کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از اظهارات «محمدعلی وکیلی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس در باره کبنانیوز؛

سرمایه «کبنانیوز» اعتماد مردم است

شورای سردبیری کبنا

14 ارديبهشت 1398 ساعت 18:10

مشی کبنانیوز با مردم بودن است و اصل و مبنا برای کبنانیوز مردم است، حال چه قدرت از آن تیم مشایی و جوانفکر باشد و یا قدرت از آن روحانی و لاریجانی و یا غیر باشد.


محمدعلی وکیلی در دهدشت و در جواب سؤالات خبرنگار سایت تحلیلی و خبری کبنانیوز با لحن تندی علیه آنچه خود مشی نامشخص کبنانیوز خوانده است موضع گرفته است و خواستار انجام رسالت رسانه‌ای توسط این سایت شده است.
اما آقای وکیلی مشخص نکرده است تعریفشان از مشی چیست که کبنانیوز باید آن را مشخص کند؟
آیا مشی موردنظر وکیلی این است که یک رسانه به ارگان و سخنگوی یک جریان سیاسی یا یک شخص تبدیل شود؟
همان‌گونه که روزنامه ابتکار، ارگان بودن خود برای هاشمی رفسنجانی را افتخار می‌دانست و یا آقای وکیلی باوجود نماینده مردم بودن سخنگوی یک ستاد انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری شدند!
وکیلی یا از سایت کبنانیوز شناختی ندارد و یا اگر شناخت دارد احتمالاً عمداً و به جهت شفافیت و بی‌طرفی کبنانیوز که ما نه ادعای کامل آن را داریم بلکه در پی آن هستیم این‌گونه علیه کبنانیوز موضع گرفته‌اند.
 هم‌چنین ممکن است آقای وکیلی شناخت کاملی از کبنانیوز نداشته باشد و به بار معنایی کلماتی که بکار بردند دقت نکرده‌اند.
کبنانیوز هیچ ادعایی در اینکه یک رسانه کامل و بدون ایراد و اشکال است ندارد بلکه ما خود را در ابتدای راه می‌دانیم که باوجود مشکلات و موانع تاکنون به‌ دور از کانون‌های قدرت و ثروت و با اتکا به بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی اعتماد مردم در حال پیش رفتن هستیم.
اهل زد و بند نبوده‌ایم که اگر این‌ گونه بود در هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ مشغول به کار بودیم و خود و اقاربمان در اوج قرار داشتیم، اهل‌ معامله بر سر فساد و کوتاهی در حق مردم نبودیم و مواردی مانند همراهی سایت با مردم در قضیه پتروشیمی سقاوه، استخدام‌های فله‌ای و سقوط هواپیما و تمامی رخدادهای سیاسی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها بر همگان روشن و مبرهن است.
این در حالی است که در مواردی ازجمله سقوط هواپیما کسانی بودند که در ابتدای حادثه ادعای همراهی با مردم را داشتند، اما در میانه راه طرف مردم را رها کردند و وارد زد و بندهای شخصی شدند و بعدها روزنامه‌شان در پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان یعنی همان شرکت مقصر در سقوط هواپیما توزیع می‌شد!
مشی کبنانیوز با مردم بودن است و اصل و مبنا برای کبنانیوز مردم است، حال چه قدرت از آن تیم مشایی و جوانفکر باشد و یا قدرت از آن روحانی و لاریجانی و یا غیر باشد.
کبنانیوز بولتن مردم است و به بولتن مردم بودن افتخار می‌کند و به راه خود ادامه خواهد داد.
بسیار علاقه‌مندیم که رسالت خود را درست به‌جای بیاوریم و در این مورد مردم خود بهترین قضاوت کنندگان خواهند بود ولی آقای وکیلی بهتر است به این سؤال پاسخ دهند که آیا خود و دوستانشان در لیست امید رسالت نمایندگی‌شان را به‌درستی ادا کردند، اگر ادا کردند پس چرا مردم این‌ گونه از آن‌ها ناراضی هستند و آقای وکیلی با علم به همین موضوع دنبال کوچ از تهران و ثبت‌نام در بویراحمد است؟
آقای وکیلی رسالت شما چیست؟ نقش شما در مبارزه با فساد چه بوده است و در این مسیر چه حرکتی داشته‌اید؟
این سؤالات و نکته‌ها نه در پاسخ اظهارات آقای وکیلی مطرح می‌شود که کبنانیوز همیشه در پی شفافیت بوده است و به خاطر همین مشی و شفافیت مورد طعنه دیگران قرار می‌گیرد.
کبنانیوز نه‌ تنها مخالف انتقاد نیست که با کمال میل از انتقاد استقبال می‌کند اما اگر منظور از به‌ ظاهر انتقاد آن باشد که از ما فقط تعریف و تمجید کنید لازم است به محضر مبارک منتقدین عزیز برسانیم که کبنانیوز شبیه فلان روزنامه سراسری و یا فلان سایت هرگز طرف مردم را رها نخواهد کرد و ضمن احترام به سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد استقلال و مطالبه گری خود را حفظ خواهد کرد.
کبنانیوز سرمایه‌اش اعتماد مردم است این سایت نه فرصت زد و بند دارد و نه هم امکان استفاده از آگهی‌های میلیونی از یاسوج تا تهران را در اختیار دارد پس تنها قماری که می‌تواند بر سر آن ادامه راه دهد همین اعتماد مردم است.
کبنانیوز حتماً موضع سیاسی و اخلاقی خود را دارد اما نه موضعی که به هر قیمتی بخواهد آن را بر واقعیات و حقایق جامعه ترجیح دهد، ما نه پشت پرده‌ای داریم و نه هم سودای نمایندگی مجلس، بلکه رسانه‌ای هستیم با اقل امکانات و متعلق به مردم و هر آن‌کسی که حرفی برای گفتن داشته باشد کبنانیوز «خانه» اوست.
 
شورای سردبیری کبنا نیوز


کد مطلب: 409333

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409333/سرمایه-کبنانیوز-اعتماد-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1