدودیت‌های موجود، تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور محترم را یکی پس از دیگری شاهد هستیم، خدا را شاکریم که با مدیریت هوشمندانه حضرتعالی استان کهگیلویه و بویراحمد پرچمدار ایجاد فرصت‌های برابر برای مشارکت زنان توانمند استان است.
توجه به توانمندی زنان به عنوان نیمی از نیروی انسانی کشور از عوامل و ضرورت‌های توسعه پایدار است و باتوجه به نگاه آیین اسلام به زن و برای تسریع در رسیدن به این توسعه متوازن خواستار تداوم در اجرای این حرکت خردمندانه هستیم.
این اقدام حضرتعالی موجب تغییر نگاه‌ها و باورها به جامعه زنان خواهد شد و امیدواریم این تغییر فرهنگ خودباوری به بانوان را در سایر عرصه‌ها نیز شاهد باشیم.
بدینوسیله انتصاب بانوی فرهیخته و توانمند، سرکار خانم آذر صفایی نیا را به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تبریک عرض نموده و از حسن توجه حضرتعالی به حوزه زنان کمال تشکر را داریم.
با تجدید احترام

رضا خلیلی یکی از مسئولان تشکل‌های مردم نهاد در متنی خطاب به استاندار نوشت؛ جناب آقای کلانتری، ما سازمانهای مردم نهاد که در واقع رسالتمان این است از صدای مردم و برای مردم باشیم، از جنابعالی بخاطر انتصاب با درایت و شایستهٔ سرکار خانم صفایی نیا به عنوان معاونت توسعه منابع انسانی تشکر می‌کنیم. اگرچه ما به عنوان قشری که ارباب رجوع امور بانوان هستیم، نباید از جابجایی ایشان خوشحال باشیم چرا که از زمان حضور ایشان تا کنون ما هیج دغدغه از حیث دفاع و حقمان در این دفتر نداشته‌ایم. در واقع در بدو ورود ایشان به دفتر امور بانوان، مثل همیشه دغدغه‌ای در ذهن تمامی ما بود که نکند نتوانیم رسالتمان را در حوزه بانوان به خاطر همکاری مدیر به انجام رسانیم اما با کمی بررسی در سابقه مهندس صفایی نیا نور امید در دلمان ایجاد شد. چرا که ایشان در زمان حضورشان در شهرداری با شعار اصلی دفاع آر حق مظلوم در جهت پیشبرد امور گام بر می‌داشتند و به جرات می‌توانیم بگوئیم به گفته پرسنل شهرداری علی الخصوص کارگران مظلوم، تا زمان حضور ایشان کارگران دغدغه دریافت حق و حقوقشان را نداشتند، و اطلاع از این موضوع در بدو ورود ایشان باعث شد که ما سازمانهای مردم نهاد دلمان قرص باشد به پیشبرد اهدافمان، دلمان قرص باشد به اینکه نگران نباش، کسی در جایگاه فرماندار امور قرار گرفته که خودش از مردم و صدایش و صدای مردم است...
و از زمان شروع مأموریت ایشان در دفتر بانوان تا پایان ما هیچ نکته‌ای و هیچ عملکردی خلاف انتظارمان ندیدیم که بدون شک همین مساله باعث دلگرمی و ثبات قدم‌های ما در جهت انجام رسالتمان می‌شد. سر کار خانم صفایی نیا فردی با ذهن خلاق هستند که در تمام زمان کاریشان این خلاقیت نمایان بود چرا که با ظرافت و درایت تمامی امور مربوط به زنان را پیگیری کردند و به انجام رساندند.
جناب آقای استاندار ما سازمانهای مردم نهاد آر جنابعالی متشکریم که با انتخاب شایسته خود این زمینه زا فراهم گردید تا سرکار خانم صفایی نیا بتوانند نه تنها به جامعه زنان بلکه به قشر وسیع‌تری از جامعه خدمت کنند و عدالت به معنای واقعی کلمه را به قشر وسیعتری از جامعه نشان دهند. باشد که نور عدالت در تمامی حوزه‌های کاری استان ما بدرخشد.

محمد بهرامی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نیز در پیامی نوشت؛
خواهر گرامی- سرکار خانم آذر صفایی نیا
انتصاب بجا و شایستهٔ سرکارعالی را به سمت معاونت توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تبریک عرض می‌کنم.
بی شک آنچه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... بیش و پیش از هر عامل دیگری بایستی مورد عنایت قرار گیرد، منابع انسانی است.
امید است با توجه به توان و تجربهٔ مدیریتی حضرتعالی، شاهد تاثیرات مثبت و امیدوار کننده‌ای در حوزهٔ منابع انسانیِ توانمند این استان باشیم.
مزید توفیقات، سلامتی و بهروزی‌تان را از حضرت حق مسألت دارم.

سید محمد دلباز مدیرعامل شرکت ایثار نصر آزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پیامی آورده است؛ سرکار خانم آذر صفایی نیا؛ انتصاب بجا و شایسته حضرت عالی به عنوان معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. تجربه حضور جناب عالی در سمت‌های مدیریتی پیشین به خوبی نشان دهنده آشنایی و اشراف شما به مسائل گوناگون است و بدون تردید راهبردهای حضرت عالی می‌تواند شکوفایی و پیشرفت این معاونت را موجب شود.
بدون شک این انتصاب شایسته، نشأت گرفته از مدیریت کارا، تخصص، تجریه و تعهد بالای حضرتعالی در دوره‌ها و مسئولیت‌های مختلف است که موجبات رشد و ارتقای مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در پی خواهد داشت.
اینجانب ضمن تبریک انتصاب شایسته حضرت عالی به عنوان معاون استاندار، از خداوند بزرگ برای شما موفقیت روز افزون را مسئلت داشته و اعلام می‌دارم.


کد مطلب: 411875

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411875/اولین-بانوی-معاون-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-آغاز-حاشیه-ها-واکنش-محمد-بهرامی-بیانیه-ی-زنان-اصلاح-طلب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1