کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنان عجیب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

در خودکشی وضعیت حادی نداریم!؟

اختصاص رتبه دوم خودکشی کشور به کهگیلویه و بویراحمد/ افزایش 5 درصدی طلاق

1 مرداد 1398 ساعت 13:08

در حالی که کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم خودکشی در سطح کشور را به خود اختصاص داده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: در زمینه چهار آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه نشینی وضعیت حادی نداریم.


فرهنگ؛ واژه ای که مظلومیت آن در کهگیلویه و بویراحمد در همه اقشار، به هر شکلی دیده می شد، از فرهنگ رو راست بودن مدیران با مردم گرفته تا فرهنگ رفتار اجتماعی در کوچه و بازار، تا فرهنگ پرداختن به آموزش در بسیاری از امور، زیرا که «آموزش» حلقه گمشده ای است که به این زودی ها در این استان پیدا نمی شود و مسئولان به اهمیت آن هنوز پی نبرده اند! هرچند میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه های انتقادی خود را بیان داشت، ولی چه دلیلی می یابیم برای اینکه یک واقعیت اجتماعی را از دید مردم پنهان کنیم. «خودکشی» در استان کهگیلویه و بویراحمد خط قرمز خود را رد کرده است و در سطح کشوری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. فرار کردن از این واقعیت و آمار اشتباه دادن، این مشکل را حل نمی کند. اینکه چرا خودکشی، طلاق، ازدواج جوانان محلی از اعراب برای مدیران نیست، مسائل دیگری را جلوی چشم می آورد و می توان به راحتی فهمید مدیران این استان به رخوتی فرو رفته اند که دلیلی جز متخصص نبودن، بی توجهی، توجه به مسائل دیگری مثل نگهداشتن میز و پست خود ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهد روند افزایشی طلاق و کاهش ۵ درصدی ازدواج از سال ۸۵ تا ۹۷ در این استان هستیم.

 سید علی فتح میرمحمدی گفت : بررسی آمار طلاق از سال ۸۵ تا ۹۷ در این روند افزایشی طلاق در کهگیلویه و بویراحمداستان روند افزایشی را نشان می‌دهد و در واقع نرخ طلاق به ازدواج در ۳.۱۳ درصد است.
وی از کاهش ۵ درصدی ازدواج در سال ۹۷ نسبت به سال ۸۵ خبر داد و افزود: در سال ۸۵ در مجموع ۷ هزار و ۲۴ مورد واقعه ازدواج در شهرستان‌های مختلف این استان ثبت شد که این آمار در سال ۹۷ به ۶ هزار و ۳۴۴ مورد رسید.
میرمحمدی با اشاره به شناسایی ۱۲ هزار معتاد در شهرستان‌های ۸ گانه این استان، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده آمار مردان معتاد نسبت به زنان بسیار بیشتر است و در مجموع تعداد کمی از این آمار مربوط به زنان است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گلایه کرد و ادامه داد: برخی مدیران در این زمینه عزمی ندارند و در واقع این مسائل برای آنان محلی از اعراب ندارد.
میرمحمدی با بیان اینکه وضعیت این استان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست، بیان کرد: البته در زمینه چهار آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه نشینی وضعیت حادی نداریم.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در راستای کاهش طلاق تصریح کرد: کمیته‌ای با هدف شناسایی کامل عوامل طلاق در استان تشکیل شده که طبق بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل اختلاف فرهنگی و عقیدتی زوجین و خانواده‌های آنان است.
میرمحمدی با تاکید بر اینکه کمتر از ۳ درصد طلاق‌ها به دلیل بیکاری و فقر است، گفت: بیشترین آمار طلاق در بین کارمندان و مهم‌ترین عامل طلاق در استان ما دخالت والدین است که شامل ۲۷ درصد طلاق‌های استان می‌شود.


کد مطلب: 411279

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411279/خودکشی-وضعیت-حادی-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1