تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۱۱۸۴۱
حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه کبگیان درباره لزوم فرهنگ سازی در مکان‌های گردشگری و تفریحی مطرح کرد؛

گردشگری یا بی‌حجابی

۳
۰
گردشگری یا بی‌حجابی
کبنا ؛حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه کبگیان به لزوم فرهنگ سازی در چیتاب اشاره کرده و گفت: حدود دو سال است که در چیتاب بحث رونق گردشگری وجود دارد، هم در شهر چیتاب و هم در سد چیتاب این بحث ها وجود دارد.
رونق گردشگری در چیتاب در جهت اقتصاد مقاومتی
حجت الاسلام وحدانی فر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه با توجه به تاکیدات حضرت آقا مبنی بر اقتصاد مقاومتی و یکی از راه های درآمدزایی گردشگری است و می تواند توسعه زا باشد.
وی بیان کرد: بخش کبکیان دوراه برای توسعه دارد، یکی از طریق سدسازی است که کشاورزی و تامین آب زمین های کشاورزی را تسهیل می کند. یکی هم گردشگری است، چون رودخانه بشار و رودخانه کبکیان از کنار این روستا می گذرند.
وی خاطرنشان کرد: دو سال است گردشگران زیادی به این بخش می ایند و فضای خوبی ایجاد کرد و مردم از این طریق معیشت خود را می گذرانند.
حجت الاسلام وحدانی فر گفت: ما معتقدیم که با توجه به جمیع احوال و امدن گردشگر می تواند به رونق اقتصاد این بخش کمک کند همه باید برای رونقش تلاش کنیم.
از فضای فرهنگی برون استانی غافل نباشیم
وی تصریح کرد: دوم نباید از فضای فرهنگی برون استانی که با فرهنگ ما بومی و منطقه ای نیست غافل باشیم. غالب گردشگرهای ما از استان بوشهر، اصفهان و استان های دیگری هستند که با فرهنگ منطقه ما آشنا نیستند.
وی بیان کرد: مسئولین ما زیرساخت را فراهم کنند که در کنار این فضای گردشگری که وجد دارد یک فضای خدماتی ایجاد شود.
امام جمعه شهر کبگیان در ادامه گفت: اما بحث دیگر بحث فرهنگی است، به فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ به مثابه تنفس است. شهر چیتاب شهری است که شهدای مدافع حرم، شهری که به ولایتمداری و تدین مشهور است، اولین مسجد بویراحمد در چیتاب ساخته شده است.
وی گفت: درست نیست خانمی با لباس نامناسب در شهر رفت و آمد داشته باشد، خانمی وقتی روسری سرش نیست، مردم حتما تحمل نخواهند کرد، فرزندان شهر این افراد را می بینند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان کمک کنند، با فرهنگ غیربومی که فرهنگ بومی را تحت تاثیر قرار دهد موافق نیستیم. به شهرداری شهر چیتاب، و به مردم این پیشنهاد را دادم که حاشیه رودخانه را برنج کاری نکنند و تبدیل به آلاچیق شود، و اتفاقا این از برنج کاری ارزش اقتصادی بیشتری دارد.
مجوز برای شنای مختلط ندارید/ خانواده ها معترض هستند
وی مطرح کرد: درست است که افرادی می ایند، مجوز می آورند و تور گردشگری دارند، ولی شما که مجوز برای شنای مختلط ندارید، خانمی که روسری سرش نباشد داخل آب برود.
حجت الاسلام وحدانی فر گفت: بسیاری از فرزندان این شهر چنین صحنه هایی را قبلا ندیده اند، و از دیدن چنین صحنه هایی تعجب می کنند. خانواده ها معترض هستند. همه حرف ما این است که مسئولان کمک کنند که گردشگری رونق پیدا کنند و از طرفی کار فرهنگی هم صورت بگیرد.
مصوبه داریم ولی عمل نمی شود
وی ابراز کرد: ما دو هفته پیش جلسه اختصاصی با فرماندار و بخشدار و شهردار و مسئولان نهادهای مربوطه داشتیم، صحبت هایی شد و مصوباتی داشت، ولی کار نمی شود.
حجت الاسلام وحدانی فر به مصوبات اشاره کرده و گفت: مصوب شد کار فرهنگی صورت بگیرد، دوستان در شهرداری سرویس های بهداشتی را تعبیه کنند و دوستان نیروی انتظامی بحث امنیتی را در دست بگیرند.
وی تصریح کرد: سال گذشته دو جوان به دلیل نبودن غواض و عدم امنیت و امثالهم در آب غرق شدند. باید برای گردشگرها زیرساخت ایجاد شود.
وی بیان کرد: چرا روزهای تعطیل 3هزار نفر در حاشیه رودخانه حضور پیدا می کنند، تفریح می کنند، و دوستان به بهانه اینکه نشاط اجتماعی را از مردم نگیرید می فرمایند که تذکر ندهید و سکوت کنید.
وی گفت: ما در جامعه کفر زندگی نمی کنیم و نشاط اجتماعی هم این نیست که حجاب رعایت نشود تا نشاط اجتماعی فراهم شود.
وی در ادامه تاکید کرد: چه شد که ما مردم لر متعصب به اینجا رسیده ایم. قرآن اول از همه در بحث حجاب و عفاف به مردها تذکر می دهد و می گوید مردها غیرت داشته باشید. این بحث دینی است، ائمه جمعه باید به عنوان افرادی که تریبون جمهوری اسلامی را در دست دارند باید تذکر بدهند.
ارگ و مهتر فرهنگ ما نیست
حجت الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: در پارک ساحلی به بهانه نشاط اجتماعی ارگ و مهتر را اورده ایم، فرهنگ بویراحمد ارگ و مهتر نیست.
وی در ادامه گفت: انقلاب برای این شد که چنین اتفاقاتی نیفتد. گردشگری باید رونق پیدا کند ولی باید رعایت شئونات و رعایت فرهنگ مردمی هم حفظ شود.
وی در انتها گفت: با توجه به اینکه هیچ هتلی هم در مسیر نیست ما موافق این هستیم که گردشگری و وسایل رفاهی در اینجا فراهم شود، مدارس در اختیار گردشگران قرار گیرد، در کل ما مخالف گردشگری نیستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کبگیانیم
Iran, Islamic Republic of
تو چکاره ای 🤔اعوذبالله من الشیطان
خرامان
Iran, Islamic Republic of
وضعیت فعلی حجاب نافرمانی مدنی مردم است به ناکارآمدی ها. یفکر معیشت نردم باشید تا قوانین لگد مال نشود و حرمتها نشکند. نمیشود یک ساختار کاملا معیوب را به مردم تحمیل کرد و انتظار رعایت هنجارها را داشت. هر چه بیشتر تلاش کنید برای اصلاح نتیجه ی عکس میدهد. گذار از مدنیت به سوی بی قانونی از عملکرد حکومت نشات میگیرد.
کریم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
(بدون عکس هم میشد اهمیت موضوع را بیان کرد)
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1