تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۱۸۴۸
یادداشت سیاسی | منوچهر هرمزپور

آقای استاندار واقعاً دنبال نجات استان باشید؛ با مدیرانی که دو کتاب نخوانده‌اند، نمی‌توان کاری کرد

۸
۱
آقای استاندار واقعاً دنبال نجات استان باشید؛ با مدیرانی که دو کتاب نخوانده‌اند، نمی‌توان کاری کرد
کبنا ؛منوچهر هرمزپور فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به استاندار نوشت؛
استاندارمحترم استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
 احتراماً باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور ومعیشت مردم در استان و کم لطفی بعضی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد که هنوز از خواب زمستانی بیدار نشدند، من به عنوان یک شهروند از استاندار توانمند استان خواهش می‌کنم مدیرانی انتخاب کنید که تخصص و تجربه برابر داشته باشند.
بر این باورم آیا تخصص‌گرای و توانمندسازی در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد، بررسی شده است این متن را روی دلسوزی برای مدیران ارشد که می‌توانند سرنوشت استان را تغییر دهند، می‌نویسم کسانی که می‌تواند برای مردم تصمیم بهتر بگیرند و نمادی از الگو و مدیریت اسلامی و جهادی داشته باشند. بنظرم جناح‌ها و معامله‌های سیاسی بنفع این استان نیست.
جناب استاندار؛ اولویت این استان اشتغال و ازدواج می‌باشد، باید بنشینید و با خودتان فکر کنید به چه کسانی مسئولیت می‌دهید و نقل همیشگی بر ضرورت خدمت و ‌ خدمت رسانی، این موضوع ابعاد و آثار دیگری یافته است. خدمت رسانی یک فریضه الهی در زندگی اجتماعی است و همیشه مصداق احسان و انفاق و یاری و نصرت و امداد و حمایت از مؤمن و مظلوم و قضای حوایج مؤمنان می‌باشد.
تلقّی درست از انواع و ابعاد خدمت و تشخیص اولویت‌های آن در صحنه فعالیت‌های دینی، از مهم‌ترین وظایف مبلغان گرامی و همه کسانی است که کمر به خدمت امت اسلامی بسته‌اند و به امور مسلمانان اهتمام می‌ورزند.
خدمت به مسلمانان و انسان‌ها را در دو بخش مهم می‌توان ساماندهی کرد:
1. تأمین نیازمندی‌ها؛
2. مقابله با آفات و خطرات.
زندگی اجتماعی اصولاً چیزی جز ارائه خدمات متقابل بین گروه‌های متفاوت جامعه نیست. هر چه ارتباط بین انسانها بیشتر و گسترده‌تر و نزدیک‌تر شود، زمینه خدمات بهتر و بیشتری پدید می‌آید که صداقت و دقت و نظم بهتر و افزون‌تری را ایجاب می‌کند. و تأمین هرکدام از نیازهای واقعی و فطری انسان‌ها خدمت است.
اصولاً انسان‌ها نسبت به نیازها و مشکلات دیگران سه حالت دارند:
1. دلسوزی و احساس مسئولیت؛
2. بی تفاوتی و غفلت؛
3. خوشحالی و مسرت.
در تفکر دینی ما، هرکس در جامعه خدمات بهتر و بیش‌تری ارائه دهد، و میزان کم‌تری از خدمات دیگران را مصرف کند، ارزشمندتر است.
در الگوی خدمت رسانی باید از حاکمیت خدا به جای حاکمیت شیطان بزرگ و کوچک سخن گفت و به جای نهادهای بین المللی و استانداردهای دروغین دموکراسی، باید از عدالت پاسداری کرد.
تقاضای من از عالی‌ترین مقام استان این است واقعاً دنبال نجات استان باشند نه دنبال سود جویان که بخواهند استفاده شخصی منفعت طلبی برای شخص خاصی انجام بدهند امروز تخصص گرای وکار جهادی چیزی است که مردم می‌خواهند.
سؤال من این است چه می‌شود هنگامی که فردی غیرمتخصص و بی‌تجربه در مصدر مدیریت قرار می‌گیرد؟ با یک نگاه می‌توان این پیامدها را تصور کرد:
1 نمایش، ظاهرسازی و دروغ‌های پی‌درپی برای وارونه نشان دادن واقعیت‌ها
2 سقوط کارآمدی و به هدر رفتن منابع
3 به حاشیه راندن افراد متخصص و مجرب و استفاده زیرمجموعه بی‌تجربه و ناکارآمد
 لذت پنهان استفاده از امکانات مالی توسط افرادی ناشایست که لیاقت جایگاهشان را ندارند
 معمولاً افراد توانا ـ که در چهارچوب اصولی مستحکم کار و زندگی می‌کنند خودشان را تبلیغ نمی‌کنند چون نیازی به این کار ندارند ... برای نمونه کارخانه بنز فقط شرایط خرید اتومبیل خود را تبلیغ می‌کند و دیگر نیازی به تبلیغ کیفیت و استحکام فرآورده‌اش ندارد در حالی که پراید باید تا آخرین روزهای عمر خود در حال دفاع کردن از این محصول بی‌کیفیت باشد تا شاید مورد توجه قرار گیرد.
 جامعه سالم و جامعه اخلاقی، جامعه‌ای‌ست که باسوادترین‌ها، سیرترین‌ها، متخصص‌ترین‌ها و با اصالت‌ترین‌ها در آن بر مصدر امور باشند تا حتی در خلوت نیز اصول و آداب اخلاقی را رعایت کنند و اینگونه برای جامعه الگو باشند. یک روحانی برجسته، یک مهندس متبحر، یک نویسندهٔ موفق، یک صنعتگر زبده و یک سیاست‌مدار باهوش نیازمند هیاهو، دروغگویی و تخریب دیگران نیست تا پایدار باقی بماند و این افراد ضعیف و نادان هستند که همواره باید نمایش دهند تا مورد توجه قرار گیرند و از هر آنچه در مخزن حیله‌های بشری‌ست برای حفظ خود بهره گیرند که این مخزن حیله از ظاهر تا جملات و رفتار را شامل می‌شود.
 ریشهٔ اصلی تشدید بی‌اخلاقی در سال‌های اخیر، کنار گذاشتن افراد متخصص و رشد قارچ‌وار افرادی است که سوابق روشن تخصصی، علمی، اجرایی و تجربی ندارند. افراد بزرگ هرگز دنبال کوتوله‌ها نمی‌روند و بزرگی خود را با انتخاب افراد بزرگ در زیرمجموعهٔ خود اثبات می‌کنند ولی افراد درجه دو و ناتوان به دلیل نگرانی از دست دادن جایگاه مدیریتی‌شان همواره در پی افرادی ناتوان‌تر از خود هستند و نفرات رده‌های پایین‌تر نیز همین چرخه باطل را ادامه می‌دهند و این همان پدیده‌ای است که از آن به عنوان انفجار نادانی یاد می‌کرد و از آنجا که بسیاری از مدیران استان ما به واسطه ارتباطات در جایگاه خود قرار گرفته‌اند مرتب در حال تبلیغ، چاپلوسی و تخریب دیگران هستند.
 وقتی ساختاری، اولویت را به افراد کم‌تجربه و کم‌دانش می‌دهد به طور طبیعی باید انتظار عملکردهای ضعیف، قضاوت‌های بی‌پایه، دانش محدود، تصمیم‌گیری اشتباه، سخنان نسنجیده و پیامدهای منفی آنرا داشته باشد، انتصاب یک مدیرکل و یا معاون که در طول عمر خود دو کتاب هم نخوانده به حقوق انسان‌های دیگر و مصلحت عمومی لطمه میزند و حریم‌های اجتماعی را مخدوش می‌کند. تخصص پیدا کردن دست‌کم نتیجه بیست سال زحمت است ولی پنهان ماندن در پشت مواضع سیاسی برای دستیابی به پول، امکانات و ریاست چندان انرژی نمی‌خواهد.

