کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌ریزی بر اساس آمارهای آبکی؛

آیا واقعاً در کهگیلویه و بویراحمد ۸ میلیون نفر یارانه می‌گیرند؟! استاندار فقط می‌شنود!

20 مرداد 1398 ساعت 11:30

بدتر از همه این‌ها اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز این آمار را به نوعی تأیید کرد و گفته ما در هر سال حدود ۴ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم! یعنی به هر کهگیلویه و بویراحمدی در ماه حدود ۴۷۰ هزار تومان پرداخت می‌شود!


مدیرکل اقتصاد و امور دارایی در کهگیلویه و بویراحمد آماری را در حوزه پرداخت یارانه مطرح کرد که با یک حساب سرانگشتی می‌توان خیلی دقیق نبود؛ آماری که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز آن‌را تأیید کرد و استاندار فقط شنید.
جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۷۱۳۰۵۲ نفر بوده است که اگر همه این افراد یارانه‌بگیر باشند مبلغی حدود ۳۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان بابت یارانه پرداخت می‌شود.
 این در حالی است که بسیاری از افراد به دلایلی یارانه نمی‌گیرند و بخشی از افراد نیز در ردیف افراد پردرآمدبوده و یارانه آنها حذف شده است.
 همه این آمارها در حالی است که امروز غضنفر آرام، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی این استان آمار پرداخت یارانه را ۳۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و حتی در پاسخ به سؤال یکی از مدیران با تأکید این مبلغ را تأیید کرد.
 آمار عجیبی که اگر واقعاً این‌ها مبنای برنامه‌ریزی مدیران این استان باشد باید به همه تصمیمات آنها شک کرد.
 اگر ما برای یارانه مبلغ ۳۶۴ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم یعنی جمعیت این استان نزدیک به ۸ میلیون نفر است!
اگر آقای مدیرکل که چندبار با اطمینان بر آمار اعلامی خود تأکید کرد، اشتباه کرده و منظور او ۳۶۴ میلیارد ریال بوده است باز یعنی جمعیت این استان نزدیک به ۸۰۸ هزار نفر است در حالی که آمار سرشماری می‌گوید که جمعیت این استان ۷۱۳ هزار نفر است.
 اگر در این مدت جمعیت این استان حدود ۹۳ هزار نفر بیشتر شده و هیچ فردی هم فوت نکرده است، آیا یارانه هیچ فردی هم در این سه سال قطع نشده است؟
 اگر این آمار درست باشد یعنی واقعاً جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به ۸۰۸ هزار نفر رسیده است؟
 آیا مبنای سایر برنامه‌ریزی‌های آقایان مدیر همین آمار ۸۰۸ هزار نفر جمعیت است؟!
 این آمار در حضور آقای استاندار بیان شده و او نیز که تسلط و شناختی در مورد این استان ندارد بدون هیچ تحلیل و درکی، فقط شنیده و یادداشت کرده و قطعاً بر اساس این داده‌های غلط برای این استان نسخه می‌پیچد.
 بدتر از همه این‌ها اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز این آمار را به نوعی تأیید کرد و گفته ما در هر سال حدود ۴ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم! یعنی به هر کهگیلویه و بویراحمدی در ماه حدود ۴۷۰ هزار تومان پرداخت می‌شود!
 آماری که بدون شک غلط است و باید اگر عامدانه دستکاری نشده است باید هر چه سریعتر اصلاح و شفاف‌سازی شود.
چگونه است که ماهیانه به جیب هر کهگیلویه و بویراحمدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رود اما روی کاغذهایی که در دست مدیران است، آمارها از رقم‌های نجومی می‌گویند!
 


کد مطلب: 411847

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411847/آیا-واقعا-کهگیلویه-بویراحمد-۸-میلیون-نفر-یارانه-می-گیرند-استاندار-فقط-می-شنود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1