کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

اصولگرایی بویراحمد و حرکت در مسیر انحطاط

محمد نجفی‌نژاد

16 مرداد 1398 ساعت 10:35

چند وقتی است که از معرفی گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد می‌گذرد که این سبک از انتخاب (کاری به فرد انتخاب‌شده نداریم) سوت انحطاط قطار اصولگرایی را به صدا درآورده است.


در ادبیات رایج سیاسی کشور تقسیم‌بندی نسبت به جریانات سیاسی وجود دارد که شاخص آن اصولگرایی و اصلاح‌طلبی است.
گفتمان اصولگرایی ۱۲ شاخص را که محور این جریان سیاسی در مقام عمل است را مشخص کرده است.
این شاخصه‌ها در جریان امروز دیگر رنگ و بوی خود را ازدست‌داده است و شاید همین موضوعات است که رهبر معظم انقلاب از این دو گفتمان (اصولگرایی و اصلاح‌طلبی) عبور کردند و گفتمان جدیدی را بر مبنای  انقلابی گری بنا نهادند.
چند وقتی است که از معرفی گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد می‌گذرد که این سبک از انتخاب (کاری به فرد انتخاب‌شده نداریم) سوت انحطاط قطار اصولگرایی را به صدا درآورده است.
اصولگرایی بویراحمد  باید در مباحث فرهنگی، اجتماعی و روشنگری پیش می‌رفت و امروز، در آستانه انتخابات بجای معرفی «فرد» به معرفی «شاخص‌های کاندیدای اصلح» می‌پرداخت تا مردم بر اساس شاخص‌ها به انتخاب می‌پرداختند.
انتخاب فرد بجای رشد آگاهی را می‌توان چنگ زدن به راه‌های گذرا و زودگذر برای برگشت به قدرت دانست که دوام زیادی نخواهد آورد و این جریان سیاسی را از پای درمی‌آورد.
از این منظر می‌توان معرفی فرد (حال هر فردی باشد) در این جریان را از سر استیصال و برخاسته از انحطاط اندیشه و عدم کارکرد فکری دانست.
از سوی دیگر عدم پذیرش جوانان و تکیه‌بر آرای عمومی نسل جوان را می‌توان علت ایجاد ترک‌هایی در دیواره اصولگرایی شهرستان دانست.
همچنین این جریان  نتوانست شاخصه‌های انقلابی گری را بر تفکر و عمل خود حاکم کند و همین موضوع در چارچوب‌بندی جدید این جریان را به حاشیه خواهد راند.
 به هر سوی این جریان نیز با این سبک از انتخاب و تکیه‌بر فردگرایی بجای رشد آگاهی را می‌توان مسیری دانست که شاخصه‌ها و اندیشه در آن به کنار رفته و فردیت جای آن را گرفته و به قول خودمانی به‌جای اختیار از روی اندیشه به «قالب کردن» روی آورده‌اند که پایان آن انحطاط است.
 

 


کد مطلب: 411739

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411739/اصولگرایی-بویراحمد-حرکت-مسیر-انحطاط

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1