کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مطرح شدن گزینه «غیربومی» برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / نمایندگان مجلس اجازه ندهند، حق فرزندان استان به کس دیگری داده شود

10 ارديبهشت 1398 ساعت 11:57

دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود نیروهای کیفی و علمی زیادی بهره می‌برد و یک یا دو نفر از معاونین دانشگاه علوم پزشکی آدم‌های پُرکار و توانمندی هستند که بدون حاشیه و دور از بازی‌های رسانه‌نماها و یا مطرح کردن خود در حال کار هستند و باید از همین ظرفیت‌ها استفاده کرد


در حالی که عده‌ای از همان روز اول انتصاب «اورنگ ایلامی» به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افرادی تلاش کردند که با حاشیه سازی جای او را به نفع خود مصادره کنند. این حواشی آنقدر طول کشید تا غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نوشت: «گفت میلیاردها آوردی و خرج بیمارستان باشت کردی و اینها نمی تونند یک پزشک بیارند تو بیمارستان. راست می‌گفت قبل از عید من هم همینو گفتم. جالبه تو این چند ماه تنها موضوع انتقال یافته به سوی من از طرف علوم پزشکی این است که یا من رئیس بشم و یا فلانی نشه. خدایی کار تعطیله. چه جوابی دارم به این پدر بدم»
با این وجود کسانی که «کت شلوار» برای ریاست دوخته بودند به جای اینکه کمی برای رفاه عمومی مردم تلاش کنند، تنها دغدغه‌شان پست ریاست بود. این موضوع هم به گوش وزارتخانه رسیده است و الان شنیده‌ها حکایت از آن دارد که فردی به نام «دکتر علیرضا نیک‌بخت نصرآبادی» رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است.
همیشه همین گونه بوده است، دانشگاه یاسوج زمانی آنقدر گرفتار حاشیه شد تا مسئولان و نمایندگان مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد تن به خواسته وزارت علوم دادند و «احمد عریان» را برای آرام کردن فضا به این استان فرستادند. حضور «عریان» هر چقدر هم که توانمند باشد، فرصت را از فرزندان توانمند و شایسته این استان می‌گیرد، چرا که به جای او می‌توانست اساتید برجسته دانشگاه باشند.
آوردن گزینه غیربومی در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم داستان دانشگاه مادر استان است. آنقدر برای پست ریاست بر سر و کله هم می‌زنند تا مسئولان بالا دستی از نیروهای حاضر در دانشگاه ناامید شوند و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و استاندار هم رغبتی برای چانه زنی برای گزینه‌های بومی نداشته باشند.
«اورنگ ایلامی» را اگر چه با حواشی درگیر کرده‌اند، اما او کارش را خوب انجام داده و الان به شناخت خوبی از شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد هم رسیده است. و اگر بخواهند «علیرضا نیک‌بخت نصرآبادی» را جایگزین او کنند شاید خطایی برای تصمیم گیرندگان محسوب شود.
دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود نیروهای کیفی و علمی زیادی بهره می‌برد و یک یا دو نفر از معاونین دانشگاه علوم پزشکی آدم‌های پُرکار و توانمندی هستند که بدون حاشیه و دور از بازی‌های رسانه‌نماها و یا مطرح کردن خود در حال کار هستند و باید از همین ظرفیت‌ها استفاده کرد و علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته بود که در مدیریت‌ها از ظرفیت‌های هر دستگاه و یا سازمانی استفاده می‌کنیم و نباید فرصت مدیریت از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شود.
نمایندگان مجلس کهگیلویه و بویراحمد نیز نباید اجازه دهند که برای اداره دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که «اورنگ ایلامی» صلاح بر رفتن دارد، حق نیروهای شایسته دانشگاه به کس دیگری داده شود.
علیرضا نیکبخت نصرآبادی پژوهشگر و استاد تمام پرستاری و رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متولد ۱۳۴۸ در اصفهان و ساکن تهران می‌باشد.
نصرآبادی کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه علوم پزشکی تهران گرفت. در سال ۱۳۷۳ از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود تحت راهنمایی دکتر حسن عشایری دفاع کرد. و در سال ۱۳۸۱ مدرک پی اچ دی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد.نصرآبادی در سال ۱۳۹۱ به درجه استاد تمامی نائل آمد، نصرآبادی چهارمین پرستار در ایران است که به درجه استاد تمامی رسیده‌است.


کد مطلب: 409221

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409221/مطرح-شدن-گزینه-غیربومی-ریاست-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-نمایندگان-مجلس-اجازه-ندهند-حق-فرزندان-استان-کس-دیگری-داده-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1