تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۱۰۲۳۴
وزیر برابری زنان و مردان:

دولت فرانسه برنامه توزیع رایگان نواربهداشتی در مکان‌های عمومی را در دست بررسی دارد

۱
۰
دولت فرانسه برنامه توزیع رایگان نواربهداشتی در مکان‌های عمومی را در دست بررسی دارد
کبنا ؛مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان روز سه شنبه ۲۸ مه (۷ خرداد) چند تن از وزیران، نمایندگان پارلمان، اهالی صنایع و نهادهای مردمی را به منظور بررسی طرح و تبیین یک استراتژی برای توزیع رایگان نوار بهداشتی در مکان‌های عمومی گرد هم آورد.
در این جلسه که به مناسبت روز جهانی بهداشت قاعدگی برگزار شد، خانم پاتریسا شلینگر نماینده سنای فرانسه مسئول اجرای برنامه مطالعاتی توزیع رایگان نوار بهداشتی شد.
خانم شلینگر در ماه دسامبر تبصره‌ای را برای تامین مالی توزیع رایگان نوار بهداشتی در مدارس، بیمارستان‌ها و یا زندان به زنانی که استطاعت مالی ندارند در بودجه سال ۲۰۱۹ ارائه کرده بود.
در سال ۲۰۱۵ نیز بحث عدم دسترسی به نوار بهداشتی در میان قشری از زنان در رسانه‌های فرانسه بازتاب زیادی داشت. سرانجام پس از ماه‌ها بحث و گفتگو، نمایندگان پارلمان فرانسه در دسامبر سال ۲۰۱۵ کاهش مالیات افزوده بر وسایل بهداشتی زنان را از ۲۰ درصد به ۵.۵ درصد تصویب کردند.
وزیران حاضر در جلسه از جمله کریستل دوبو وزیر بهداشت، انیس پنیه روناشر معاون وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، برون پوارزون معاون وزیر محیط زیست در کنار تعدادی از کارآفرینان، صاحبان صنعت و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برای تببین یک استراتژی به منظور ریشه برکندن از تابوی خونریزی ماهانه زنان و روش‌های اطلاع رسانی درباره مواد تشکیل دهنده نوار بهداشتی بحث و تبادل نظر کردند.
سازمان بهداشت مواد غذایی و امنیت در محل کار فرانسه تابستان سال گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن از وجود میزان اندکی مواد شیمیایی از جمله آفت کش (سم پستیسید) در نوارهای بهداشتی خبر داده بود. البته این گزارش اشاره می کند که این میزان سم به مصرف کنندگان آسیبی نمی رساند.
با این حال این سازمان به تولیدکنندگان توصیه کرده بود که کیفیت این محصولات را بالا ببرند تا بتوانند اضافه کردن این نوع از مواد شیمیایی را از فرایند تولید حذف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا اصلا به شان خودت و شان این خبر فکر کردی؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1