تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۵۸۳
بررسی مسئله خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد؛

فقدان مهارت های زندگی؛ مهمترین دلیل خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
فقدان مهارت های زندگی؛ مهمترین دلیل خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
فقر فرهنگی ناشی از فقر آموزش یکی از مشکلاتی است که در کنار مشکلات اقتصادی سربرآورده است. عموما جوامعی که به لحاظ توسعه ای در سطح پایینی هستند، به لحاظ سطح آموزش نیز در سطح پایینی هستند.
توسعه ابعاد مختلفی دارد و ارتباط تنگاتنگی با آموزش دارد؛ ایکل تودارو معتقد است که توسعه جریانی چند بعدی است که مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی، طرز تلقی عامۀ مردم و نهادهای ملی و نیز تسریع رشد اقتصادی، کاهش نابرابری و ریشه کن کردن فقر مطلق است.
این تعریف این موضوع را گوشزد می کند که فراهم آوردن زیرساخت ها به تنهایی به ارتقاء توسعه نمی انجامد، همچنانکه برخی کشورهای عربی به لحاظ برخی از شاخص های توسعه یافتگی در سطح بالایی هستند ولی این توسعه واقعی نیست، و جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی را دربرندارد.
یکی از معضلاتی که استان کهگیلویه و بویراحمد با آن روبروست معضل خودکشی است که رتبه دوم کشور رابه خود اختصاص داده است.
دکتر خرامین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درباره مسئله خودکشی در صفحه شخصی خود نوشته است «مهمترین دلیل خودکشی در استان فقدان مهارت های زندگی است، ما فرزندانمان را به گونه ای تربیت کردیم که در مواجهه با مشکلات زندگی صبر و استقامت لازم را ندارند. هر چه خواستند برایشان فراهم کردیم و اگر در مقابل خواسته هایشان بایستی و نه بگویی، یا سراغ مواد مخدر می رود یا خودکشی می کند.»
توجه به آموزش و سرلوحه قرار دادن آن در آموزش مهارت های زندگی به ارتقاء مهارت ها کمک می کند. در این راه، دستگاه های زیربط و سمن ها می توانند نقش موثری داشته باشند. اگر مسئولان استانی یک دهم یکی از پروژه های عمرانی را صرف اینگونه آموزش ها و برگزاری کلاس های آموزشی برای خانواده ها و نوجوانان می کردند اینگونه مشکلات تا حدود زیادی بهبود می یافت، در آخر، این نکته را باید خاطرنشان کرد که مهمترین سرمایه در هر جامعه ای سرمایه های انسانی است. هر چند رسیدگی به زیرساخت ها و پروژه های عمرانی گامی مهم برای توسعه است ولی برای رسیدن به یک جامعه ایده آل، شاخص های توسعه ای همگی با هم باید رشد کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

روانشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام
اتفاقاً، هزینه های زیادی میشه
شیوه اجرا
اجرا بدون نیازسنجی
اجرا توسط افراد ناآگاه، آسیبی جدی است
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1