لازم به ذکر است؛ این مطلب در تاریخ 14 مرداد ماه 98 برای این سایت خبری ارسال شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هم حرف از تخصص زده ای تعهد را فراموش کردژ ولی موافق اصالتم چون مایه اصل ونسب در گردش دوران زر است انصافا صالت از تخصص بالاتر است چون ادم با اصالت هم قدر آبروی خودش میداند هم آبروی مردم ودل در گروی مردم در نهایت تلاش بر حسن انجام کار ولی بی اصالتی همچون گاو نه من شیری است شیر میده بالگد همه را میریزه
کودرال
Iran, Islamic Republic of
افرین. درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
سلام درود برشما انصافا به حق نوشتی ایا ادمای دوروراستانداری یا مدیران بی تجربه که امروز شاهد خیلی ها هستیم و هیچ کاری برای این استان نکردم جناب استاندار اگر دوست داری موفق باشی باید بال وپر ظلم را قطع کنی هرچه بدبختی ما داریم از مشاورین که تخصص و تجربه و تعهد ندارن وبرای این استان مشاوره میدن استخدام های که در اداره خاله خورزو ی شده ووووووو
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکرت ........
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست بزرگوار از مطلب زیبا و کاربردی جنابعالی بسیار سپاسگزارم متین و منطقی فرمودین در بحث انتخاب مدیران انصافا جناب استاندار ورود پیدا کنن و نسبت به بررسی عملکرد برخی مدیران نظر ویژه داشته باشن مردم این استان حق دارند بهترین خدمات را از ادارت دریافت نمایند ولی متاسفانه پس از مراجعه به ادارات بسیار ناراضی برمیگردند که این نشانه ضعف مدیریت در کنار سایر عوامل متعدد است یکی از سازمان های خدمات رسان سازمان بهزیستی است که جامعه هدف آن و مراجعین آن اقشار فقیر و مستضف و بی دفاع و معلولین و آسیب دیدگان هست مدیریت چنین نهادی ضمن پاکدستی و توانمندی و مردم داری و علمی بودن بایست نسبت به ارتقاشاخص های سازمانی تلاش بی وقفه نماید که متاسفانه بعلت مدیریت ضعیف چنین امری اتفاق نخواهد افتاد بنابراین استاندار محترم بنا به فرموده دوست بزرگورمان باید دست به انتخاب افراد شایسته و توانمنددر این حوزه نماید بسیار سپاسگزار و تشکر و ارزوی توفیق
درود
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما وراه شما
عباس
واقعا زیبا و سنجیده ، احسنت
حرف محکم
سرباز سید علی
Iran, Islamic Republic of
النحل
أَفَأَمِنَ الَّذِينَ مَكَرُوا السَّيِّئَاتِ أَن يَخْسِفَ اللَّهُ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ
ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ [ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ] ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻫﺎﻯ ﺯﺷﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ، ﺍﻳﻤﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻰ ﻧﺒﺮﻧﺪ ، ﻋﺬﺍﺏ ﺑﻪ ﺳﻮﻳﺸﺎﻥ ﺁﻳﺪ ؟(45)
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1